שוק מחנה יהודה, מתוך פסטיבל המחול 'מיפו עד אגריפס' (צילום: שירלי פוקס fooxaן)
שוק מחנה יהודה - למצולמים אין קשר לנכתב בידיעה (צילום: שירלי פוקס fooxaן)

על הכוונת של המשטרה: הברים במחנה יהודה זועמים על האכיפה המוגברת

המשטרה סגרה ל-21 ימים את הברים 'אוקונל בשוק' ו'שוקא', שבמתחם הבילויים במחנה יהודה, "בעקבות קיום מסיבות תוך סיכון שלום הציבור", כך נמסר מהמשטרה; בעלי האוקונל בשוק: "שמו אותנו על הכוונת במגמה לסגור אותנו"

פורסם בתאריך: 18.9.19 18:57

מה קורה בסצנת הבילויים בשוק מחנה יהודה? משטרת ירושלים הוציאה השבוע צו סגירה מינהלי ל-21 ימים לברים "שוקא", שברחוב האגוז ול"אוקונל בשוק", שפועל ברחוב עץ חיים. לדברי המשטרה  הברים נסגרו "בעקבות קיום מסיבות תוך סיכון שלום הציבור", כך נמסר היום (ד') ממשטרת ירושלים.

בשבוע שעבר, כפי שפורסם ב"כל העיר", החליטה המשטרה לסגור את בר "פיקולינו", שברחוב עץ החיים, לתקופה של 30 ימים. הסיבות: טענות למפגע רעש ולהתקהלות מסוכנת.

"במהלך לילות סוף השבוע התקיימו בבתי עסק 'אוקונול בר' ובר 'השוקא' מסיבות רחוב, בהן השתתפו עשרות שחסמו את המעברים הצרים במקום, יצרו דוחק תוך סיכון שלום הציבור וזאת מבלי לקבל ולעמוד בתנאי הרישיון הנדרשים לאירועים מהן אלו", כך נמסר היום מהמשטרה. "שוטרים שפעלו במקום, הפסיקו את האירועים והחרימו את ציוד ההגברה, ומחזיקי המקום זומנו לחקירה ולשימוע".

במשטרה מוסיפים כי "למרות שהמחזיקים במקום הוזהרו בעבר על ידי המשטרה, הם פעלו שוב בניגוד לחוק תוך סכנה לשלום הציבור, הוחלט להוציא צו סגירה מינהלי לשני העסקים למשך 21 יום".

בעלי הברים במתחם הבילויים זועמים על המשטרה. שי קופל, מבעלי "אוקונל בר", מגיב על סגירת הבר ואומר בשיחה עם "כל העיר": "לא דובים ולא יער – לא היה שום דבר. אנחנו קיבלנו רישיון לבר, שבו שותים בירה, שומעים קצת מוזיקה ונהנים. לא היו ריקודים ולא מסיבה יזומה. הבר שלי עובד חמש שנים, אף פעם לא קרתה תקלה. בתקופה האחרונה החליטו להיכנס בנו, כנראה בהוראה מגבוה במשטרה".

לדברי קופל, "באותו לילה שהגיעו שוטרים, הגיעה ב-1:45 בלילה קבוצה של כ-20 תיירים מבוגרים. הם קנו מהבר בירה ועשו קצת מינגלינג – התערבבו בינם לבין עצמם. ואז עבר שם שוטר וצילם אותם ואמר שזו סכנה לשלום הציבור, בזמן שלא היה ציבור. אין שכנים שגרים באזור שבו הבר פועל. החשש שלנו ששמו אותנו על הכוונת במגמה לסגור אותנו. בתל אביב זה לא קורה – יש לי עסק בשוק הפשפשים וזה פשוט לא קורה שם. ופה? זו עיר החושך, נדמה לנו שרוצים להחשיך אותנו".


 

 

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בהמשך לסגירות בתי העסק: אתמול (ג') פורסם ב"כל העיר" על צו הסגירה שקיבל העסק "בנצי דגים", בשל קטטה שפרצה ביום שישי שעבר סמוך לחנות, לפי החשד במעורבתם של כמה מהעובדים – העימות האלים, שכלל השלכת כסאות פלסטיק ואגרופים, תועד בווידאו. לאחר שימוע שבוצע לבעלי המקום, החליט קצין משטרה להורות על סגירת החנות למשך 10 ימים.

בתגובה למקרה זה מוסרת היום (ד') ל"כל העיר"  טלי פרידמן, יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, כי "שוק מחנה יהודה נמצא במציאות מאתגרת, אך עם יכולת אמיתית למצוא את האיזונים הנכונים בין חיי המסחר לבין חיי התרבות והלילה. שמנו לנגד עינינו שכל התהליך ייעשה בשיתוף פעולה מלא עם הסוחרים ועם קשב רב בכל פרט ופרט. המתח הקיים בשוק הוא תוצאה של היעדר יד מכוונת שנים רבות. ידועה לנו מדיניות המשטרה אשר ממלאה את אחריותה שהיא שמירה על הסדר הציבורי ושמירה על ביטחון הלקוחות אך גם המשטרה נדרשים מבחינתו לפעול בדרך של הידברות הבנה ורגישות גבוהה בכדי לשמור על המרקם העדין שקיים בשוק, מבלי לזנוח את ההיבט החוקי".

פרידמן מוסיפה ומוסרת כי "גם גורמי המשטרה חייבים להבין שמספר רב של סוחרים השקיעו ממיטב כספם כדי לבסס את עסקיהם ומתוך הבנה שהמדינות מאפשרת זאת. כמובן, כל זאת מחייב יותר תיאום בין ועד הפעולה לבין גורמי המשטרה באופן שיטתי וקבוע על מנת לשמור על חיי השוק. אני עושה יחד עם חברי ועד הפעולה בחצי שנה האחרונה את כל הנדרש כדי לגבש הסכמות והבנות עם רגישות לכל סוחר. כמובן, לנגד עיננו, הכי חשוב נמצאים ציבור הלקוחות, המבלים הרבים וציבור המטיילים".

"השוק הפך לשם דבר בארצנו ובצדק רב", מדגישה פרידמן. "אחד המקומות הבודדים בעיר ובארץ שמאפשר מפגש בלתי אמצעי בין ציבורים שונים, אידאולוגיות שונות ועמדות שונות. זהו נכס ברמה הלאומית שנעשה הכל לשמור ולשמר אותו. לשמחתנו אנו מקבלים גיבוי מלא מגורמי העירייה ובעלי תפקידים אחרים ודלתו של ראש העיר פתוחה לפנינו".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. בליין

    הגיע הזמן להגביל את מספר בתי העסק לבילוי בשוק
    זה עבר כל גבול וטעם טוב

  2. TZIONASHA

    עצוב שזה מה שעושים לחילונים בירושלים
    עד שבאה קבוצה של תיירים המשטרע הרתה להם למה לא צריך לבוא לארץ
    ירושלים את נהרסת מרגע לדודלי

  3. סתם ירושלמי

    הגיע הזמן.רק חבל שזה בא בצורה הזו ולא דרך המנהלת של השוק.
    כבר נהיה דוחה מדי להסתובב בשוק בשעות אחר הצהריים והערב. במקום שהוא יהפוך לשוק תוסס ומקום קולינרי הוא הפך לביב של ברים רדודים שמושכים אליהם אוכלוסיה זהה.
    מקווה שמנהלת השוק או העירייה יעשו לזה סוף,אפשר וצריך לשמור על מינון של עסקים מסוגים שונים כולל ברים ושעות פתיחה של עסקים.

  4. מאיי

    ירושלים היא לא תל אביב
    יש בה אווירה שונה והאנשים צריכים להתאים את עצמם אליה אין שום עניין להפוך אותה לתל אביב ב'
    צריך לשמור על אופייה היחודי והכל כך מיוחד.

  5. זאת התוצאה

    של החורבן שהשאיר אחריו ברקת.מלכתחילה אסור היה לתת להפוך את השוק ההסטורי הצבעוני והמפורסם בעיר
    למוקד בילוי,
    בכל עיר יש שוק שמשמרים,ודואגים שישאר שוק ולא מרכז בילוי שלא שייך למהות של שוק.
    זה לא קשור למאבק חילונים חרדים שיש בעיר,זה קשור לסדר תקין של עיר
    שבה מוגדרים אזורי בילוי,אזורי תעשיה,שווקים וכו'
    כאן יש חוסר תכנון שפוגע בכולם,
    אני מרחם על התושבים שנאלצים לסבול בגלל זה לבטח,וגם על בעלי עסקים שלבטח סובלים מזה שמוקד מסחר,הפך למוקד בל בילוי שלא קשור לתמהיל העסקי המקורי של השוק.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד שסגרו את אוקונל בשוק בר מגעיל שהמנהל גונב את כספי העובדים

  7. פיני

    צריך לסגור גם את השוק ביום שישי, יש המון אדם בכל מקום ופשוט אי אפשר לעבור! משטרה מנותקת

  8. רון

    התמורה שחלה בשוק בעשורים האחרונים, תביא ליבושו, ולסגירתו כשוק אותנטי.
    9:30 בבוקר,יום חמיש, חצי מהדוכנים עדיין סגורים.
    35 שקל בקבוק בירה. לא רע….

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר