מאיה גבאי ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)
מאיה גבאי ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

"מאיה ז"ל, רק בת 8, עברה שנים של סבל": החברים בגילה מתגייסים לעזור למשפחה

במוצ"ש האחרון הובאה לקבורה מאיה גבאי ז"ל בת ה-8 אחרי שנים של מאבק במחלת הסרטן. בעקבות המחלה, ולאחר שגם האב חלה בסרטן, המשפחה נקלעה לקשיים כלכליים. חשבון פייבוקס מיוחד לתרומות נפתח

פורסם בתאריך: 31.10.19 09:52

במוצ"ש האחרון, כשעה לפני חצות הלילה, הובאה למנוחת עולמים מאיה גבאי ז"ל, רק בת 8, אחרי מאבק ממושך במחלת הסרטן.

מאיה גבאי ז"ל ובני משפחתה – האם מיכל, האב מאיר ואח נוסף – התמודדה עם מחלת הסרטן מאז היתה בת 4. היא עברה עשרות טיפולים ולמעלה מחמישה ניתוחים, אבל תמיד, כך מספרים קרוביה, היתה עם חיוך ורצתה להמשיך לחיות את החיים. ללכת כרגיל לבית הספר, לבלות בבריכה ובים, להיות עם חברות. "מאיה לא היתה מוכנה להפסיד את החיים בגלל הטיפולים", אומר בכאב גדול דודה של מרים, יוסי נתן.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"מאיה, כמו כל הילדים – היתה דבר טהור", ממשיך ואומר הדוד יוסי נתן. "כשילד בגיל 9-8 הולך מן העולם הכאב הוא בלתי נתפס. זה לא משהו שאמור לקרות. ומה שמאיה עברה, מה שהיא התמודדה איתו בגבורה – היה לה רצון מאוד חזק לחיות את החיים. היא נלחמה, כמו אריה היא נלחמה. היו לה כוחות ותעצומות שלא יתוארו. בטח שעבור ילדה קטנטונת שכזו. למרות כל הסבל שהיא עברה היא היתה ילדה שמחה, תמיד עם חיוך על הפנים ועם עיניים גדולות ושמחות".

משפחת גבאי מתגוררת בגילה. ההתמודדות עם מחלתה של מאיה ז"ל לא היתה היחידה. האב, מאיר, מתמודד אף הוא עם מחלת הסרטן ומצבו קשה מאוד-מאוד. המחלות הובילו להוצאות כספיות לא מבוטלות וכיום מתמודד המשפחה עם קשיים כלכליים לא פשוטים.

החברים, המכרים והקולגות של ההורים במקום העבודה נרתמו לעזרה, והעזרה הזו הלכה והתעצמה השבוע, לאחר מותה של מאיה ז"ל. לטובת עזרה למשפחה נפתחה תיבת פייבוקס והמעוניינים להעביר תרומה יכולים לעשות זאת גם ישירות לחשבון הבנק של האם, מיכל גבאי.



"מאיה עברה הרבה שנים של סבל, והטיפול בה לקח מההורים הרבה מאוד משאבים – בעיקר נפשיים אבל גם חומריים", מציין הדוד יוסי נתן. "בתקופה האחרונה, כשהמצב של מאיה הידרדר, מיכל לא היתה יכולה לעבוד ומכיוון שגם מאיר, האבא חולה ובמצב קשה, המשפחה נכנסה לגירעון. כולם מחזקים ומנסים לעזור, המזל הוא שיש אנשים טובים בדרך. ועדיין – מי שמסוגל לבוא ולתת גיבוי ועזרה אנחנו נחבק אותו ונגיד לו תודה על כך. כל סיוע, במה שיכולים, יתקבל בברכה. שכל אחד יכול לתרום כפי יכולתו".

כאמור, לעזרת המשפחה התגייסו המון אנשים טובים, בהם גם בית הספר 'אריאל המשלב' בשכונת גילה שבו למדה מאיה ז"ל. הורי בית הספר התארגנו ומסייעים למשפחה הן בתמיכה נפשית והן בתמיכה פיזית ובהתרמת כספים.

לעזרה התגייס גם עופר איובי, יועץ בכיר לראש העיר משה ליאון ולשעבר יו"ר מינהל קהילתי גילה. איובי, יש לציין, כבר סייע בעבר למשפחה במאבקה למען קבלת סייעת שתלווה את מאיה לבית הספר. המאבק אז הצליח, ואיובי מקווה ומאמין שגם הפעם ההירתמות והערבות ההדדית של תושבי גילה וירושלים תסייע למשפחה.



בשיחה עם "כל העיר" מדגיש איובי כי "אני קורא לכולם להירתם ולסייע למשפחה. מידיעה אישית אני אומר ומדגיש שהמצב מאוד מאוד קשה. חשוב להבין, מדובר על משפחה שבה ההורים עובדים אבל המחלה של מאיה וכעת גם המחלה שתפסה את האב הובילה למצב כלכלי מאוד קשה שלהם. מעבר לכך, ההורים סירבו בהתחלה לקבל תרומות מחוסר נעימות, אבל הצלחנו לשכנע אותם שזה חשוב. שאין הרבה ברירה – הם ממש זקוקים לכך נואשות. הקריאה שלי היא לכולם – יש צורך ממשי לפתוח את היד ולעזור. זה סיפור לא רגיל ולא פשוט".

לתרומות בפייבוקס לחצו כאן.

להעברה בנקאית:
בנק יהב 04
מספר סניף – 120
מס' חשבון – 462451
ע"ש מיכל גבאי

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר