אביגדור ליברמן (צילום: דוברות ישראל ביתנו)
אביגדור ליברמן (צילום: דוברות ישראל ביתנו)

אביגדור ליברמן ל"כל העיר": "מי שלא רוצה כפייה דתית שייצא להצביע. הציבור החילוני בירושלים צריך ללמוד מהחרדים"

חמישה ימים לבחירות, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן קורא לתושבי ירושלים לצאת להצביע. עוד אומר ליברמן: "ירושלים התחרדה, אבל אנחנו לא מוותרים על העיר"

פורסם בתאריך: 12.9.19 19:18

חמישה ימים נותרו עד לבחירות לכנסת ה-22, שיתקיימו ביום שלישי הקרוב – 17.9. אלו צפויים להיות חמישה ימים מאוד אינטנסיביים עבור המועמדים, שינסו עד הרגע האחרון להביא עוד קולות. אחד מהמועמדים הללו, יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן, פועל גם הוא כדי לקושש קולות, אבל גם מנסה במקביל לעודד את הירושלמים לצאת להצביע. במיוחד את הפלורליסטיים שביניהם.

"חשוב מאוד שדווקא הציבור הפלורליסטי בירושלים יגיע לקלפי ביום שלישי", אומר ליברמן בשיחה עם "כל העיר". "הציבור החילוני, המסורתי והעולים החדשים צריכים לצאת להצביע. בירושלים ניתן לראות בבירור את ההבדלים באחוזי ההצבעה בין שכונות דתיות וחרדיות לבין השכונות החילוניות-מסורתיות. יש הפרש של אחוזים רבים בין אחוזי ההצבעה בשכונות בית הכרם, קטמון וגילה לבין מאה שערים וגאולה. זה חייב להשתנות".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ליברמן ממשיך ומדגיש כי "מי שלא רוצה כפייה דתית שייצא להצביע. הציבור החילוני בירושלים צריך ללמוד מהחרדים ופשוט להגיע לקלפי. אי אפשר להתלונן על כפייה אם לא מצביעים. הרי כולם רואים שהנוכחות של החרדים במוסדות השלטון גבוה משמעותית מהשיעור שלהם באוכלוסייה והסיבה היא אחוזי ההצבעה הגבוהים. אז במקום להמתין שמי מבין המפלגות או חברי הכנסת יעשו עבורם את העבודה – החילונים, המסורתיים והעולים החדשים בירושלים צריכים להגיע לקלפיות".

אתה מסתובב לא מעט בשטח, גם בירושלים. מה אתה שומע מהירושלמים?
"ירושלים היא עדיין קצת תעלומה עבורנו, אך יש לנו סיבות להאמין ששליש ממצביעי כחלון (מפלגת 'כולנו', ר"ג) ושליש ממצביעי 'כחול לבן' בירושלים יצביעו ל'ישראל ביתנו'. אני שומע פידבקים טובים מהתושבים, ואני מקווה שהתחושות שלנו לגבי העיר יהיו נכונות".

באופן עקרוני, מרבית הירושלמים מצביעים בדרך כלל הולכת ל'ליכוד', ל'יהדות התורה' ול'ש"ס' – מפלגות שכולן תוקפות את 'ישראל ביתנו' בימים אלה.
"אין בכלל ספק שירושלים התחרדה בצורה דרמטית מאז שנת 1979, אבל אנחנו לא מרימים ידיים ולא מוותרים על העיר. 'הליכוד' הרי זו לא מפלגה חרדית ואנחנו יכולים וכבר לוקחים גם שם קולות. מעבר לכך, בבחירות באפריל 'כחול לבן' קיבלה בירושלים כ-30,000 קולות, ואם זה כך אז גם 'ישראל ביתנו' יכולה".



דיברת על ההתחרדות של ירושלים – מה ניתן לעשות למען התושבים החילונים בעיר?
"האתגר בירושלים הוא לשמור על אופי יהודי וגם להשאיר את העיר פלורליסטית. זה אתגר לא פשוט, אבל אפשרי. הסיסמא שלנו, של ישראל ביתנו, כן למדינה יהודית ולא מדינת הלכה, תופסת לחלוטין על ירושלים".

"צריך לדאוג לציבור החילוני בירושלים לשלושה דברים מרכזיים, ועוד אחד שהוא חשוב אבל פחות מרכזי", מוסיף ליברמן ומפרט: "הראשון, מקומות עבודה – צריך לייצר בירושלים מקומות עבודה כדי שהצעירים ואנשי ההייטק ירצו להישאר בעיר. ראש העיר (משה ליאון, ר"ג) פועל בנושא, וגם אני, כשר ביטחון פעלתי וניסיתי להביא את התעשיות הביטחוניות לעיר. זה הצליח חלקית עם 'אלביט' וצריך להמשיך. הדבר השני הוא לדאוג למערכת חינוך טובה. עבור משפחות צעירות מערכת חינוך איכותית היא קריטית וצריך לדאוג להשביע את המערכת החינוכית הממלכתית בירושלים; נושא שלישי הוא מגורים במחירים שפויים. אחד הפתרונות הוא בנייה לגובה, ואני יודע שראש העיר מנסה לקדם פתרונות נוספים כדי לייצר דיור אטרקטיבי לצעירים בירושלים. הנושא הרביעי, שהוא פחות משמעתי אבל עדיין חשוב הוא מקומות בילוי טובים. גם בשבתות. הייתי בשבת במסעדת 'דז'ה בו' בגן העצמאות. המקום היה מלא, כך שיש ביקוש למקומות טובים שפתוחים בשבת. ברגע שבעלי העסקים יבינו שיש ציבור גדול שצמא לזה אז הם ירוויחו".



היתה נגדך ביקורת על כך שאינך משמיע קול ברור בנושא מצעד הגאווה בירושלים, אתה יכול להבהיר את הנושא?
"אני חושב שהייתי ברור לכל אורך הדרך. אומר שוב – אני בעד חיה ותן לחיות. אני הראשון שיתנגד לפתיחת מרכולים בשבת במאה שערים ובבני ברק, אבל אני גם לא רוצה שיסגרו מרכולים באשדוד ובתל אביב. יחד עם זאת, צריך להתחשב באופי של העיר וברצון התושבים. לגופו של מצעד הגאווה – גם נושא המצעד וגם פתיחת העסקים בשבתות הן באחריות עירונית ולא צריכה להיות בהן התערבות ממשלתית. כשהיתה התערבות ממשלתית, כמו בנושא המרכולים, יצאתי כנגד. העובדה היא שהמצעד פועל בירושלים כבר שנים, כך שאפשר להסתדר. אני סומך על ראש העיר שיידע לנווט את הכל בצורה החכמה ביותר ויידע להתחשב בצרכים של כולם בלי לפגוע באף מגזר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. חילוני מתוסכל

    בטח, אחרי שליברמן המליך את החרדים על ירושלים עכשיו הוא בא לנצל אותנו לסיבוב הבא שלו עם החרדים

  2. ברקו

    חחח הפודל הבזוי ליברמן שעשה קומבינה עם החרדים והביא עלינו את האסון משה ליאון שהוא גם מבחינת החרדים אפילו הוא מטיף מוסר.
    ליברמן אתה חבר כנסת לשעבר תפנים את זה תקנה טרנינג ותשים ערוץ 99 רק שם תראה את הכנסת.

  3. שי

    ליברמן הערת את שנת הדוב . החרדים היו מנומנמים עד שפתחת נגדם תיבת פנדורה .הם מסתובבים בכל הישיבות וצועקים גוועאלד ואיש ל יעדר . בהוראת רבנים גם כאלה אנטי ציוניים אל תתפלא אם הציבור החרדי בכללו יגיע ל19 מנדטים אני לא אדם דתי אבל עובד איתם בבני ברק ובירושלים

  4. מתן

    אני מצביע עופר ברקוביץ' ומצביע ליברמן!!! מה איכפת לי שהוא תמך במשה ליאון שאגב מסתבר שלא כזה גרוע לחילונים כמו שאמרו לנו שיהיה… יש מצב נתון כרגע הוא הרים את הדגל מול כפייה דתית ואיתו אלך וכך אני קורא לכל מצביעי ברקוביץ'!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר