ירו-שחמט (צילום: אלון כהן)
ירו-שחמט (צילום: אלון כהן)

מועדון השחמט לילדים הגדול בירושלים בסכנת סגירה: "אין לנו מבנה קבוע לפעול בו"

למועדון 'ירו-שחמט', שבו פעילים ילדים מרחבי העיר שמשתתפים בתחרויות ברחבי העולם - אין מבנה קבע לפעילות: "הבקשה שלנו זו קורת גג קבועה"; העירייה ל"כל העיר": "התקיימו עשרות פגישות עם אנשי המועדון במטרה למצוא בית קבע לפעילותם"

פורסם בתאריך: 22.8.19 08:04

מועדון השחמט הגדול בירושלים – 'ירו-שחמט' בסכנת סגירה. במועדון מספרים כי אין להם מבנה קבע לפעול בו והם דורשים מהעירייה סיוע דחוף.

המועדון, אשר אחראי להדרכת אלפי ילדים תושבי ירושלים והסביבה מכל שכבות האוכלוסיה משגר משלחות לתחרויות ברחבי העולם. "מאז שהמועדון 'ירו-שחמט' הוקם בשנת 2006, כל שנתיים בערך אנחנו נעים ממקום למקום", מספר ל"כל העיר" אלון כהן, מנכ"ל מועדון 'ירו-שחמט'. "כל פעם אנחנו מתארחים במקומות אחרים, אין לנו מבנה קבוע לפעול בו, אין מקום לאחסן את כל הכלים והחפצים של מועדון השחמט. אף פעם לא היה לנו מקום קבוע, גורשנו גם ממקומות ששייכים לעירייה, לאחרונה היינו במרכז קהילתי בשכונת קטמונים ברחוב ניקנור".

מנגד, בעירייה טוענים השבוע בין השאר כי למועדון הוצעו אפשרויות להקמת בית השחמט, אך אלה נדחו על הסף על ידי ההנהלה של המועדון.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"יש למועדון שלנו נבחרות, ואנחנו שולחים לתחרויות בכל הארץ ובעולם", ממשיך ומספר כהן. "יש לנו פרויקטים בבתי חולים, בקרב נוער במצוקה, 20 קבוצות ליגה שזה מלא ועוד. למשל, בערים אחרות העיריות הקצו למועדונים מקומות קבועים וראויים. אנחנו לא מבקשים שום דבר בחינם, אנחנו מגייסים תרומות, והרבה אנשים אוהבים את הפעילות שלנו, יש לנו תקציב של 100 אלף שקלים שעומד לרשותינו".

לדברי כהן, הוא נפגש בעבר עם מנהל אגף הספורט איציק קורנפיין ומנהלת אגף תרבות חברה וספורט בעירייה אריאלה רג'ואן, שלדבריו הבטיחו לו שהמועדון יקבל מבנה ראוי לפעילות. "נפגשנו עם איציק קורנפיין ואריאלה רג'ואן, קיבלנו הבטחות שיעזרו לנו ולא נעשה דבר", טוען כהן, "בנוסף, בחודש מרץ השנה היתה פגישה עם ראש העיר והעוזר שלו ביקש לקיים פגישה עם הגורמים האחראים באגף הספורט אך הם התחמקו ואמרו לנו לפנות לחברה למתנ"סים".

"כל שנה אנחנו כותבים את המצוקות ואת הפרויקטים שאנו רוצים לקיים, העירייה לא מתייחסת אלינו", מדגיש וטוען כהן, "הבקשה שלנו היא קורת גג קבועה, שלא ננוע כל הזמן ממקום למקום".

"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים שמסרה בתגובה: "עיריית ירושלים באמצעות אגף הספורט, תומכת כספית באגודה ומעבירה למועדון תקציב שוטף לארגון אליפויות ואירועים בשכונות. בנוסף, אגף הספורט מסייע רבות לקידום וטיפוח הענף , ולראייה לבקשת המועדון ואיגוד השחמט, אירח בעיר (לראשונה בישראל) את אליפות אירופה בשחמט לבוגרים. במהלך השנים האחרונות, קיימו נציגי אגף הספורט עשרות פגישות עם אנשי המועדון במטרה ולמצוא בית קבע לפעילותם. להנהלת האגודה, הוצגו מספר אפשרויות להקמת בית השחמט, אך נדחו על הסף על ידי ההנהלה. יצוין כי העירייה העמידה לרשות המועדון מבנה עירוני בו מתקיימת פעילותו השוטפת של המועדון".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. סנדרה גלובוס

    עצוב מאד שלא מתאמצים לספק את התנאים הדרושים למועדון שחמט.
    גם אם העיריה מציעה מבנים צריך להבין שהם לא בהכרח תואמים את הפעילויות כמו למשל של תחרויות רבות משתתפים וכד'
    אין סיבה שמנהל מועדון יפסול סתם מבנים.
    כנראה שהם לא מתאימים!
    שעירית ירושלים תשלח נציגים למועדונים בערים אחרות ויראו מה צריך! מוזמנים לראות את מועדון רג את מועדון ראשלץ ואשדוד לדוגמא. בהצלחה! נ.ב אפילו חיפה קיבלה מבנה מדהים!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר