העבודות להקמת הרכבת הקלה בגילה (צילום: פרטי)
רחוב דב יוסף - אחד ממוקדי המירוצים (צילום: פרטי)

ההלם והזעם: תלונות על מרוצי כביש מסכני חיים סמוך לגילה – איפה המשטרה?

בהמשך לתאונה הקטלנית בה נהרג יהושע (שוקי) כהן ז"ל בחג ראש השנה - תושבי גילה טוענים כי למרות תלונות על קיומם של מרוצי כביש המשטרה לא פועלת מספיק באזור; משטרת ירושלים בתגובה: "לא מוכרת כל תופעה של תחרויות או מרוצים בכבישים אלו"

פורסם בתאריך: 6.10.19 08:18

תושבי שכונת גילה והאזור מתלוננים כבר תקופה ארוכה במשטרת ירושלים על קיומם של מרוצי מכוניות (רייסים), שנערכים בכמה מהכבישים הראשיים הסמוכים לשכונה, ומסכנים את חייהם של הנהגים. על רקע התאונה הקטלנית בחג ראש השנה שגבתה את חייו של יהושע (שוקי) כהן ז"ל, בה היו מעורבים על פי חשד המשטרה שני רכבים ש"שיחקו משחקי כביש מסוכנים", תוהים התושבים מדוע המשטרה לא פועלת למנוע את קיום המרוצים הללו.

מיכל אברהם, תושבת שכונת גילה המתגוררת בסמוך לכביש בו נערכים חלק מהמרוצים, מספרת כי "מדי יום חמישי בסמוך לשעה 23:30, במשך שעה אני שומעת מכוניות שנוסעות בספרינט מעלינו, וזה רעש של כמו מגרש מכוניות מרוץ. אם חס וחלילה מישהו יעבור שם, אני לא רוצה לחשוב מה יקרה לו. לצערי בשבוע שעבר ליווינו את שוקי בדרכו האחרונה בבית העלמין".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת" 

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"צריך לאכוף את זה. אני לא רוצה ששום ילד ייהרג במרוצים האלה ואני מתה מפחד אם מישהו נורמלי עובר בשעות האלה מה יכול לקרות לו", מוסיפה אברהם.

"מרוצי המכוניות בגילה מתקיימים בערבי חג ובימי שישי בערב, כשהנהגים מנצלים את היעדר האכיפה המשטרתית, ואין להם לא דין ולא דיין", מספר ל"כל העיר" תושב בית צפאפא. "המרוצים נערכים ברחוב דב יוסף בעליות של גילה ועכשיו גם בבגין. התופעה הזו קיימת שנים, המשטרה מודעת לכל הנושא, וכשהתושבים מתקשרים להתלונן הם אומרים שזה בטיפול".

"למה הם מחכים, שאנשים יפגעו וירצחו אחד את השני?", שואל התושב, ומתלונן על היעדר תגובת הרשויות. "אני התקשרתי למשטרה כמה פעמים, בנוסף גם השכנים שלי התקשרו לדווח ושום דבר לא נעשה. אין אכיפה משטרתית והנהגים מרשים לעצמם בערבי שבת ובחגים לערוך את המרוצים האלה. מדובר בכמה מכוניות שהבעלים שלהם משדרגים אותם מפעם לפעם, ומלבד הסכנה והמהירות המופרזת מדובר ברעש נוראי שכולם סובלים ממנו".


העבודות להקמת הרכבת הקלה בגילה - רחוב דב יוסף (צילום: פרטי)

כביש דב יוסף – אחד ממוקדי המרוצים (צילום: פרטי)


התאונה הטראגית בגילה התרחשה ביום שלישי שעבר בצהריים – יהושע (שוקי) כהן ז"ל (58), תושב השכונה נהרג ואשתו ענת כהן, ששהתה עימו ברכב, מאושפזת במצב קשה ביחידת טיפול נמרץ בבית החולים שערי צדק. משטרת ירושלים עצרה לחקירה שני חשודים במעורבות בתאונה ומעצרם הוארך. "ממצאי חקירת המשטרה העלו חשד למעורבותם של שני נהגים, שנסעו עם רכביהם בכביש בגין ועל פי החשד 'שיחקו במשחקים אסורים' בצורה המסכנת את משתמשי הדרך", נמסר ממשטרת ירושלים, "כאשר בצומת בגין-הרוזמרין, איבד ככל הנראה אחד הנהגים את השליטה ברכבו והתנגש בעוצמה ברכבו של המנוח". בית משפט השלום לתעבורה בירושלים הארך את מעצרם של שני החשודים עד ליום שני, 7.10.19.


זירת התאונה הטראגית בצומת הרוזמרין בחג ראש השנה (צילום: דוברות המשטרה)

זירת התאונה הטראגית בצומת הרוזמרין בחג ראש השנה (צילום: דוברות המשטרה)


עופר איובי, יועץ לראש העיר ולשעבר יו"ר מינהל קהילתי גילה, מוסיף מספר כי לא מדובר בתופעה חדשה אלא במצב שמוכר כבר זמן רב. "יש תופעה שמאוד מסכנת את תושבי גילה ותושבי העיר בכלל, ומתרחשת בכביש בגין – הרוזמרין ובכביש דב יוסף. יש רכבים שעוברים שדרוג של כוח המנוע ושל הצמיגים, וזה הפך להיות סוג של ספורט שהופכים את הרכבים האלה לרכבים קטלניים, וכך, כל יום שישי ושבת הם עורכים תחרויות", מפרט איובי.

"נהגי המרוצים יוצאים עם הרכבים שלהם ומייצרים מרוצי מכוניות על הכבישים האלה. קל לנסוע שם מהר כי הכביש יחסית ישר, וחייבים לעצור את התופעה הזאת. ב-2 בלילה אני מקבל הודעות של 'מתי זה ייגמר?', 'מתי זה ייעצר?' ו'אתם לא אכפת לכם מחיי התושבים', ותוקפים אותי בלי סוף בעניין הזה", מספר איובי. "זה רק עניין משטרתי. אף אחד לא יכול לאכוף את זה חוץ מהמשטרה, וחייבים שם כוחות. צריך לעשות אמבושים עד שהתופעה הזאת תיעלם, ולא, בעוד חודש או חצי שנה נדבר חס וחלילה על אסון שייגרם מהדבר הזה".

"כבר שנים שמשטרת ישראל לא מצליחה לעצור את התופעה הזו, ולדעתי הסיבה היא כי אין נוכחות משטרתית של אכיפה במקום", מוסיף איובי לסיכום. "היום זה לא קשה לראות איזה רכב הוא משודרג או לא. משטרת ישראל חייבת לשים יד על האנשים האלה ולדרוש שזה יהיה מותאם לרישיון שלהם, ולהחרים את הרכבים האלה, אבל לא עושים להם כלום. אותו הדבר עם האופנועים עם נזק נוסף של פגיעה באיכות החיים עם כל הרעש שהם מייצרים".

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה לפניית "כל העיר": "לא ברור לנו על סמך אילו נתונים מוצגות הטענות שהעליתם בכתבה, שכן מבדיקה שערכנו, לא מוכרת במשטרת ישראל כל תופעה של תחרויות או מרוצים בכבישים אלו, ולא הוגשה שום תלונה בנושא. אולם נדגיש, כי משטרת ישראל מבצעת פעילות אכיפה כל העת, כולל בסופי השבוע תוך מתן דגש לכבישים בהם ישנו פוטנציאל לריבוי עבירות העלולות לסכן את משתמשי הדרך. מתחילת השנה הנוכחית ועד מועד זה, נרשמו בכביש בגין ודרך חברון, מעל 1,200 דוחות בגין מהירות מופרזת, כאשר חלק מהנהגים זומנו לדין ורישיונם נפסל למשך 30 ימים. זאת רק חלק מסל עבירות רחב אותם אוכפים השוטרים הפרוסים ברחבי העיר. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות לשינוי תרבות הנהיגה ולשמירה על שלומם ובטיחותם של כלל משתמשי הדרך".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אין אכיפה

    גם בשדרות בר לב משער שכם עד הגבעה הצרפתית יש מרוצים כל שישי בלילה. ממש בסמוך מטה הארצי של המשטרה. ואין אכיפה כלל. הכל מתחיל כשהמואזין צורח בשקיעה בכניסת שבת ונמשך כל הלילה. כל סוף השבוע השוטרים הולכים הביתה והתורנים מטפלים רק בפיגועים. והכל התחיל לפני כמה שנים כשהחסרי אחריות מהעיריה הביאו לכאן מכוניות פורמולה להציג מרוץ בעיר הקודש. בני דודינו היקרים הצטיידו במכוניות מרוץ ואופנועי מרוץ. שומעים אותם מזנקים מהרמזור ומגיעים ל100 קמש תוך 2 שניות. והקטע שלא בעיה לתפוס אותם, מספיק שוטר אחד עם אקדח לייזר.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שכונת גילה הפכה לזירת מירוצים מירוצי אופנועים מירוצי מכוניות ואין פוצה פה ומצפצף שכונת גילה משמשת ביום המרכז הירושלמי ללימוד נהיגה של כל בתי הספר בירושלים וכל הטסטים נערכים בגילה כן זה ביום ובלילה טירור על הכבישי השכונה

  3. -

    ברור שמשטרה תטען שאין תלונות שנרשמו אצלהם בנושא כי הם בכלל לא מקבלים את התלונות ולא מזינים אותם במערכת

  4. ירושלמי

    מרגישים כמו שלא קיימת משטרה
    כל יום בסביבות השעה 22:00 נהגי המירוצים נמצאים עם כלי הרכב שלהם ליד בית הפירות ברחוב דוב יוסף ומשם מתחיל המירוץ .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר