המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)
המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)

סופי: החל ממחר – שביתת רופאים בהדסה עין כרם והר הצופים

בית הדין לעבודה דחה את הערעור שהגישה הנהלת הדסה להוצאת צווי מניעה לרופאים. בתי החולים יעבדו במתכונת שבת. מוקדם יותר ניסה סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לפתור את המשבר, אך הרופאים סירבו להצעותיו

פורסם בתאריך: 11.2.19 15:12

החל ממחר – שביתת רופאים בהדסה: בית הדין לעבודה דחה לפני שעה קלה את הערעור שהגישה הנהלת הדסה בבקשה להוציא צווי מניעה נגד השביתה. בתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים יושבתו ויפעלו במתכונת שבת.

עוד קודם לכן, כך נודע ל"כל העיר", ניסה סגן שר שר הבריאות יעקב ליצמן לפתור את המשבר המתמשך בין הרופאים לבין הנהלת הדסה. סגן השר ליצמן הגיע להדסה עין כרם ונפגש עם הרופאים, שעומדים בראש המאבק – בניסיון למנוע את השביתה. סגן השר אמר לרופאים כי הוא מבטיח שיסדר את תנאי ההעסקה שלהם, וביקש מהם שלא לשבות מחר, שלישי, כפי שתכננו. אולם, למרות הפצרותיו של ליצמן, הרופאים בחרו להמשיך במחאתם נגד הנהלת הדסה.



במקביל, הנהלת הדסה הגישה ערעור על כוונת הרופאים לשבות מחר בהדסה.

"כל העיר" פנה בתגובה להנהלת הדסה על ביקור הפתע של סגן השר ליצמן – על כך נמסר: "אין תגובה".


יעקב ליצמן (צילום: גיל אליהו)

יעקב ליצמן (צילום: גיל אליהו)


בהדסה מסרו: "הדסה תמשיך ותעשה הכל על מנת למנוע שביתה מיותרת ללא סיבה ושעלולה לפגוע במטופליה. פרופ' רוטשטיין שב ופנה למצפון הרופאים המתעתדים לשבות מחר, לבטל את השביתה ולהימנע מהפגיעה המיותרת בחולים. הוא המשיך וציין כי שביתה בהדסה תפגע אנושות ביכולת הדסה להשתקם, כבר עתה עוד לפני השביתה נפגעו כולם לרבות הרופאים וחייבים לעבור לדיבורים ועבודה משותפת ולהפסיק השמצות ואיומים בשביתות".



כפי שפורסם ב"כל העיר", הרופאים והרופאות בהדסה עין כרם והדסה הר הצופים מתכננים לשבות ללא הגבלת זמן, וזאת על רקע טענתם כי הנהלת בית החולים הדסה הפסיקה לכבד את הסכם השכר הקיבוצי ועצרה את קליטת המתמחים החדשים לבית החולים. למעלה מעשרה מתמחים שהיו אמורים להתחיל בחודשיים הקרובים קיבלו לאחרונה הודעת ביטול, זאת לאחר שסוכם עמם שכן התקבלו להתמחות בבית החולים. ההסתדרות הרפואית (הר"י), הודיעה למנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין כי השביתה היא "בעקבות צעדים פוגעניים והרסניים". הרופאים תכננו לשבות החל מיום ראשון בשעה 8:00 וללא הגבלת זמן.  לאחר שהנהלת הדסה פנתה לבין הדין האזורי לעבודה בניסיון למנוע את השביתה, הוחלט כי השביתה תידחה לשלישי. כאמור, הנהלת הדסה הגישה ערעור לבית הדין הארצי לעבודה בניסיון למנוע מהרופאים ומהרופאות לשבות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר