בניין 'החברה הכלכלית' (הדמיה: חיים שחר אדריכלים)
בניין 'החברה הכלכלית' (הדמיה: חיים שחר אדריכלים)

מתיחת פנים לאזור התעשייה בגבעת שאול: שתי תוכניות להקמת שטחי תעסוקה

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה החליטה לאשר שתי תוכניות להקמת מתחמי תעסוקה חדשים, שייבנו ברחוב כנפי נשרים על שטח של כ-155,0000 מ"ר

פורסם בתאריך: 15.1.19 18:46

מתיחת פנים לאזור התעשייה בגבעת שאול: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה שבמינהל התכנון במשרד האוצר, אישרה אתמול, שני, שתי תוכניות חדשות להקמת מתחמי תעסוקה. בוועדה המחוזית מדגישים כי מדובר בבנייה של קומות נוספות לתעסוקה במתחמים קיימים – סך התוספת עומדת על שטח של כ-155,000 מ"ר.

לפי החלטת הוועדה בראשות עמיר שקד התוכנית הראשונה מתייחסת לשדרוג בנייני 'בית התאומים', ו'בית ענבר', וכוללת תוספת של שני מגדלי תעסוקה בני 18 קומות, שיוקמו מעל המבנה הנוכחי.
התוצאה הסופית תציג שני מגדלים, שיתנשאו לגובה של 24 קומות. על הפרויקט אמונה חברת 'פאר התאומים ירושלים בע"מ'.



התוכנית הנוספת מתמקדת בבנייני 'החברה הכלכלית' ירושלים – שמיועדת לקום גם ברחוב כנפי נשרים. התוכנית תכלול תוספת של שלוש קומות, שיוקמו כאמור גם הם על המבנה הקיים, בו קיימות כיום חמש קומות. בתוכנית זו יתווספו שטחי בנייה מרביים שיוקצו עבור מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-83,400 מ"ר. מאחודי התוכנית הזו עומדים 'כלכלית ירושלים בע"מ' ו'כלל ביטוח בע"מ'.


האם סלילת כביש הגישה הנוסף לירושלים תתעכב? בגבעת מרדכי מתנגדים להריסת הפארק השכונתי


"השטחים החדשים אמורים להפוך את אזור התעשייה ולהעניק לו נופך של אזור תעסוקה מסחרי", כך נמסר מהוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, "אשר יכלול גם מבני ומוסדות ציבור, כחלק מהתחדשות כללית של אזור התעשייה גבעת שאול ובהתאם לתוכנית האב שאושרה כבר בשנת 2013, נבחנה ועודכנה על ידי הוועדה המחוזית".

מתכננת מחוז ירושלים שירה תלמי-באבאי מציינת כי "התוכניות החדשות מגשימות את חזון תוכנית האב שרואה את אזור גבעת שאול כמתחם תעסוקה בעל פוטנציאל אדיר ביותר הנמצא בסמיכות לכניסה המערבית לעיר ונהנה מקו רכבת קלה".



"שתי התוכניות מוסיפות יחד 155 אלף מטרים לתעסוקה, מסחר מלווה רחוב ושטחי ציבור לשימושים כלל עירוניים", מסכמת תלמי-באבאי. "זכויות אלה מתווספות לתוכניות שכבר אושרו במתחם בהיקף של 360 אלף מ"ר. קידום התוכניות יאפשר תוספת משמעותית של זכויות לתעסוקה במיקום אטרקטיבי ונגיש תוך הבטחת מרחב ציבורי איכותי ותוסס".


קריז קשה לדג בפיתה


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אביגיל

    ואוו, זוועה.
    אבל יופי שיש להם תוכניות…
    אגב, גם בלגו את םיודעים לבנות.. כי איך שזה נראה זה בדיוק מה שיהיה! מכוער ובלתי קשור לעיר ולאווירה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר