(צילום: אורן בן־חקון)
(צילום: אורן בן־חקון)

הסקר החברתי של הלמ"ס: רוב הירושלמים עובדים בעיר ומרביתם לא מתכוונים לעזוב אותה

לפי הסקר החברתי 2018 של הלמ"ס 88 אחוזים מתושבי ירושלים בגילאי 20 ומעלה מתכוונים להישאר בעיר לפחות בחמש השנים הקרובות; 86 מהירושלמים גם עובדים בעיר הבירה. בצד השלילי - רוב תושבי העיר לא מרוצים מרמת הניקיון ומאיסוף האשפה בשכונות

פורסם בתאריך: 25.8.19 20:17

רוב מוחלט של תושבי ירושלים, בין אם הם מרוצים פחות או יותר מהמצב בעיר, מתכוונים להמשיך להתגורר בה; מרבית הירושלמים (63 אחוזים) מתגוררים בעיר מאז שנולדו. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס), אשר מפורסמים בסקר החברתי לשנת 2018. בשתי הקטגוריות, כך על פי הנתונים, ירושלים ניצבת בצמרת דירוג הערים הגדולות. כך למשל, 88 אחוז מתושבי ירושלים בני 20 ומעלה ציינו בסקר כי בכוונתם להמשיך להתגורר בעיר לפחות בחמש השנים הקרובות, כשרק בנתניה נרשם נתון גבוה יותר.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


האם מי שגר בירושלים גם עובד בעיר? מנתוני הלמ"ס עולה כי מספר הירושלמים שעובדים בעיר גבוה פי שניים מהממוצע הארצי. בסקר מצוין כי 86 אחוזים מתושבי העיר גם מועסקים בה, זאת לעומת הממוצע הארצי שעומד על 42 אחוזים בלבד. יחד עם זאת, אולי תופתעו מהנתון הבא – שעוסק במשך הזמן שלוקח לעובדים להגיע מהבית לעבודה – 56 אחוזים מהמועסקים הירושלמים-היהודים נוסעים למעלה מחצי שעה כדי להגיע לעבודה, המספר הגבוה ביותר בארץ. אחריה ממוקמת רחובות – 48 אחוזים מהמועסקים זמן ההגעה לעבודה עומד על למעלה מחצי שעה, ואחריה אשקלון – 44 אחוזים. המוצע הארצי עומד על 37 אחוזים.

האם הירושלמים מרוצים מהדירה שלהם ומאזור המגורים? בירושלים 86 אחוזים מהדירה באופן כללי, נתון זהה כמעט לממוצע הארצי שעומד על 88 אחוזים; 83 אחוזים מרוצים מהיחסים עם השכנים, כשגם כאן המספרים דומים לממוצע הארצי – 84 אחוזים; 72 אחוזים מהירושלמים מרוצים מאזור המגורים באופן כללי, לעומת 83 אחוזים – הממוצע הארצי.



בכל הנוגע לשירותי איסוף האשפה, מסתבר שמדובר על נקודה כואבת מאוד אצל הירושלמים: לפי הסקר 47 אחוזים מרוצים, לעומת הממוצע הארצי – 68 אחוזים. לפי נתוני הסקר – 37 אחוזים מהירושלמים שענו על הסקר מרוצים מהניקיון בעיר (46 אחוזים מהיהודים בירושלים ו-21 אחוזים מהערבים בירושלים). בשיעור זהה – רק 37 אחוזים מהירושלמים והירושלמיות מרוצים מכמות השטחים הירוקים, הגנים הציבוריים והפארקים באזור שבו הם מתגוררים.

ומה לגבי מצב תחזוקת הכבישים? לפי הסקר 44 אחוזים מהירושלמים מרוצים ממצב הכבישים והמדרכות באזור המגורים, לעומת הממוצע הארצי שעומד על 53 אחוזים; בתחום התחבורה הציבורית – הסקר מצביע כי 35 אחוזים מירושלמים שענו על הסקר מרוצים, כאשר הממוצע הארצי עומד על 37 אחוזים.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר