חגית משה, יו"ר סיעת הבית היהודי בעיריית ירושלים (צילום: יח"צ)
סגנית ראש העיר חגית משה (צילום: יח"צ)

הסערה הבאה – סגנית ראש העיר מכריזה: "העירייה תקיים אירועים בהפרדה מגדרית"

בעקבות סערת ההפרדה המגדרית בעפולה - אומרת מחזיקת תיק החינוך חגית משה: "עיריית ירושלים תקיים בשבועות הקרובים שורה של אירועים תוך הפרדה מגדרית מלאה בין נשים ובין גברים"

פורסם בתאריך: 14.8.19 17:10

בעקבות סערת ההפרדה המגדרית בעפולה – סגנית ראש העיר חגית משה (הבית היהודי), מחזיקת תיק החינוך, מכריזה כי עיריית ירושלים תקיים אירועים בהפרדה בין גברים לנשים.

כזכור, בחודש מאי הוציא היועץ המשפטי לעירייה עו"ד אלי מלכה הנחיה לפיה אין לערוך אירועים בהפרדה מגדרית, בין גברים לנשים במרחב הציבורי בירושלים, אלא אם כן יתקבל לכך אישור. למעשה, גם אירועים עירוניים שיתקיימו במגזר החרדי בהפרדה יצטרכו את אישור היועץ המשפטי לעירייה.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"עיריית ירושלים תקיים בשבועות הקרובים שורה של אירועים תוך הפרדה מגדרית מלאה בין נשים ובין גברים", מכריזה משה ומוסיפה: "בין היתר יתקיימו חגיגות ט"ו באב בעין יעל עבור נשים בלבד ומחודש ספטמבר יופעל תיאטרון נשים בלבד".

משה מציינת כי "מתנהלת מערכה על דמותה היהודית של המדינה כשישנם כוחות המנסים לכרסם כל העת בדמותה היהודית של המדינה. זכותם של ציבורים לקיים אירועים וטקסים תוך הקפדה על אורחות חייהם לרבות הפרדה מגדרית".

כפי שפורסם, בית המשפט המחוזי בנצרת קיבל את עתירת שדולת הנשים נגד עיריית עפולה, שבפארק העירוני שלה מתוכנן להתקיים מופע מוזיקלי בהפרדה מגדרית המיועד גם לתושבים מיישובים סמוכים. היום, רביעי, החזיר בית המשפט את ההחלטה לעירייה.






בתוך כך, כזכור, בחודש אפריל השנה, בישיבה שהתקיימה דנה ועדת הכספים של העירייה בהקצאת תקציבים לאירועים עבור עולים חדשים בתיאטרון ירושלים. בשלב מסוים התגלגלו הדברים לכדי טענות של חבר המועצה פיני עזרא (ש"ס), לפיהן המוסד מדיר לכאורה את המגזר החרדי משעריו לאחר שבמקום לא מתקיימת הפרדה מגדרית בין נשים לגברים. בהקלטה שהגיעה לידי "כל העיר" נשמע עזרא בדיון ועדת הכספים כמי שמבקש לבטל העברות כספים לתיאטרון, על רקע אותה הדרה, כדבריו. "בני המגזר החרדי לא זוכים לאירועים בתיאטרון", טען עזרא בדיון בוועדה. "לא יכול להיות שנתקצב במיליונים – כספים שהם גם של תושבים חרדים – מקום שמדיר את המגזר החרדי. כל עוד הם לא מתייחסים למגזר החרדי כשווה בן שווים, אני לא מוכן להמשיך להעביר להם כספים". מנגד, אמרה לורה ורטון (מרצ), המשמשת גם חברת הנהלה בתיאטרון ירושלים: "אין שום הדרה של חרדים בשום מקום בעיר – יש בעיה של חרדים שמבקשים להפר את החוק שאוסר על הפרדה מגדרית. זה חוק מדינה". ורטון פנתה לעזרא והמשיכה: "אם אתה לא אוהב את המדינה, יש לך בעיה. התיאטרון מקיים את החוק, ולנקום בו כי הוא מקיים את החוק זו בעיה שלך אישית".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. חניתה

    חגית משה, אין שום דבר יהודי בהפרדה בין נשים וגברים.
    דמותה היהודית של המדינה צריכה להיות דמות מאוחדת, נשים וגברים יחד, ולא
    כמו ערב הסעודית.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אופס, מישהי שכחה לחכות לסוף המשפט לפני שהיא הכריזה על ניצחון.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מדינת הטאליבן בדרך! רק עיוור לא יראה לאיזה תהום מידרדרת מדינת ישראל, ימין קיצוני פשיסטי, שחיתות שלטונית= ממש ריקבון מכל עבר בראשות ראש ממשלה המתנהל כעבריין נמלט (בלי כל קשר לימין או שמאל בכלל!!!!), בדרך למדינה דו לאומית מה שיחייב מדינת אפרטהייד שתוחרם ע"י כל העולם הנאור. מי יישאר כאן? אביונים (לצערנו רבים מהם מעדות המזרח), חרדים (חלקם הגדול אנטי ציונים) ו…ערבים! אלוהים ישמור!!!!

  4. אורן

    חרדים לא אנטי ציונים, אלא קומץ קטן.
    זכותם של החרדים לקיים אירוע בהפרדה מגדרית.
    אין שום שופט שיכול להחליט אחרת.
    תארו לכם היה הפוך ושופט דתי היה מחייב חילונים בהפרדה מה היו עושים במקרה כזה, חרדים הם אזרחים כמו שאר האזרחים ויש להם זכויות כמו כולם. וכל הדיבורים שנהיינו אירן או ערב הסעודית זה מגיע אך ורק שמאלנים אנטי דת.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר