המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)
המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

השביתה בהדסה | בכיר בשערי צדק ל"כל העיר": "לא נשאיר את תושבי ירושלים מנוטרלים מטיפול רפואי"

בבית החולים שערי צדק מדווחים בשיחה עם "כל העיר" על ההיערכות המיוחדת לשביתת הרופאים בהדסה: "תגברנו את כוח האדם בחדרי המיון; נערכנו לקליטת מטופלים במחלקות הפנימיות"

פורסם בתאריך: 12.2.19 12:21

שביתת הרפואים בהדסה עין כרם ובהדסה הר הצופים: במרכז הרפואי שערי צדק נערכו מבעוד מועד לעלייה בקליטת מטופלים ומתן שירותים רפואיים לתושבי ירושלים והסביבה. בשיחה עם "כל העיר" מדגיש גורם בכיר בשערי צדק: "אנחנו לא נשאיר את תושבי ירושלים מנוטרלים מטיפול רפואי כזה או אחר. אנחנו נעשה את המקסימום כדי לספק לתושבי ירושלים את הטיפול הטוב ביותר".

אותו בכיר בשערי צדק מוסיף ומספר כי "החל מאתמול בערב, כשעניין השביתה בהדסה כבר היה מוגמר, החלה אצלנו ההיערכות בצורה מסודרת כדי לתת שירות מיטבי. תגברנו את כוח האדם בחדרי המיון – גם בחדר המיון הכללי וגם בחדר מיון ילדים, נערכנו לקליטת מטופלים במחלקות הפנימיות, ואנחנו ערוכים בכל השירותים ומכל הבחינות. חשוב לומר, זו לא פעם ראשונה. אנחנו זוכרים היטב את השביתה הקודמת שהיתה בהדסה, שגם בה נתנו מענה ושירותים לתושבי ירושלים. אמנם כעת לא מדובר בהשבתה כללית אלא בעבודה במתכונת שבת, אבל אנחנו מבחינתנו נערכנו לתת מענה ושירות לתושבי ירושלים בצורה מסודרת".

כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר", הבוקר (שלישי, 12.2), פתחו הרופאים והרופאות בהדסה בשביתה ללא הגבלת זמן, וזאת על רקע טענתם כי הנהלת בית החולים הדסה הפסיקה לכבד את הסכם השכר הקיבוצי ועצרה את קליטת המתמחים החדשים לבית החולים.



כידוע, ראשי המאבק בהדסה תכננו לשבות ביום ראשון בבוקר, אולם בעקבות פנייתה של הנהלת הדסה לבית הדין לעבודה, במטרה למנוע את צעדי השביתה, המהלך נדחה. הנהלת הדסה הגישה ערעור לבית הדין הארצי לעבודה בניסיון למנוע מהרופאים ומהרופאות לשבות, אולם אמש, שני, נדחתה הבקשה. כפי שפורסם ב"כל העיר", ההסתדרות הרפואית (הר"י), הודיעה למנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין כי השביתה היא "בעקבות צעדים פוגעניים והרסניים".

בתוך כך, אתמול, שני, כך נודע ל"כל העיר", הגיע סגן שר שר הבריאות יעקב ליצמן להדסה עין כרם ונפגש עם הרופאים, שעומדים בראש המאבק – בניסיון למנוע את השביתה. סגן השר אמר לרופאים כי הוא מבטיח שיסדר את תנאי ההעסקה שלהם, וביקש מהם שלא לשבות, תוך שהוא מבטיח לסייע בקליטת המתמחים עד לחודש מרץ. אולם, כאמור, גם הצעד של סגן שר הבריאות לא עזר והורפאים בהדסה החליטו להמשיך במאבק.

מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, מסר הבוקר: "אני שב ומבקש מרופאי בית החולים לגלות אחריות לשלומם של מטופליהם ולסיים את השביתה שתוצאותיה תהיינה לבטח הרסניות לבית החולים וישאירו חותם למשך זמן רב. זאת בוודאי לאחר הבטחת סגן שר הבריאות לקליטת המתמחים עד מרץ. כך מתייתרת השביתה. יש להגיע להחלטות משותפות באשר לשכר הרופאים האקדמים הבכירים במו"מ ולא בדרך כה פוגענית ומיותרת עבור כולם".

מנגד, לאה וופנר, מנכ"לית הסתדרות הרופאים (הר"י), אומרת ל"כל העיר" כי "הסכסוך בהדסה הינו בעקבות שיקולים שאיננו יודעים של מנכ"ל הדסה. למרות שמתמחים התקבלו לעבודה והיו צריכים להתחיל כבר ב-1.2.19, הוא החליט לא לקבל אותם לעבודה – מהרגע להרגע, והוציא להם מכתבי שימוע מכיוון שהם עובדי הדסה. כל מה שאנחנו דורשים שיקבלו אותם לעבודה. כרגע הם בבית, ללא עבודה, ומפסידים את ההתמחות. ברגע שהדסה תקלוט את המתמחים – אין שביתה. יש לציין שאנו עושים הכל על מנת שלא תהיה שביתה. אני מקווה שיהיה מבוגר אחראי במדינה שירים טלפון לרוטשטיין ויגרום לו לקלוט אותם להתמחות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר