ארקדי דוכין (צילום: מוטי מילרוד)
ארקדי דוכין (צילום: מוטי מילרוד)

ביטול המופע של ארקדי דוכין בגיא בן הינום: בשל שיתוף הפעולה עם עמותת אלע"ד

הזמר ארקדי דוכין נכנע לקמפיין נגד סדרת המופעים שנערכת בשיתוף פעולה של הזאפה עם עמותת הימין אלע"ד וביטל את המופע, שהיה מתוכנן להתקיים בשבוע הבא בגיא בן הינום בירושלים. מטעמו של ארקדי דוכין נמסר: "כשמדובר בדברים מובהקים שמוגדרים כמחלוקת פוליטית ארקדי נמנע מזה" 

פורסם בתאריך: 20.8.19 19:36

הזמר ארקדי דוכין ביטל את המופע, שהיה מתוכנן להתקיים ב-31.8.19 בגיא בן הינום בירושלים. הסיבה: המופע מתקיים בשיתוף פעולה עם עמותת הימין אלע"ד, זאת במסגרת סדרת מופעים של מועדון זאפה במתחם "הבית בגיא".

עמותת אלע"ד, כידוע, מפעילה את עיר דוד ואת הגן הלאומי בסילואן והיא פועלת לחיזוק הקשר היהודי אל ירושלים ולביסוס נוכחות יהודית ותיירות בעיר דוד שבסילואן ובאזורים הסמוכים. מייסד העמותה דוד בארי זכה בפרס ישראל למפעל חיים לשנת תשע"ז בשל פעילותו בעמותה.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מאז שזאפה הכריזה על סדרת המופעים המיוחדת שתתקיים בגיא בן הינום, בהשתתפות אמנים כמו דני רובס, רביטל ויטלזון יעקבס, משה להב ושלומי קוריאט, החלה קבוצת פעילים "Free Jerusalem" לצאת בקמפיין נגד שיתוף הפעולה של זאפה עם אלע"ד.

בדף הפייסבוק של דוכין לא נראים פוסטים שמקדמים את המופע בגיא בן הינום, שכאמור בוטל.


המופע של ארקדי דוכין בגיא בן הינום - צילום מסך מתוך אתר זאפה

המופע של ארקדי דוכין בגיא בן הינום – צילום מסך מתוך אתר זאפה


המופע של דוכין היה מתוכנן להתקיים תחת כיפת השמיים במתחם גיא בן הינום.

הקבוצה "פרי ג'רוזלם" מציגה את עצמה כקבוצת אקטיביזם בירושלים "הפועלת להגברת המודעות והפעילות נגד הכיבוש בכלל ובירושלים המזרחית בפרט". בעקבות ביטול המופע של דוכין פרסמה הקבוצה פוסט בפייסבוק: "היום, שלישי, 17:00-19:00, ממש לפני ההופעה השנייה בפסטיבל שאמורה להתקיים במרכז החדש של אלע"ד, אנחנו מזמינות אתכןם להתקשר למוקד ההזמנות של זאפה *9080 ולבקש מהם תשובות לגבי הפסטיבל היפה שהם רקמו בשיתוף עם עמותת המתנחלים. אנחנו מזמינים אתכןם לשאול אותם מי זו עמותת אלע"ד שאיתה הם משתפים פעולה? איפה מתקיימים המופעים? מה הוא אותו בית בגיא? סומכות על היצירתיות שלכןם!".

מטעמו של ארקדי דוכין נמסר: "הדעתנות של ארקדי מתבטאת בשירים שלו כאקטואליה רגשית. כשמדובר בדברים מובהקים שמוגדרים כמחלוקת פוליטית ארקדי נמנע מזה".

מהזאפה נמסר בתגובה: "קבוצת הזאפה פועלת בכל רחבי הארץ במגוון רחב של פרוייקטים בשיתוף פעולה אדוק עם רשויות וגופי תרבות. כך נהגנו גם עם הפניה שקיבלנו מהרשות לפיתוח ירושלים ועיר דוד. מתוך הכרה שהפעילויות המוצעות לקבוצה הינן במסגרת החוק ומתקיימות במתקנים הקשורים באופן ישיר לרשות המקומית או שליחיה. זאפה לא בחנה את הרקע של הלוקיישן המדובר, כפי שלא נעשה במקומות אחרים בהם פועלת הקבוצה ברחבי הארץ, ולא הייתה לה דרך לדעת כי מדובר במבנה במחלוקת. כגוף העוסק במוזיקה וקידום התרבות בישראל חשוב לנו להבהיר כי זאפה איננה נוקטת כל עמדה פוליטית, וכי כל אמן המופיע על במותינו ובפרויקטים בהם זאפה מעורבת רשאי לפעול לפי הבנתו ושמורה לו זכות הביטול, כפי שפעל ארקדי דוכין".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. דישראלי

    לפחות דיירי תלביה לא יסבלו מערעש היומיומי של הקונצרטים בגיה חינום

  2. שרית

    כרגיל, עמותות השמאל עוסקות בהשתקה, בסתימת פיות, בפגיעה בתרבות. מתי השמאל ילמד את הכללים הבסיסיים של דמוקרטיה: פלורליזם, כיבוד דעת האחר, הכלה, סובלנות?
    עד מתי השמאל ישתיק וינהג בחוסר סובלנות למי שחושב אחרת ממנו?
    זה רק הולך ומחמיר. הם מתלוננים שסותמים להם פיות ואז בד בבד חונקים כל יוזמה שלא עולה בקנה אחד עם השקפת עולמם הצרה. רוסיה הטוטאליטרית זה כאן, תחת מעטה של דיבורים גבוהים על סובלנות. האמת? נמאס מדיקטטורת השמאל.

  3. גידי

    "שיתוף פעולה אדוק…" את זה אנחנו מבינים, זאפה.
    וטוב שארקדי הבין גם.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר