יוסי בן שמחון (צילום: אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים)
רב רשף יוסי בן שמחון ז"ל (צילום: אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים)

"קצין למופת, לוחם אש ולפני הכל – יוסי החבר": בכבאות ירושלים נפרדים בכאב מרב רשף יוסי בן שמחון ז"ל

קצין הכבאות רב רשף יוסי בן שמחון ז"ל שירת בתחנת ירושלים 21 שנה - השבוע הוא נפטר ממחלת הסרטן, בן 46 במותו. מפקד מחוז ירושלים בכבאות טפסר ניסים טויטו ספד לו: "יוסי שימש דוגמא ומופת; מפקד נערץ"

פורסם בתאריך: 1.11.19 08:18

אבל כבד ירד השבוע על מערך הכבאות וההצלה בירושלים – הקצין המוערך והכבאי הוותיק רב רשף יוסי בן שמחון נפטר, לאחר התמודדות ארוכה עם מחלת הסרטן. בן 46 במותו. רב רשף בן שמחון ז"ל, התגורר בקידר, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

רב רשף בן שמחון ז"ל, שירת בתחנת ירושלים 21 שנה – את שירותי הוא החל בשנת 1998 בתחנת גבעת מרדכי בירושלים. במהלך השנים הוא שימש במגוון תפקידים מבצעיים ובהם: לוחם אש, מפקד צוות, קצין כיבוי חילוץ והצלה – ולאחרונה מונה למפקד מדור בטיחות והגנה מאש בתחנת "רימון" בירושלים, תחנה החולשת על כל צפון העיר ירושלים.

"במהלך 21 השנים בהם שירת בכבאות והצלה לישראל תחנת ירושלים, הציל רב רשף יוסי בן שמחון את חייהם של מאות אזרחים בירושלים, ורבים רבים מתושבי ירושלים חבים לו את חייהם", ציינו בכבאות והצלה ירושלים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


רב רשף בן שמחון ז"ל היה ממקימי היחידה לחילוצים מיוחדים (יל"מ) של ירושלים, והתמחה בחילוצים מורכבים בכל תוואי שטח – חילוצים אשר הצילו את חייהם של אזרחים רבים שנקלעו לצרה ומצוקה,. "יוסי היווה דוגמה ומופת לחבריו ביחידה ובכבאות בכלל", מספרים בכבאות ירושלים, "יוסי הכשיר, הדריך ולימד רבים מלוחמי האש בירושלים את רזי מקצועות החילוץ, הכיבוי וההצלה. יוסי היה איש נעים הליכות, אשר סחף אחריו ברגישותו במנהיגותו ובתבונתו הרבה רבים מלוחמי האש אשר ראו בו מקור לידע, מקצועיות, אומץ וגבורה. יוסי היה אהוב על כולם לוחם אש וקצין משכמו ומעלה, חבר אמת ואבא מסור ובעל למופת לאשתו סמדר, וילדיו נועם שירי ויונתן".


יוסי בן שמחון (צילום: אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים)

רב רשף יוסי בן שמחון ז"ל (צילום: אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים)


ביום רביעי, 30.10, הובא רב רשף בן שמחון ז"ל למנוחת עולמים בבית העלמין במעלה אדומים. מפקד מחוז ירושלים בכבאות טפסר ניסים טויטו ספד לו: "קשה כל כך לדבר על יוסי בלשון עבר. יוסי האמיץ, החכם, הגיבור, התמיר והחזק. יוסי הלוחם, הקצין למופת והחבר. אבל לפני הכול, יוסי האדם. יוסי האדם, לצד העוצמה והשקט שהקרין סביבו כל הזמן, יוסי היה החבר של כולם, כולם אהבו אותו ואהבו להיות בחברתו. יוסי היה שנון ומצחיק, אינטיליגנטי ורגיש לכל אדם ולכל נזקק. יוסי היה אוצר של ידע וחוכמה, בור סיד שאינו מאבד טיפה. תמיד רצה ללמוד עוד ועוד, להתמקצע ולהיות הכי טוב בכל תחום שהוא נגע ועסק בו בחייו".

"בעיניי, ובעיני כל לוחמי האש בירושלים ובמחוז שהכירו את יוסי, יוסי שימש דוגמה ומופת לדמות האולטימטיבית של הקצין והמפקד", אמר טפסר טויטו, "יוסי היה קצין וג'נטלמן אמיתי, שימש דוגמה לפקודיו וחבריו אשר אהבו אותו והעריכו אותו. בכל פעם כשוחחתי איתו, תמיד נדהמתי מהידע הרב שלו בכול תחום ובמיוחד בתחום בטיחות וההגנה מאש עליו הוא היה אחראי".


יוסי בן שמחון (צילום: אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים)

רב רשף יוסי בן שמחון ז"ל (צילום: אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים)


"בשנים האחרונות, חלה יוסי בצורה קשה במחלה הנוראה. אבל יוסי, כמו שהוא היה בכבאות ובתפקידו כמציל חיים, גיבור אמיתי אמיץ חסר מורא ופחד! כך היה גיבור ואמיץ בחייו הפרטיים. יוסי נלחם בעקשנות ובגבורה הירואית, מעוררת הערצה במחלה הקשה, לא ויתר לרגע ותמיד היה אופטימי ועם חיוך קטן על השפתיים, חיוך שכאילו אומר אני אנצח את הכל. עוד עדות לתעצומות הנפש האדירות של יוסי, היא העובדה שעד ימיו האחרונים כמעט, גם כשהיה חלש וחולה, הוא הגיע לעבודה בכבאות, ניהל שגרת יום קפדנית ומדוקדקת והמשיך בעשייה הרבה ובהצלת החיים שהיו לחם חוקו בלי שכמעט היה ניתן לראות עליו את ההתמודדות האדירה בה הוא התמודד כל רגע ורגע".

טפסר טויטו עוד אמר בהספד כי "למרות היותו של יוסי בלב העשייה של התחנה, עשייה שבקלות יכולה לשאוב את העוסק בה לתוכה על חשבון המשפחה, יוסי ידע תמיד להפריד בין עשייה מצילת חיים מבורכת זו, ובין המשפחה האהובה שלו. יוסי תמיד שם את המשפחה והילדים בראש מעייניו, האהבה העצומה למשפחה תמיד ניכרה ביוסי, כל עת שהוא דיבר על המשפחה האהובה שלו, עיניו נצצו מהתרגשות ואהבה, ניכר היה שאתם מרכז עולמו ותכלית חייו. זכיתם לגדול ולחיות לצידו של אדם בעל שאר רוח שאין רבים כמותו".




 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כמה עצוב לשמוע. לא הכרתיו אני רמת גנית אך נשמע שהיה אדם מדהים וכל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם שלם . תנחומים למשפחה. אמן וכל הטוב שנתן בעולמנו יחזור אליו בעולם הבא. תנצב"ה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר