כביש הכניסה החדש של ירושלים (הדמיה: קולקל קולקר אפשטיין אדריכלים)
כביש הכניסה החדש של ירושלים (הדמיה: קולקל קולקר אפשטיין אדריכלים)

האם סלילת כביש הגישה הנוסף לירושלים תתעכב? בגבעת מרדכי מתנגדים להריסת הפארק השכונתי

העבודות להקמת כביש 16 - ציר הגישה הנוסף לירושלים: דיירי גבעת מרדכי מתנגדים להפקעת חלק משטח הפארק השכונתי. צוות תוכנית לתחבורה ירושלים: "מוקצה סכום כסף גדול לשיקום הגן וביצוע מתקני משחקים תקניים ובטיחותיים"

פורסם בתאריך: 12.1.19 19:10

העבודות להקמת כביש 16 – ציר הגישה הנוסף לירושלים: דייירים גבעת מרדכי מתנגדים להפקעת חלק משטח הפארק השכונתי (גן נחצ'ה). הדיירים חוששים כי בעקבות סלילת הכביש ייהרס חלק מהפארק.

למעשה, הצד המזרחי של הפארק יופקע לטובת הקצאת שטחים למכללת אמונה – וזאת לאחר שהופקעו משטח המכללה שטחים לטובת סלילת כביש 16. כמו כן, בחלק אחר של הפארק מתוכנן להיבנות גשר נגיש להולכי רגל, לטובת נוסעי הרכבת הקלה שתעבור באזור.  לטענת הדיירים, אף גורם עירוני לא סיפר להם על התוכנית שתוביל לחלק מהריסתו של הפארק.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", הכביש החדש – 16, שעלותו מוערכת בלמעלה ממיליארד שקלים, יהווה כניסה מרכזית נוספת לירושלים, ויחבר את הכביש הבינעירוני מס' 1 לשכונות המערביות והדרומיות של ירושלים. אורכו כחמישה קילומטרים, והוא יכלול שתי מנהרות – תחת השכונות יפה נוף והר נוף, וכן, שלושה מחלפים: באזור מוצא (כביש 1), נחל רבידה (גבעת שאול) ורחוב בייט בירושלים (סמוך לבית החולים שערי צדק), וצפוי לשפר באופן משמעותי את הנגישות לירושלים, אשר תקל על עומסי התנועה ותצמצם את זמני הנסיעה. הצפי לסיום העבודות – שנת 2023.


פארק נחצ'ה (צילום: פרטי)

פארק נחצ'ה (צילום: פרטי)




"זה לא פארק רגיל", מציין אחד הדיירים, מראשי המאבק נגד הריסת חלק מהפארק, "זה שטח נדיר עם עצים ומתקני שעשועים, ממש ריאה ירוקה בשכונה. עד שיש פנינה שכזו – אסור להרוס אותה. נדהמנו לגלות שבמסגרת התוכנית לסלילת כביש 16 חלק משטח הפארק יופקע. אף אחד לא אמר לנו ולא דיבר איתנו על זה. גם לא בכנס שערכו צוות אב לתחבורה עם התושבים על נושא הכביש. לא דיברו ולא ניסו להציע מקום חלופי. גילינו זאת כבדרך אגב – מזיהוי מספר המגרש בתקנון התכנית המופקדת".

 

"לטוב הרחבת המכללה לוקחים לנו את גן חנצ'ה", מדגיש התושב, "מדובר פה בגזילה של ממש. אם למכללה לקחו שטח, למה אנחנו צריכים לסבול מזה. הכי קל זה להפקיע את השטח של תושבי השכונה. צריך לשמוע את קולם של נציגי השכונה.זה לא מקובל עלינו".


פארק נחצ'ה (צילום: פרטי)

פארק נחצ'ה (צילום: פרטי)


מתוכנית צוות אב לתחבורה בירושלים נמסר בתגובה: "על מנת לאפשר נגישות של תושבי גבעת מרדכי לתחנת הרכבת הקלה מתוכנן גשר הולכי רגל נגיש עם מעלית. כחלק מחיבור הגשר נאלצנו להקטין את שטח גן חנצ'ה. בנוסף, בצד המזרחי של הגן היה צורך להקצות שטחים למכללת אמונה לאור הרחבת כביש 16 – ופה המקום להדגיש כי חלק הארי מההרחבה של הכביש מאפשרת נגישות של תושבי השכונה לטיילת של הרכבת הקלה ומשם לגן הבוטני. כחלק מהפרויקט, מוקצה היום סכום כסף גדול לשיקום הגן וביצוע מתקני משחקים תקניים ובטיחותיים – מהמובילים בעולם, לטובת תושבי השכונה, וכן יתוכנן גן חלופי גדול יותר עם גישה של שבילי אופניים מכיוון רחוב הוועד הלאומי".


 

קריז קשה לדג בפיתה


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. גבעת מרדכאי

    שם הגן הוא גן חנצ׳ה לא נחצ׳ה וחבל שלא הסברתם שאין שום קשר בין התוכנית של כביש 16 להפקעת הגן. הגן מופקע בלי שום צורך. בנוסף לא רק לזה מתנגדים התושבים של גבעת מרדכי! מקימים גשר ענק מול הפנים שלנו עם תעבורה של כביש 1 במקום לבנות גם אצלנו מנהרה. מריאה ירוקה עם גן בוטני הופכים את המקום לפיח רעש וזיהום אוויר. למה?

  2. אלחנן

    השמדת גן חנצ'ה הוא המסמר האחרון בארון הקבורה של גבעת מרדכי משכונה מוקפת מטעים היא נהפכת לשכונה שלכודה בין אוטסטרדות מכל כיוונה .
    כמות זיהום האוויר שיהיה מכבישי בגין ו 16 החדש תהיה כלכך גבוהה כך ששום סיכוי שמשרד להגנת הסביבה יתן יד לכך

  3. ראש העיר - בבקשה תגלה מנהיגות

    מצפים ממשה ליאון לגלות מנהיגות, לדפוק על השולחן ולהוריד את הפרויקט המגלומני הזה מסדר היום! מדובר בחורבן אורבאני לכל האיזור. בבקשה. please. !!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר