יובל אברמי בביתו בירושלים (צילום: עודד בלילטי)
יובל אברמי בביתו בירושלים (צילום: עודד בלילטי)

תכירו: יובל אברמי – תושב ירושלים, בן ים

סיפור מהאגדות - אברמי, 29, שמתגורר בנחלאות, חבר בקהילה המתפתחת של בנות ובני ים בארץ: "זו תשוקה שהיתה בי תמיד, זה לא טרנד חולף", הוא מספר ל"כל העיר". בשבוע שעבר הוא השתתף בתחרות בינלאומית בסין

פורסם בתאריך: 12.9.19 14:13

לחיות בסרט של דיסני: בעידן שבו רובנו שקועים מול המסכים, ולפעמים מדמיינים את עצמנו בתוך סרט, ישנה קהילה בארץ שהחליטה לקחת את החלום צעד אחד קדימה. באחרונה החלה להתפתח בארץ קהילת בנות ובני ים – Mermaid – צעירים וצעירות שהחליטו לחיות את 'בת הים הקטנה'. הצעירים נוהגים להיפגש, ללבוש סנפיר של הדמות ואביזרים אחרים של הדמות מהאגדות, ולצלול לתוך מצולות הפנטזיה – אחד מהם הוא יובל אברמי, בן 29, שמתגורר בשכונת נחלאות בירושלים, שמגדיר את עצמו 'בן ים'.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"הגעתי להיות בן ים כי תמיד אהבתי בנות ים, פשוט התחברתי לזה – זו תשוקה שהיתה בי תמיד, זה לא טרנד חולף", כך מתאר אברמי בשיחה עם "כל העיר". "בגלל שנורא אהבתי את הסרט 'בת הים הקטנה', כשגיליתי שאפשר לקנות סנפיר, ושיש ממש קהילה שלמה בעולם שעוסקת בזה – אמרתי לעצמי שאני הולך על זה. חקרתי את הנושא לעומק, ובמסגרת לימודיי האקדמאיים כתבתי עבודת מחקר בנושא, מי עושה את זה ולמה".

אברמי סיים בקיץ את לימודיו לתואר משולב במדעי המחשב באוניברסיטה העברית ובתקשורת חזותית בבצלאל. את קהילת בני ובנות הים הוא גילה לפני שנתיים תוך כדי לימודיו בירושלים – עבורו, לא מדובר בסתם תחביב אלא בהתמקצעות של ממש – בשבוע שעבר הוא חזר מתחרות בינלאומית של בנות ובני ים שהתקיימה בסין.

"בערך לפני שנתיים, קניתי לראשונה סנפיר פשוט מהאינטרנט", ממשיך ומספר אברמי. "לאורך השנים התופעה ממש גדלה, ותפסה תאוצה בארץ ובעולם ברמה מקצועית, יש הופעות ופסטיבלים של בני ובנות ים, ויש אנשים שזה המקצוע שלהם במשרה מלאה".

ובכל זאת, לא מדובר בתחביב שגרתי – איזה תגובות אתה מקבל?

"אין הרבה בני ים ישראליים, אנחנו די במיעוט, אבל יש ייצוג. כשרואים אותי התגובות ממש מפרגנות וחיוביות בצורה מפתיעה. כנראה העולם הולך למקום הזה שכל אחד יכול לעשות מה שבא לו ומה שטוב לו, כל עוד הוא לא פוגע בסביבה. למשל, הייתי בים עם הסנפיר וניגשו אלי אנשים שהתעניינו ושאלו שאלות, זו דוגמא שכל אחד עושה מה שטוב לו".


יובל אברמי בתחרות בסין (צילום: WMC)

יובל אברמי בתחרות בסין (צילום: WMC)


הסרט 'בת הים הקטנה' של דיסני יצא לאקרנים בשנת 1989. מדובר בסיפור על בת הים הנסיכה אריאל, הגיבורה הראשית, שעולה מעל פני הים ועוברת הרפתקאות. הסרט המצויר זכה להצלחה מסחררת ברחבי העולם, ובחודשים הקרובים צפוי לצאת אל האקרנים גרסת הלייב אקשן של הסרט בכיכובה של השחקנית האלי ביילי. הפעם – הדמות של אריאל צפויה להיות שחורה.


יובל אברמי (צילום: עודד יונס)

יובל אברמי (צילום: עודד יונס)


לדברי אברמי, התופעה התחילה בארה"ב לפני כ-15 שנה, והתפשטה למדינות נוספות. כיום, לפי קבוצת הפייסבוק בארץ הקהילה הישראלית מונה כ-1,000 בני ובנות ים, שמתוכם פעילים בנושא מאות שמשתתפים בפסטיבלים בינלאומיים. "זו הפכה להיות תעשייה שלמה והיא הולכת ומתרחבת – יש משתתפים שמייבאים סנפירים מחו"ל, יש תחרות על המחירים. עולם שלם. זה כבר התפתח להיות סוג של ענף ספורט, כמו שחייה צורנית או החלקה על קרח", אומר אברמי ומדגיש כי הקהילה שמה כערך עליון את נושא שמירת איכות הסביבה והמאבק נגד זיהום האוקיינוסים. "מתקיימות תחרויות שונות כשהדגש הוא שמירת הסביבה והאוקיינוסים, זה הערך המנחה של בני ובנות הים – אנחנו מבטאים את הקול על שמירה על הסביבה ועל הים".

ביום שבת נערך כנס בנות ובני ים באילת, בדיוק אברמי נחת בארץ לאחר שהשתתף בתחרות בינלאומית בסין. "בסין הייתי בתחרות עם שיר קצנל, יוזמת קהילת בני ובנות הים בארץ, שמעבירה סדנאות בנושא. הגשנו מועמדות ומארגני התחרות בחרו והזמינו אותנו על חשבונם להשתתף בתחרויות שונות שנערכו שם, כאשר המטרה של מארגני התחרות היא לקדם את בנות ובני ים. רואים בזה ענף שהולך ומתפתח, הם מאמינים בפוטנציאל המסחרי של זה. מבחינתי אני ממשיך לחקור לאן הדבר הזה ייקח אותי בחיים, בינתיים גיליתי שזה לקח אותי עד לסין".




תגובות

2 תגובות
2 תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר