רס"ר הדס מלכא, רב שוטר הדר כהן (צילומים: דוברות מג"ב, פרטי)
רס"ר הדס מלכא, רב שוטר הדר כהן (צילומים: דוברות מג"ב, פרטי)

פרסום ראשון: המדרגות לשער שכם ייקראו על שמן של רס"ר הדס מלכא ז"ל ורב שוטר הדר כהן ז"ל

הוועדה לשמות רחובות בעיריית ירושלים צפויה לאשר בשבוע הבא את הנצחת שמן של שתי לוחמות מג"ב, שנרצחו בפיגועים בסמוך לשער שכם; גם שמם של נחמיה לביא ואהרון בנט ז"ל יונצחו

פורסם בתאריך: 19.9.19 13:45

פרסום ראשון: הוועדה לשמות רחובות בעיריית ירושלים, בראשות ראש העיר משה ליאון, צפויה לאשר בשבוע הבא את הנצחת שמן של רס"ר הדס מלכא ז"ל ורב השוטר הדר כהן ז"ל, שנרצחו על ידי מחבלים בשער שכם.

ל"כל העיר" נודע כי המדרגות שמובילות אל שער שכם ייקראו "מעלות הדר והדס", ובכך תנציח העיריית את שמן של שתי לוחמות מג"ב, שנרצחו תוך כדי הגנה על אזרחים ולוחמים אחרים שהיו בשטח.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


רב שוטר כהן ז"ל נרצחה בפיגוע בשער שכם ב-3.2.2016. בת 19 במותה. היא הותירה אחריה הורים, אחות ואח; רס"ר מלכא ז"ל נפלה בפיגוע בסמוך לשער שכם ביום 16.6.2017. בת 23 במותה. היא הותירה אחריה הורים, שני אחים ושלוש אחיות.

דוד מלכא, אביה של הדס ז"ל, אומר ל"כל העיר": "ההחלטה על ההנצחה היא החלטה ראויה והיא מקדשת את הערכים הראויים בחברה הישראלית, שהם הכרת הטוב, אהבת הארץ ואהבת ירושלים. אנחנו מאוד מעריכים ומודים לחברי הנהלת עיריית ירושלים שאישרו את זה, ובעזרת ה' נתראה בטקס".

עופר כהן, אביה של הדר ז"ל : "המחווה מאוד מאוד מרגשת, אבל לא מנחמת. זה מעורר גאווה, השם של הדר הפך לסמל לגבורה וגאוות לוחמים. זה חלק מהרבה הנצחות שעברנו ב-3 וחצי השנים האחרונות. זוהי הנצחה גדולה".


שער שכם (צילום: אוליבייה פיטוסי)

אזור שער שכם (צילום: אוליבייה פיטוסי)



בנוסף, כך נודע ל"כל העיר", בכוונת הוועדה לשמות רחובות לאשר המלצה לקרוא לכיכר בצומת הרחובות אל ואד-וויה דולורוזה בשם "כיכר הגיבורים", על שמם של נחמיה לביא ואהרון בנט ז"ל, שנרצחו בפיגוע במקום ב-3.10.2015.

חבר המועצה אריה קינג, חבר ועדת השמות: "רוחות חדשות וחיוביות מנשבות במסדרונות עיריית ירושלים. הנצחות שלהם המתנו מזה שנים לזכרם של גיבורים שנרצחו בעיר העתיקה וסביבתה, יובאו לאישור בשבוע הבא. תודה לידידי שי (שמאי) גליק הצדיק ותודה אישית לראש העיר משה ליאון, שכה קשוב לרחשי הציבור ולרגשות העם היושב בציון".



מארגון 'בצלמו' שיזם את הפנייה לעירייה בנושא ההנצחה נמסר: "מדובר בגיבורים שהקדישו את חייהם כל אחד ואחת להציל חיים. גבורתם תסופר לנצח. ראויה ירושלים וראויים תושביה לכבד את זכרם ולהוקיר את מסירות נפשם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר