הבר פיקולינו סגור (צילום: פרטי)
הבר פיקולינו סגור (צילום: פרטי)

הסערה החדשה במתחם הבילויים בשוק – האם המשטרה מגבירה אכיפה?

סערה במתחם הבילויים במחנה יהודה - צו סגירה ל-30 ימים ניתן לבר בשל מטרד רעש והתקהלות - בעל המקום ערער לבית המשפט; משטרת ירושלים בתגובה: "הטענות יתבררו בכותלי בית המשפט"

פורסם בתאריך: 10.9.19 17:20

מתחם הבילויים בשוק מחנה יהודה סוער – במהלך ביקורת משטרתית שנערכה ביום ראשון בלילה באזור הבילויים התוסס – בר "פיקולינו", שנפתח ברחוב עץ החיים 30 רק לפני שלושה חודשים, נסגר לתקופה של 30 ימים. הסיבות: טענות למפגע רעש ולהתקהלות מסוכנת.

המשטרה זימנה את בעלי המקום לשימוע בפני סנ"צ אבי ביטון, קצין אג"מ בתחנת לב הבירה, שבסופו הוחלט להוציא צו סגירה מינהלי, שתוקפו עד ליום 7.10.19.

בשימוע טענה המשטרה, לצד הקמת הרעש בבר, כי נרשמה "התקהלות סביב העסק בצורה מסוכנת עם דוחק קהל, דבר שגורם לסכנה לשלום הציבור, באירוע של מצב חירום אין לקהל מעבר מילוט בטוח וסביר הנדרש על פי חוק. כבעל עסק הנך אחראי לעבירה חמורה של סכנה לשלום הציבור ואני רואה זאת בחומרה", אמר סנ"צ ביטון בשימוע. "בנוסף, הנך מפעיל עסק לממכר אלכוהול ללא רשיונות ולמרות ביקורות המשטרה בהם נדרשת להציג אישורים כנדרש לא עשית כן".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בעלי הבר סלע אבידן ערער על החלטת המשטרה לבית משפט השלום בירושלים, בטענה כי מתנהלת נגדו "אכיפה בררנית", היות ובעלי פאבים אחרים, שזומנו גם הם לשימוע לא קיבלו צו סגירה. בעל הבר טען כי הרעש לא הוקם מצד הבר שלו – לדבריו, הוא הציג בפני המשטרה צילומים מאותו ערב, שלדבריו מוכיחים כי מקורה של ההתקהלות ברחוב היא לא מהבליינים שביקרו בבר בבעלותו. עוד טוען בעל העסק כי הוא נמצא בתהליך לקבלת רישיון עסק מול העירייה. בערעור הוא הדגיש כי מיום פתיחת העסק, במהלך 3 החודשים האחרונים, המקום לא נקנס על מטרד רעש והוא מקפיד למלא אחר הוראות החוק.

עו"ד טל ליפר, שמייצג את בעלי הבר מוסיף וטוען כי "פעולות האכיפה בשוק מחנה יהודה כנגד פאב הפיקולינו בלבד, על אף שהמדובר במתחם פאבים ומסעדות וסגירת המקום בצו בטענה למטרדי רעש לכאורה, למרות שמדובר בשעות הערב המוקדמות, ודאי שלא ניתן לייחס אותן דווקא לפיקולינו, והן מחזקות את החשש לשיקולים זרים ואכיפה בררנית".

ומה אומרים על כך בוועד הסוחרים בשוק? יו"ר הוועד הזמני, טלי פרידמן, מציינת בשיחה עם "כל העיר" כי היא קיבלה "דיווח על עסק שנסגר בעקבות התקהלות בלתי חוקית. כנציגת כלל הסוחרים בשוק אני אשמח לסייע לכולם, בכל מה שמעבר לשליטתי – זהו החוק וצריך לאכוף אותו. אין לי שליטה על זה". פרידמן מוסיפה ומבהירה: "אני חושבת שכל מה שצריך לאכוף שייאכף, מן הראוי שזה יקרה גם כאן, לא היינו רוצים שיפעלו בשטחנו עסקים שעובדים בניגוד לחוק, האם קיימת אכיפה בררנית? אני לא שמעתי על זה וזה משהו שצריך לבדוק אותו, התחלתי בבירור".

"בסופו של דבר צריך לכבד את הכללים", מדגישה פרידמן, "אנחנו חיים במדינת חוק – ואם החוק לא מתיר רעש והתקהלות אחר השעה 23:00 אז צריך לאכוף את זה".

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "בעל העסק זומן לשימוע בפני קצין המשטרה, בו התקבלה החלטה בעניינו על פי דין ובהתאם לסמכויות המוקנות בחוק. בעקבות ערר שהוגש לבית המשפט בנושא, לא נוכל להתייחס לטענות העולות בכתבה, ואלו יתבררו בין כתלי בית המשפט".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. כג

    העובדה שהוא מכר אלכוהול בלי רשיון הופכת אותו לעבריין פלילי נטו. מצער שהמשטרה לא אוכפת את החוק בנושא – היה מייצר הרתעה ומונע דברים כאלה. אבל מה חדש

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר