מתחם הבילויים בשוק מחנה יהודה (למצולמים ולעסקים אין קשר לנכתב בידיעה) (צילום: אוליבייה פיטוסי)
מתחם הבילויים בשוק מחנה יהודה (למצולמים ולעסקים אין קשר לנכתב בידיעה) (צילום: אוליבייה פיטוסי)

במסעדות ובברים בשוק חוששים מהגברת אכיפה של המשטרה והעירייה: "זה יגמור את כולנו"

לטענת בעלי העסקים, משטרת ירושלים והעירייה מתכננות להגביל ולצמצם את מתן ההיתרים להוצאת שולחנות וכסאות בשעות הערב. מהמשטרה נמסר כי "מבחינה בטיחותית - משטרת ירושלים לא מתירה לחסום את המעברים לציבור המבקרים בשוק"

פורסם בתאריך: 12.2.19 19:13

תוכנית חדשה של משטרת ירושלים בשיתוף עיריית ירושלים להסדרת מתחם חיי הלילה בשוק מחנה יהודה, מעלה חששות גדולים בקרב בעלי ברים ומסעדות שפועלים בשוק. התוכנית, כך לטענת חלק מבעלי העסקים, עשויה להוביל להגברת האכיפה והפיקוח על הצבת שולחנות וכיסאות במעברים, מה שיוביל להפסדים כספיים ואולי אף לסגירת מקומות בילוי.

מנגד, גורמים בעירייה המעורים בתוכנית ההסדרה טוענים כי אין שום כוונה או רצון לפגוע בבעלי העסקים, אלא לגרום למתחם הבילוי להפוך לבטוח יותר עבור הבליינים. לטענתם, המצב כיום, שבו חלק גדול מהמעברים בשוק חסומים בשעות הלילה על ידי שולחנות וכסאות לא בטיחותי ועלול להוביל לאסון במקרה של אירוע שמצריך פינוי. עוד טוענים אותם גורמים, כי בשלב זה התוכנית נמצאת בשלבים ראשוניים בלבד, כשעדיין לא ברור מה היא תכלול.

יש לציין כי במסגרת הבדיקות המקדימות שמבצעות משטרת ירושלים ועיריית ירושלים, נערך באחרונה סיור בשוק מחנה יהודה. ל"כל העיר" נודע כי במהלך הסיור, שוחח הממונה על אגף פיקוח ושיטור בעירייה עוזי בונדק עם הסוחרים וציין בפניהם, כך לטענת חלק מהנוכחים בסיור, כי ישנה כוונה לבטל את ההרשאה שניתנה לבעלי הברים והמסעדות להוציא כסאות ושולחנות למעברים. עוד ציין בונדק כי בעלי העסקים יצטרכו, על פי התוכנית המתגבשת, להציב שולחנות וכסאות בשטחי המקומות ובצידי המעברים.



ל"כל העיר" נודע עוד כי במהלך החודש האחרון ערכו באגף רישוי ופיקוח מיפוי של השוק, וזאת לקראת יישום התוכנית שצפויה לצאת לדרך בתוך חודשים ספורים.

לטענת אחד מבעלי הברים והמסעדות, "התוכנית הזו, אם היא תצא אל הפועל, תוביל לסגירת חיי הלילה בשוק ואני לא מגזים. כמעט ואין בשוק מסעדות וברים שיוכלו לשרוד בלי היתרים להציב שולחנות וכסאות במעברים. זה יצמצם משמעותית את תנועת הלקוחות, וזה דבר שיגמור אותנו, בעלי העסקים".

בעל עסק אחר טוען בשיחה עם "כל העיר" כי "אני לא מבין למה לשנות משהו שעובד טוב. בימי שישי מגיעים לשוק המוני אנשים והמעברים עמוסים, אני לא שמעתי שאומרים ללקוחות לא להגיע לשוק כי המעברים עמוסים. זה צריך לתפוס גם לגבי שעות הלילה. יש כיום התנהלות מסודרת. אין אירועים אלימים או התנהגות לא תקינה. אנשים יושבים, מבלים ונהנים. בכל מקרה את הכסאות והשולחנות אנחנו יכולים להוציא רק אחרי השעה 22:00, כשאת המוזיקה אנחנו רשאים לנגן עד השעה 23:00 – עכשיו רוצים לקחת לנו גם את השעה הזו? לברים בשוק לא תהיה זכות קיום בלי הצבת כיסאות ושולחנות במעברים. אם התוכנית הזו תצא אל הפועל, אני עם כל הצער שבדבר אסגור את העסק".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "אין שחר לטענות המועלות בפנייתכם, אשר מקורם בשמועה שהתגלגלה ותו לא, ודבריו של מנהל אגף האכיפה והשיטור הוצאו מהקשרם. לפני מספר חודשים קבלו עסקים בפני האגף לקידום עסקים על מדיניות האכיפה בשוק. לאור הפניות התקיים דיון פורה בשיתוף מנהל אגף אכיפה ושיטור עירוני וכן נציג היועץ המשפטי בו הגענו להסדרה והבנות שאף פורסמו לבעלי העסקים. יש לציין כי אנו נמצאים בתקופה האחרונה בהידברות מלאה עם משטרת ישראל אשר מבקשת לערוך בדיקות בנוגע לשמירה על בטיחות המבלים בשוק. אנו נלווה את עבודת המשטרה וזאת כדי שיהיה ביטוי הולם לקול העסקים במסגרת קבלת ההחלטות. נכון להיום הסטטוס קוו נשמר ואין כל שינוי בשטח".

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "מבחינה בטיחותית – משטרת ירושלים לא מתירה לחסום את המעברים לציבור המבקרים בשוק מחנה יהודה, וזאת מהחשש שבמקרי חירום, שבו יתבצע פינוי של הציבור, זה יתאפשר בצורה בטוחה ויעילה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ארז

    טוב ,נו …
    ידענו במי בחרנו !
    ידענו לאן זה ילך ….
    לדעתי חבל שראש העיר הורס את כל מה שניר ברקת בנה .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר