הכנסת (צילום: אמיל סלמן)
הכנסת (צילום: אמיל סלמן)

פרסום ראשון: המתכננת המחוזית תדרוש לבצע שינויים מהותיים בתוכנית החדשה להרחבת הכנסת

בניגוד להמלצת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בירושלים: ל"כל העיר" נודע כי לשכת התכנון המחוזית תבקש לצמצם את התוספת המבוקשת בתוכנית להרחבת מתחם הכנסת, כך שלא תסתיר את מבנה המשכן ולא תתחרה בו

פורסם בתאריך: 18.8.19 14:06

ל"כל העיר" נודע כי בניגוד להמלצת הוועדה המקומית בעיריית ירושלים – התוכנית החדשה להרחבת משכן הכנסת ככל הנראה לא תקבל את ברכתה של לשכת התכנון המחוזית ירושלים. מתכננת המחוז שירה תלמי-באבאי, תדרוש לבצע שינויים מהותיים בתוכנית החדשה להרחבה הכנסת, בהם צמצום של התוספת המבוקשת, כך נודע ל"כל העיר". הסיבה: החשש הוא שהתוספת המבוקשת תסתיר את מבנה משכן הכנסת ותתחרה בו.


שירה תלמי-באבאי, מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון (צילום: יח"צ)

שירה תלמי-באבאי, מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון (צילום: יח"צ)


בלשכת התכנון מחוז ירושלים מאשרים ל"כל העיר" את הפרסום ומוסרים ל"כל העיר" כי "מדובר בתוכנית בסמכות הוועדה המחוזית, אשר נקלטה אצלנו ותשובץ לדיון בקרוב באחת מישיבותיה הקרובות. בכל מקרה, לשכת התכנון תבקש לבצע שינויים משמעותיים בהיקפי הבינוי שהוצע בתוכנית שהוגשה, כך שלא יסתיר את מבנה הכנסת ולא יתחרה בו".

כזכור, הבוקר, ראשון, פורסם באתר "כל העיר" כי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בראשות מ"מ ראש העיר אליעזר ראוכברגר (דגל התורה) ממליצה ללשכת התכנון המחוזית לאשר את התוכנית להרחבת כנסת ישראל. בוועדה המקומית הדגישו כי תוכנית ההרחבה מתבססת על תכנון ירוק וסביבתי.

"כל העיר" פנה הבוקר ליו"ר הוועדה המקומית ראוכברגר, שמסר כי הוא חולק על הקביעה לפיה התוכנית החדשה תסתיר את מבנה הכנסת: "לפי התוכנית שהוצגה בוועדה המקומית, התוספת לא מסתירה את מבנה הכנסת המקורי משום צד", טוען ומבהיר ראוכברגר, "כמובן שהוועדה המחוזית מוסמכת להחליט בהתאם לשיקול דעתה".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אליעזר ראוכברגר (צילום: יהדות התורה)

מ"מ ראש העיר אליעזר ראוכברגר (צילום: יהדות התורה)


מי שהצביע נגד התוכנית הוא חבר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה סגן ראש העיר אלישע פלג (ליכוד), שמוסר ל"כל העיר" כי "לוועדה לא הוצגה הפרוגרמה עליה מתבססת הבקשה להרחבת הבינוי והחניות בכנסת, כמו למשל לא נעשתה בדיקת פוטנציאל השטחים הבלתי מנוצלים כיום במשכן ולא היה ידוע למציגי התכנית העלות המשוערת של המיזם המגלומני שהוועדה התבקשה להמליץ עליו לוועדה המחוזית. התקבלה דרישתי, באישור היועץ המשפטי לוועדה, לחייב את הכנסת בפרוגרמה ציבורית כמקובל בפרויקטים בעלי היקף דומה כמו בניית חניון תת קרקעי לרכבים בין אצטדיון טדי והארנה, שכן התוכנית להרחבת הכנסת תגרום לעומסי תנועה. דרישה שגם יו"ר הוועדה תמך בה".

לפי התוכנית החדשה שגובשה על ידי משרד פלג אדריכלים ופרטיה פורסמו בוועדה המקומית – היקפי הבינוי המוצעים מאפשרים הכפלת היקפי הבינוי הקיימים במשכן הכנסת, תוך שמירה על המאפיינים הייחודיים של המקום. תוספות הבינוי ישמשו להקמת בניינים חדשים מדרום לבניין הכנסת הקיים לטובת: לשכות חדשות לחברי הכנסת, משרדי מנהלה, מטבחים וחדרי אוכל, חדרי וועדות, מלונית, משרדי וועדת הבחירות המרכזית וכו'.


כנסת ישראל - תוכנית הרחבת המשכן (הדמיה: משרד פלג אדריכלים)

כנסת ישראל – תוכנית הרחבת המשכן (הדמיה: משרד פלג אדריכלים)


"התוכנית תכלול גם הוראות ייחודיות הנוגעות לשימור מבנה משכן הכנסת המקורי, בהיותו ייחודי אדריכלית ובהתחשב בחשיבותו הלאומית וההיסטורית. אלה יעסקו בעיקר בחשיבות הנצפות של המבנה המקורי, תוך ציון נקודות תצפית מחייבות ו/או גבהים מחייבים, כך שהבינוי החדש לא יסתיר את המבנה המקורי", כך נמסר מהוועדה. "עקרונות התכנון לתוספות הבינוי מציגים 'מרקם שטיח' המשתפל על הטופוגרפיה עם חצרות פנימיות בדומה להרחבות שנעשו למשכן הכנסת לפני מספר שנים על ידי אדריכל נחום מלצר".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר