מתחם הבילויים בשוק מחנה יהודה. לעסקים ולאנשים בתמונה אין קשר לנכתב בידיעה (צילום: אוליבייה פיטוסי)
מתחם הבילויים בשוק מחנה יהודה. לעסקים ולאנשים בתמונה אין קשר לנכתב בידיעה (צילום: אוליבייה פיטוסי)

האם זו הדרך לחסל את הבילויים בשוק? גל של קנסות לבעלי ברים ומסעדות במחנה יהודה בשבועות האחרונים

לטענת בעלי הברים והמסעדות בשוק, בשבועות האחרונים הם סובלים מגל של קנסות. במפגש חירום שנערך אתמול הוחלט לצאת למאבק נגד העירייה. העירייה: "אין כל שינוי בנושא האכיפה בשוק, לא לחומרה ולא לקולה"

פורסם בתאריך: 3.12.18 08:46

בעלי הברים והמסעדות בשוק מחנה יהודה בירושלים זועמים על כך שבשבועות האחרונים נרשמה עלייה בכמות הקנסות שהם מקבלים מהעירייה. לטענתם, נרשמה עלייה לא סבירה בכמות הקנסות שבעלי העסקים בתחום הבילוי וחיי הלילה מקבלים, בעיקר בשל הוצאת כיסאות ושולחנות. כל דוח – 475 שקלים. אתמול, ראשון, ערכו חלק מבעלי הברים והמסעדות בשוק מפגש חירום בבר "השכנה" – שבו הוחלט בחזית אחת לצאת למאבק נגד העלייה במתן הדוחות.



"בשבועיים האחרונים אני מקבלת כמעט כל יום דוח", מספרת בשיחה עם "כל העיר" בעלת מסעדה בשוק. "אם בעבר זה היה פעמים בודדות, עכשיו זה ארטילריה, היה מקרה שקיבלתי פעמיים ביום דוח על 475 שקלים כל אחד. אין לי מושג מה קרה, אבל זו מגמה, כולנו מרגישים בה. הבנתי שאני לא לבד ב'עסק' הזה, ולא היחידה שמקבלת דוחות ללא סיבה הנראית לעין. עד לפני כמה שבועות הכל עבד בסדר, מה השתנה? התחושה היא שמשהו לא תקין קורה פה. הפגישה שערכנו – מטרתה לאחד קו ולראות איך אנחנו יוצאים עם אמירה אחת משותפת, ואיך מתמודדים עם זה כולם ביחד, זה עדיף מאשר כל אחד יעשה לבד את ה'מלחמות' שלו".

"אם יום אחד הפיקוח העירוני מסכם איתי שהוצאת כיסאות מחוץ לבית העסק זה אפשרי, וביום אחר הם מביאים לי דוח – משהו פה לא הגיוני", אומר ל"כל העיר" בעל מסעדה אחרת בשוק. "אני באתי לעשות אוכל ולשמח אנשים, ואני מרגיש מותקף. באגף רישוי עסקים נחרדים מהעובדה שאנחנו חוטפים כל כך הרבה דוחות. יש פה כאוס, כן ראש עיר חדש, לא ראש עיר חדש. זה לא משנה – יש פה איזה עניין שצריך לתת עליו את הדעת".

משה ליאון (צילום: Kopitchinski & Yado)

משה ליאון (צילום: Kopitchinski & Yado)

בעל בר בשוק מוסיף וטוען כי ככל הנראה הסיבה לריבוי הדוחות היא בין השאר אי תיאום בין שתי יחידות עירוניות – הפיקוח העירוני והאדף לפיקוח עסקים. "באגף קידום עסקים אנחנו מקבלים היתרים לשימוש בבמות הסגורות של העסקים הסמוכים", מתאר בעל העסק, "אבל בפיקוח העירוני לא שמעו על זה והם קונסים אותנו יום אחרי יום. בקיצור כאוס, אף אחד לא יודע על השני".

ראש העיר ניר ברקת (צילום: אמיל סלמן)

ניר ברקת (צילום: אמיל סלמן)

"האדישות הסתיימה", מדגיש בעל עסק שנכח במפגש החירום. "הרכבת יצאה לדרכה – אנחנו נקים גוף שייצג אותנו לאורך כל הדרך. אין יותר מאבקים של אדם כזה או אחר מול המערכת, כולם ביחד פה באותה סירה. בשבוע הקרוב נגבש מסמך הבנות, שעליו יחתמו כלל בעלי העסקים בשוק מחנה יהודה, ובמקביל נציג לעירייה את רשימת הדרישות שלנו".

נינו פרץ, לשעבר יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, אומר ל"כל העיר": "צריך למסד את פעילות השוק בלילות, שלא תפריע לשכנים ולסוחרים שבאים בבוקר ונתקלים בוונדליזם בעסק שלהם, אבל אחרי שהעירייה ובעלי הברים השקיעו כל כך הרבה כסף צריך להגיע להסדר מסוים. אי אפשר להתעלם מהמצוקה של בעלי העסק, הרי אין כזה דבר בר או פאב בלי מוזיקה, העירייה לא יכולה מצד אחד לא לתת להם להוציא כסאות עד השעה 22:00 ואחרי 23:00 אסור להם לשים מוזיקה, אז נותנים להם שעה לעבוד? זה לא בא בחשבון".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "אין כל שינוי בנושא האכיפה בשוק, לא לחומרה ולא לקולה. מבוצעת בשוק אכיפה שגרתית בהתאם למדיניות הקיימת שכאמור אין בה חדש. מפעם לפעם מתקיימות ישיבות בין גורמי הניהול והאכיפה בעירייה לבין נציגויות שונות של בעלי עניין הפועלים בשוק וצריך לזכור שבשוק פועלים כמה גורמים, שלא תמיד האינטרסים שלהם זהים ולעתים הם מנוגדים. יש במקום סוחרי שוק קלאסי, בעלי עסקי בילוי ומסעדות, תושבים, משטרת ישראל וכוחות הביטחון, נציגות סוחרים נציגות בעלי עסקים, מינהל קהילתי וכו'. העירייה פועלת עם כל הגורמים ומנסה לאזן בין כלל הרצונות כשהעקרונות השולטים הם לעשות הכל כחוק, לאפשר פעילות בשוק על כל גווניה, לצמצם ככל הניתן את חוסר הנוחות הנגרמת מהשימושים השונים ומהציפיות השונות".

עוד נמסר מהעירייה: "בעירייה דוחים את הטענה שעקב הבחירות לא היה עם מי לדבר בעירייה. הדרג המקצועי בעירייה זמין לכך כל העת ומטפל בסוגיות באופן רצוף".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. שטויות

    הבעיה נעוצה בזה שנתנו למתחם שהוא שוק,להפוך למתחם בילוי.
    מלכתחילה לא היה ראוי לשנות את השוק,השוק הוא שוק של פירות ירקות תבלינים בשר וכו,
    הבעיה שנתנו יד חופשית לפתיחת מתחם בילוי בתוך שוק כאשר הוא בכלל לא היה כזה.
    מעבר לזה שזה הזוי ששוק חשוב כמחנה יהודה הולך ונעלם לטובת מתחם בילוי.
    ככה שכאין תכנון ראוי,כרגיל אצלנו שום מחשבה בתכנון.
    אז התוצאה שכולם סובלים,וכולם ניזוקים.
    תחזירו את השוק למה שהוא אמור להיות:
    שוק מחנה יהודה.ולא מתחם בילוי מחנה יהודה.

  2. פוגיץ

    כל הכבוד לעיריה ולמשטרה. אנשים גרים בשוק, ונוצר מערב פרוע של שולחנות ורעש.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בעיריה מישהו שם החליט לנקות אורוות לגבות כספים מכל הבא ליד…..גם לנו יש סיפור של גבייה מטורפת מקשישים הגרים בדיור ציבורי מבנה שהוא הינו יחודי לירושלים לחסרי בית הדיירים שם שילמו סכומים סבירים בהתאם למגורים שם מעשהו החליט שהם ישלמו תוספת של 300 אחוז מה קרה פתאום ?????

  4. אנונימית

    יש ישיבות לבנות, אברכים לממן, ושכונות של הציבור החרדי לפתח ולקדם ולשם כך צריך כסף. באמת חשבתם שלאון מתאים לחילונים? או לדתים מסורתים? הייתם טפשים לחשוב שרטז עיר יחלק את ירושלים. האמנתם להפחדות שהוא שמאל קיצוני כשבעצם הזאב התחפש לסבתה… ירושלים עבור חילונים אבודה! אתם משמשים כספומט עבור המגזר החרדי והאמת…מגיע לכם

  5. חנוש

    לא מעניין אותי פוליטיקה , מעניין אותי השוק,כקונה קבועה, בשבוע שעבר אחרי קניה לא יכולתי לעבור עם העגלה של הקניות המדרכות היו חסומות השולחנות וכסאות של המסעדה, נאלצתי לבקש עזרה לרדת לכביש כדי לעבור. קודם לכל המקום הוא שוק ולא אתר בילוי

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר