רחוב הפלמ"ח (צילום: מתוך מצגת של מינהל קהילתי גינות העיר)
רחוב הפלמ"ח (צילום: מתוך מצגת של מינהל קהילתי גינות העיר)

שדרוג רחוב הפלמ"ח: מקומות חניה יבוטלו, התנועה תחסם לסירוגין

במסגרת העבודות, שבהן יושקעו כ-6 מיליון שקלים, יבוצע ריבוד מחדש של הכביש, המדרכות יחודשו ויונגשו למעבר הולכי רגל, על חשבון מקומות חניה לאורך הרחוב

פורסם בתאריך: 29.8.19 18:11

אחרי חודש אינטנסיבי של תכנון ושיתוף תושבים, ביום שלישי הקרוב, 3.9, ייצאו לדרך עבודות לשדרוג ולשיפוץ רחוב הפלמ"ח שבקטמון הישנה. במסגרת העבודות, כך נודע ל"כל העיר", התנועה ברחוב הפלמ"ח תחסם לסירוגין ובמקטעים, וזאת על מנת להקל ככל הניתן על תושבי השכונה.

העבודות, שעלותן נאמדת בכ-6 מיליון שקלים, צפויות להימשך כארבעה-חמישה חודשים והן יכללו את החלפת אבני השפה, ריצוף המדרכות באבנים משתלבות, הסדרת מקומות חניה, החלפת עמודי תאורה והתקנה ריהוט רחוב.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ל"כל העיר" נודע כי במהלך העבודות ייגרעו כ-10 מקומות חניה לכל אורך הרחוב. כיום, כך נמסר ל"כל העיר", יש ברחוב 161 מקומות חניה, ולאחר סיום העבודות יישארו 150 מקומות חניה. הסיבה לגריעת מקומות החניה היא הסדרת המדרכות והניסיון למנוע ככל הניתן הפרעה להולכי הרגל.

התכנון, כאמור, נעשה בשיתוף מלא של התושבים ושל מינהל קהילתי גינות העיר. במהלך החודש שעבר קיים המינהל מספר מפגשי תושבים שבהם עלו הצרכים והחששות של התושבים.



ראש העיר משה ליאון מתייחס לעבודות ברחוב הפלמ"ח ומציין כי "אני יודע שזמן העבודות זו תקופה פחות נעימה עבור התושבים, אבל אני מבטיח שזה ישתלם ובסיום העבודות הכל ישוב על מקומו. בשמונת החודשים האחרונים שדרגנו מספר רב של רחובות לאחר שבתחילת השנה שילשנו את התקציב ואנו נמשיך בעשייה".

במסגרת העבודות יורחבו המדרכות ברחוב הפלמ"ח, יוסדרו מקומות חניה תקניים, יוסדרו ויוזזו תחנות אוטובוס והרחוב כולו יונגש לנכים.


רחוב הפלמ"ח (צילום: מתוך מצגת של מינהל קהילתי גינות העיר)

רחוב הפלמ"ח (צילום: מתוך מצגת של מינהל קהילתי גינות העיר)


מנהל מינהל קהילתי גינות העיר שייקה אל עמי מוסיף כי "במספר מקטעים ברחוב הפלמ"ח תוקם מדרכה על מנת לשפר ולהנגיש את המעבר ברחוב להולכי רגל. כמו כן, במסגרת העבודות יתווספו מעברי חציה לאורך הרחוב".



כאמור, בחודש שעבר נערך שיתוף ציבור בנושא העבודות, אך ל"כל העיר" נודע כי לחלק מהתושבים יש טענות גם להליך השיתוף וגם לתוכנית הכוללת. בשיחה עם "כל העיר" טוענת דיירת ברחוב הפלמ"ח כי "במסגרת הפגישה שבה הציגו לתושבים את התוכנית, עלו הרבה בעיות וקשיים, כמו למשל סוגיית החניה. נציגי העירייה שהשתתפו בדיון היו מאוד קשובים והודו שהתוכנית לא שלמה, אבל כעת מתברר שהתוכנית יוצאת לדרך. למעשה, הם לא נתנו שום מענה ולא באמת היתה לנו אפשרות להשפיע על התוכנית. התחושה היא שיש פה רצון לייפות את הרחוב, לסמן וי ולהמשיך הלאה".

מנגד, אל עמי מציין כי "אין ספק שיש עניין ורגישות גדולה בנושא החנייה, אבל אי אפשר לצערנו לאכול את העוגה מכל הצדדים. נעשה מאמץ רב על מנת לשמור על איזון, אך צרכי הציבור הם לאפשר מעבר בטוח להולכי רגל, לאפשר להורה עם עגלה ללכת בבטחה ולא לרדת לכביש. במהלך תהליך שיתוף הציבור אכן עלה החשש הגדול מהפגיעה במקומות החניה, אך מנגד – עלתה תביעה  ציבורית ברורה, לתוכנית שתסדיר את נושאי הבטיחות, הנגישות וההליכתיות לכל אורך הרחוב. צריך לזכור שהשכונה מאופיינת הן בציבור מבוגר והן במשפחות צעירות, והשיפוץ חייב לתת מענה לכולם. נעשה מאמץ גדול להסדיר את הרחוב בהתאם, תוך מאמץ גדול למזער את הצמצום בחניות כמה שניתן".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. יהודה

    הם יכולים לממן את זה מתוך הדו"חות שמחלקים למי שבא אל העסקים הנחמדים באמצע הרחוב כולל המכבסה, חנות לכלי בית, כלי עבודה, פוטו , מכולת מעולה וחנות מיוחדת של עולה מצרפת כמדומני. אחר כך אומרים שרוצים לתת אופי לשכונה. לפני האקרשטיינים המכוערים נא לאפשר לנו לחנות או להגיע לעסקים השכונתיים החביבים. כל דו"ח שם זה 450 שקל והפקח ממש אורב עד שלא כדאי לקנות שם וחבל.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני אחד מכיר את התוכנית יורידו הרבה יותר מ10 מקומות חניה ם הולכים לגלח כ 30 מקומות חניה הכאוס יתחיל אחרי שהסוסים יברחו מהאורווה

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אכן החנויות נחמדות, אבל אלה שחונים על המדרכות מסכנים חיים. היציאה מרחוב חרל"פ היא איומה בגלל מסכני החיים האלה שמסתירים את הכביש. שלא לדבר על מניעת המעבר על המדרכות מעגלות ילדים (ומבוגרים) וההכרח לרדת לכביש.

    אני מקווה שיהיו הרבה יותר פקחים והרבה יותר דו"חות לאלה שמתנהגים כך.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    להוריד 10 מקומות חניה זה חסר משמעות.רחוב הפלמח זקוק לשיפור דחוף בנגישות הולכי רגל. החנויות ירוויחו כי כשיש מדרכות יותר אנשים נהנים ללכת ברגל.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר