הדמיית הרכבל לכותל המערבי (הדמיה: הרל"י)
הדמיית הרכבל לכותל המערבי (הדמיה: הרל"י)

תוכנית הרכבל לכותל אושרה גם בקבינט הדיור: המתנגדים יעתרו לבג"ץ

קבינט הדיור במשרד האוצר אישר היום, שני, את התוכנית להקמת הרכבל לכותל המערבי שייבנה בתקציב של כ-220 מיליון שקלים - פרויקט שאליו התנגדו בין השאר ארגוני ירוקים וקבוצות תחבורה; לאחר שתוגש עתירה ההכרעה צפויה לעבור לבג"ץ

פורסם בתאריך: 4.11.19 20:17

למרות עשרות ההתנגדויות שהוגשו נגד התוכנית להקמת הרכבל לכותל המערבי – היום, שני, אישר קבינט הדיור הממשלתי את התוכנית השנויה במחלוקת, שתיבנה בתקציב כולל של כ-220 מיליון שקלים. לאחר אישור התוכנית בארגון עמק שווה, ששותף למאבק המתנגדים להקמת הרכבל, צפויים לעתור נגד התוכנית לבג"ץ.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"אחרי שהממשלה דילגה על ועדות התכנון המקובלות והרכבל אושר בוועדה לתשתיות לאומיות, היום המשיכה סאגת ההתעלמות ממנהל תקין וקבינט הדיור הממשלתי אישר את הרכבל בזמן ממשלת המעבר", נמסר מעמק שווה. "בזמן שהמדינה אינה יכולה לאשר תקציבים לנכים ולבריאות היא מצליחה לאשר תקציב של 220 מיליון שקלים לפרוייקט תיירותי. סיום סימבולי להעדפות הממשלה היוצאת".


רכבל לכותל (הדמיה: הרשות לפיתוח ירושלים)

רכבל לכותל (הדמיה: הרשות לפיתוח ירושלים)


בעמק שווה מציינים כי הם מתכוונים לפנות לבג"ץ כבר בימים הקרובים: "אנו טוענים שממשלת מעבר לא מוסמכת לאשר פרויקטים לאומיים בסדר גודל כזה ובעלי השפעה פוליטית גדולה על ירושלים. העתירה נועדה למנוע את הפגיעה הסביבתית והפוליטית שימיט הרכבל על ירושלים".

התוואי של הרכבל הינו 1.4 ק"מ והוא כולל כ-73 קרונות. ההערכה היא שבממוצע מבקרים בעיר העתיקה וסביבתה הקרובה כ-135,000 מבקרים בשבוע, מתוכם כ-24,000 תיירים – כ-3,000 נוסעים לשעה לכיוון, בקרוניות של 10 נוסעים הנעות ברצף לשני הכיוונים בזמן של כ-4.5 דקות לכיוון.


רכבל לעיר העתיקה (הדמיה: עמק שווה)

תוכנית הרכבל לעיר העתיקה (הדמיה: עמק שווה)


כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" ישנם מתנגדים רבים לבניית הרכבל, ביניהם ארגונים ירוקים, קבוצות תחבורה וגם העדה הקראית. לטענתה מעבר הרכבל חולף מעל בית העלמין העתיק של הקהילה הקראית. דבר הגורם לחשש לחילול ולטומאת המת. יזמי התוכנית – הרשות לפיתוח ירושלים, פנו לעדה הקראית על מנת לקרות את בית הקברות, אך הקהילה התנגדה למהלך ופתחה במאבק.

בחודש יוני השנה אישרה הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) להעביר את התוכנית להקמת הרכבל לכותל לאישור הממשלה. מתכנני הפרויקט ציינו כי "המטרה העיקרית ליישום פרויקט הרכבל לאזור הכותל ולשירות האגן הדרומי של העיר העתיקה, היא לאפשר את שיפור הנגישות לעיר העתיקה וכתוצאה מכך, להקל באופן משמעותי על הגודש התנועתי הבלתי נסבל הקיים היום בשגרה, וקל וחומר בימי חג ומועד. יחד עם זאת, הרכבל אינו מהווה הפתרון היחיד שייתן מענה לעומס התחבורתי באזור, והוא חלק ממערך כולל של פתרונות משולבים שיזינו את הרכבל ויפחיתו את תנועת כלי הרכב באזור".

שר האוצר משה כחלון (ליכוד) מציין היום כי "הכותל כיום אינו נגיש מספיק לכלל הציבור. אלפיים שנה חיכינו לכותל המערבי, ולא יתכן שבגלל עומסי תנועה רבבות ימנעו מלהגיע לכותל כדי להתפלל, לטייל ולהשתתף בטקסים צבאיים ולאומיים. הרכבל ינגיש את הכותל לאותם המונים שרוצים להגיע כיום לכותל ופשוט לא יכולים. מדובר כאן על פרויקט לאומי שהוא מעבר לתשתית תחבורתית ותיירות, אלא פרויקט חברתי שינגיש את הכותל לכל מי שרק רוצה להגיע".

השר להגנת הסביבה לירושלים ולמורשת, זאב אלקין (ליכוד): "אני שמח שהצלחנו היום לעבור עוד שלב חשוב בקידום תוכנית הרכבל לעיר העתיקה. מדובר בפרויקט אסטרטגי לקידום התיירות באגן העיר העתיקה בירושלים, ושלב אחרי שלב אנחנו הופכים חזון למציאות חדשה, ובקרוב הדרך אל הכותל המערבי ולאתרים חשובים אחרים בירושלים העתיקה יהיו נגישים יותר".



ראש העיר משה ליאון מוסיף: "אני מברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת חברי קבינט הדיור על אישור התקציב לפרויקט הרכבל לעיר העתיקה. פרויקט הרכבל הוא פרויקט חשוב לעיר, לחיזוק התיירות ולהמשך שגשושגה.
הרכבל עתיד להסיע כ 4,000 איש בו זמנית ממתחם התחנה לאיזור אגן העיר העתיקה (חניון גבעתי). עם קידומו של הפרויקט ותחילת הפעלתו בבירה העומס בכבישים הסובבים יפחת ואיתו גם זיהום האויר. ירושלים בעיצומו של מהפך, מהפך שיגע בכל תחומי החיים של העיר, ואני גאה להוביל זאת".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר