הדמיה - מתחם תעסוקה ומסחר בכנפי נשרים 31 (הדמיה: אדריכל חיים שחר)
הדמיה - מתחם תעסוקה ומסחר בכנפי נשרים 31 (הדמיה: אדריכל חיים שחר)

המהפך של רחוב כנפי נשרים בגבעת שאול: מגדלי תעסוקה ורכבת קלה

הרחוב הראשי בגבעת שאול צפוי לעבור מתיחת פנים: לצד העבודת לסלילת הרכבת הקלה - השבוע הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה אישרה להפקדה תוכנית חדשה להקמת מגדל תעסוקה בגובה 24 קומות

פורסם בתאריך: 14.8.19 20:24

רחוב כנפי נשרים בגבעת שאול צפוי לעבור מהפך של ממש. השבוע הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה להפקיד תוכנית חדשה להקמת מגדל תעסוקה ומסחר ברחוב כנפי נשרים בסמוך לציר הרכבת הקלה המתוכנן. מדובר במגדל בגובה 24 קומות.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הבינוי כולל הקמת מגדל מסחר ותעסוקה בגובה 24 קומות בו שטחי בנייה למסחר ותעסוקה בהיקף של כ-35,000 מ"ר. כמו כן, קבעה הוועדה כי התוכנית, שביוזמת החברה הכלכלית ירושלים בע"מ ותוכננה על ידי אדריכל חיים שחר, תקצה שטח עבור שימושי מינהל קהילה ורווחה בהיקף של כ-1,000 מ"ר. "התוכנית שמה דגש על מרחב ציבורי איכותי וקבעה כי יוקצה שטח למעבר עבור הולכי הרגל לאורך החיבור שבין רחוב בית הדפוס וציר הרכבת הקלה ברחוב כנפי נשרים", נמסר מהוועדה המחוזית. "התוכנית עוסקת במתחם פנוי ברובו מבינוי, הממוקם במערב אזור התעשייה גבעת שאול. מדובר בשטח ביעוד אזור תעשייה ואשר התוכנית משנה את ייעודו לשטח למסחר ותעסוקה, וזאת כחלק ממהלך כולל של התחדשות אזור התעשייה גבעת שאול ובהתאמה לעקרונות תכנית האב לאזור שאושרה בשנת 2013".


הדמיית מגדלי טופז בגבעת שאול (הדמיה: יגאל לוי אדריכלים)

אושר בחודש יוני – הדמיית מגדלי טופז בגבעת שאול (הדמיה: יגאל לוי אדריכלים)


ברחוב כנפי נשרים תעבור הרכבת הקלה במסגרת סלילת הקו הכחול. כמו כן, כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני שמונה חודשים, שתי תוכניות נוספות שמקודמות ברחוב הן בניית מתחמי תעסוקה. התוכנית הראשונה מתייחסת לשדרוג בנייני 'בית התאומים', ו'בית ענבר', וכוללת תוספת של שני מגדלי תעסוקה בני 18 קומות, שיוקמו מעל המבנה הנוכחי. התוכנית הנוספת מתמקדת בבנייני 'החברה הכלכלית' ירושלים – שמיועדת לקום גם ברחוב כנפי נשרים. התוכנית תכלול תוספת של שלוש קומות, שיוקמו כאמור גם הם על המבנה הקיים, בו קיימות כיום חמש קומות. בתוכנית זו יתווספו שטחי בנייה מרביים שיוקצו עבור מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-83,400 מ"ר. מאחודי התוכנית הזו עומדים 'כלכלית ירושלים בע"מ' ו'כלל ביטוח בע"מ'.

בנוסף, כפי שפורסם לפני חודשיים, הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה אישרה את את פרויקט הקמת מגדלי טופז למסחר. לפי התוכנית, בכנפי נשרים 25 יוקמו 2 מגדלים בני 21 קומות מעל מסד של 5 קומות למסחר ומשרדים. עוד כוללת התוכנית: 7 קומות תת קרקעיות.

על התוכנית החדשה שאושרה השבוע בוועדה המחוזית אמרה מתכננת מחוז ירושלים שירה תלמי-באבאי, כי "מדובר בתוכנית שמהווה נדבך משמעותי בהתחדשות אזור התעשייה גבעת שאול. תוכנית זו היא חלק ממימוש תוכנית האב, ומהפיכת המרחב לאזור תעסוקה עירוני תוסס במיקום מרכזי, המבוסס על קו רכבת קלה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עוד בנייה מכוערת. וההשראה מריבועי הבטון של הבנייה החרדית

    רק למה האדריכלים בירושלים כל כך לא מוכשרים.
    רק כשמאפשרים להם לבנות מגדלים מזכןכית, הם עושים זאת מכוער. או שזה הקבלנים שחוסכים כסף.
    שילכו ללמוד איך בתל אביב גם בונים יפה, וגם מבצעים שימור להפליא.
    מי אחראי על היתרי בנייה בירושלים?
    ולמה לא ניתן לתכנן מגדלים יפים ומרשימים?
    רק מי ששונא את העיר ואוהב כסף מסוגל לעולל לה את העוול הזה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר