טיילת על גגות שוק מחנה יהודה (צילום: שלומי הלר)
טיילת על גגות שוק מחנה יהודה (צילום: שלומי הלר)

סוחרי שוק מחנה יהודה נגד עיריית ירושלים: מזניחה את תחזוקת הגגות

לצד הררי האשפה שנערמים: לטענת הסוחרים, העירייה לא מתחזקת כראוי את הגגות - מה שמוביל לנזילות בימים גשומים ולתופעה מסוכנת של צעירים שעולים על הגגות

פורסם בתאריך: 4.2.19 08:21

סוחרי שוק מחנה יהודה מעלים טענות קשות נגד עיריית ירושלים. לטענת הסוחרים, העירייה מזניחה את התחזוקה השוטפת של הגגות בשוק, מה שמוביל לדבריהם לדליפות מי גשמים בימים גשומים ולתופעה מסוכנת של צעירים שמטפסים על הגגות.


– הררי אשפה נערמים בין הבסטות
–  מנוע של מזגן צנח על ילד בן 11
לא ייאמן: נסיעה עירונית של שעה כדי להגיע להדסה 


בשיחה עם "כל העיר" מספר רמי, אחד מהסוחרים בשוק כי "בשנה שעברה הסתיימו העבודות להתקנת הגגות בשוק. הקבלן שביצע את העבודות היה אמור לתחזק את הגגות לאורך 5 שנים, אבל בעירייה החליטו לפני מספר חודשים לוותר על שירותיו והעבירו את הטיפול בגגות לאגף שפ"ע (שיפור פני העיר, ש"ה). אבל בפועל אין מי שמתחזק את הגגות. בימים הגשומים היו נזילות כי התחזוקה השוטפת של הגגות הוזנחה על ידי העירייה".



רמי מוסיף ומספר על התופעה החדשה בשוק – צעירים שמטפסים על הגגות ויושבים שם להנאתם, מבלי שאף אחד דואג להוריד אותם: "עד לפני מספר חודשים אחראי התחזוקה על הגגות היה דואג להוריד את הצעירים מהגגות ומזמין להם משטרה או את הפיקוח העירוני. מאז שהופסק הסכם ההתקשרות עם הקבלן, הפכה תופעת הטיפוס על הגגות לעניין קבוע. כל מי שמגיע לשוק בימי שישי רואה את חבורות הצעירים שיושבים על הגגות, על המזגנים של העסקים. העירייה אמורה לטפל ולפקח, אבל היא לא עושה את זה".


טיילת על גגות שוק מחנה יהודה (צילום: נינו פרץ)


אורי, סוחר בשוק הסגור, מוסיף: "אם יש דליפה או תקלה על הגג אנחנו הסוחרים אובדי עצות. אין לנו למי לפנות. העירייה החליטה שעובדי אגף שפ"ע יטפלו בתחזוקה השוטפת, אבל אין אף עובד עירייה שיטפס על הגגות ולא בטוח שהם יודעים איך לטפל בניקוז ובתחזוקה השוטפת".

גם סוחרים שפועלים בשוק הפתוח טוענים לחוסר תפקוד של העירייה ושל אגף שפ"ע. בשיחה עם "כל העיר" מסביר דוד, אחד מהסוחרים, כי "חלק גדול מהסוחרים בשוק הפתוח התקינו גגונים קטנים בין הבסטות כדי שלא יחדרו מים בימים הגשומים. לפני למעלה משנה הגיע מישהו מטעם העירייה והחליט להוריד את הגגונים הללו והבטיח לסוחרים שהעירייה תתקין משהו חדש, אבל שנה חלפה מאז ואנחנו עדיין ממתינים שהעירייה תטפל בזה".

נינו פרץ, מהסוחרים הבולטים בשוק ולשעבר יו"ר ועד סוחרי השוק, מציין כי "קיבלתי פניות רבות מסוחרים שלא יודעים מה לעשות. אף אחד לא מטפל בתחזוקה של הגגות ואין להם גם למי לפנות. זה מצב לא תקין".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "תחזוקת הגגות נמסרה לפני כחודש וחצי לאחריות העירייה ובסיורים שהתקיימו לאחרונה התגלו מספר ליקויים שמתוקנים בימים אלה. ככלל הגישה לגגות חסומה, יחד עם זאת מרביתם מעל שטחים פרטיים וקיימת גישה אליהם מתוך עסקים או בתים הסמוכים שאין דרך לחסום. בכל המקרים שזוהו אנשים על הגגות בצורה המסכנת אותם ואת באי השוק הוזמנה משטרה שטיפלה באופן נקודתי באירוע. באשר להתקנת פחונים בין החניות בשוק הפתוח – לא היו דברים מעולם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר