אביתר אלבאז, סניף קל אוטו רוממה (צילומים: מתוך פייסבוק, פרטי)
אביתר אלבאז, סניף קל אוטו רוממה (צילומים: מתוך פייסבוק, פרטי)

לקוח שהגיע לסניף קל אוטו ברוממה: השפילו אותי ולעגו לגמגום שלי

אביתר אלבאז, תושב העיר, שמתמודד עם גמגום, טוען כי חווה מסכת השפלות בזמן שביקר בסניף של חברת השכרת הרכב 'קל אוטו' ברוממה - "רציתי לקבור את עצמי באדמה". 'קל אוטו' בתגובה: "מתייחסים בכובד ראש לפנייה של הלקוח ובודקים אותה; הצוות טוען שלא לעגו לנכותו"

פורסם בתאריך: 19.11.19 19:32

אביתר אלבאז, תושב העיר בן 28, התייצב בשבוע שעבר בסניף רוממה של חברת השכרת הרכבים 'קל אוטו' כדי לבקש שיחליפו לו את הרכב ששכר.

אלבאז, שמתמודד עם גמגום מאז היה בן 13, מספר על החוויה המטרידה שעבר לטענתו: "הגעתי ל'קל אוטו' ברוממה כדי להחליף רכב ששכרתי לפני כחודש ברכב אחר. אני סובל מגמגום שמתגבר במצבי לחץ ועומס, וכשעובדי הסניף שמעו אותי מגמגם הם התחילו פשוט להריץ עליי דחקות והשפלות, שאי אפשר לתאר לעצמך. הם לגלגלו עלי, חיקו אותי והכל כשיש לקוחות אחרים בסניף. רציתי לקבור את עצמי באדמה".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


לטענת אלבאז, "העובדים ביקשו ממני לחזור על הדברים כמה פעמים בתואנה שהם לא מבינים אותי. אני די בטוח שהם הבינו אותי ורק רצו להמשיך להשפיל אותי. להריץ עלי עוד צחוקים".

בפוסט שהעלה אלבאז לאחר האירוע הוא ציין, בין השאר, "הקמתי את ארגון הצלה אלו״ן לאיתור וחילוץ נעדרים לפני כעשור, בבחירות האחרונות לעיריית ירושלים התמודדתי בראש רשימה עצמאית ׳מעורב ירושלמי׳. בשנה האחרונה אני עומד בראש ׳קרן דוד׳ המסייעת בארוחות חמות לילדים ומשפחות מצוקה. התנדבות ועזרה לאזרח הקטן היא מהות חיי. ויש עוד פרט אחד – אני מגמגם. לא נולדתי עם הגמגום, זו תוצאה של אירוע כואב בחיי. בשנת 2003, בהיותי נער בן 13, ניצלתי מפיגוע תופת שהתרחש בירושלים. חיי ניצלו, אבל הגמגום הפך לחלק ממני. למה אני משתף אתכם בקורות חיי? כי לפני מספר ימים, חוויתי פיגוע נוסף. הפעם לא פיגוע טרור, אלא ״פיגוע חברתי״ בסניף קל אוטו בירושלים. ״פיגוע״ שהחזיר אותי אחורה לפיגוע ההוא בשנת 2003. נציגים של קל אוטו לעגו במשך דקות ארוכות לגמגום שלי, חיקו אותי ולא התביישו לצחוק לי בפרצוף ועוד לגרש אותי מהמקום בבושת פנים".


אביתר אלבאז מחוץ לסניף 'קל אוטו' ברוממה (צילום: פרטי)

אביתר אלבאז מחוץ לסניף 'קל אוטו' ברוממה (צילום: פרטי)


אלבאז, יש לציין, שכר את שירותיו של עו"ד אהרון מושחייוב ובכוונתו לתבוע את החברה ולדרוש ממנה התנצלות. בנוסף, הוא מבקש להדגיש כי "אל תיתנו למגבלה שהיא חלק בלתי נפרד מכם, להפריע לכם או לעצור אתכם. אם חלילה תיתקלו כמוני באנשים שלא מסוגלים לקבל את האחר או השונה, תזכרו שהם מיעוט קטן וחשוך, שהרוב הם אנשים חיוביים שיקבלו אתכם באהבה בדיוק כמו שאתם".

עו"ד מושייחוב מוסיף וטוען בשיחה עם "כל העיר" כי "הרכב ששכר מרשי לא עמד בציפיות שלו. הוא ניסה ליצור קשר עם החברה דרך הטלפון, משראה שאין תגובה מצידם הגיע אל הסניף וביקש רכב קטן וחסכוני יותר. בנוסף התלונן על השירות שלהם ואמר להם 'שהשירות שלהם לא טוב'. בתגובה הוא זכה מצד העובדים ומנהל הסניף לחיקוי צורת הדיבור שלו. מרשי הוא רק בן 28, נשוי ואב לשלושה פעיל חברתי, דמות מוכרת אהובה ואהודה בעיר ירושלים. הקים את ארגון הצלה אלו"ן – התמודד באופן עצמאי בראש רשימת סיעת מעורב ירושלמי, עומד בראש קרן דוד שעוזרת בארוחות חמות לילדים ועושה רבות למען הקהילה. תגובה כזו של צחוק מהגמגום שלו, הוא לא ציפה לקבל. לאחר דין ודברים פנה עובד אחר למרשי וביקש ממנו לשלם על ניקיון הרכב. כתוצאה מהלחץ ההיסטרי שמרשי נכנס אליו בעקבות ההשפלה, הגמגום שלו התגבר האדם שנתן לו שירות הציג עצמו כמנהל הסניף צחק עליו, צעק עליו ודרש ממנו לעזוב את הסניף".



עו"ד מושייחוב מוסיף כי "יש אנשים שחושבים שמותר לצחוק או להשפיל אנשים מבלי לחשוב פעמיים. מעשים שכאלו מגיעים לפתח בית המשפט לקטנות או לבית משפט השלום וסכומים הנתבעים מגיעים ל50,0000 ללא הוכחת נזק. מרשי עבר ההשפלה וחווה עלבון. צחקו עליו וגרשו אותו מהסניף בצורה מבישה. אנחנו לא נדרוש פיצוי כספי גבוה, נדרוש התנצלות של בעלי החברה בכלל, ושל מנהל הסניף ועובדיו ובנוסף נבקש פיצוי כספי ע"ס 10,000 שקלים. אני מצפה מקברניטי החברה להוקיע את ההתנהגות הפסולה של העובדים ושל מנהל הסניף ומצפה כי בעתיד דברים כאלו לא יחזרו על עצמם".



מחברת 'קל אוטו' נמסר בתגובה: "בדקנו את הפנייה ואנו כמובן מטפלים בה, כולל תהליך של הפקת לקחים. עשינו בירור בסניף ואנחנו בודקים את המצלמות. ביצענו ראיונות עם העובדים ועם המנהל שטיפל בו, שאגב הוא איש בעל מוגבלות ונכות של 60 אחוז. מבדיקה ראשונית עולה שהלקוח החזיר את הרכב מטונף, ויש לנו תמונות לא נעימות, והצוות ביקש ממנו לשלם כפי שכתוב בחוזה על הניקיון, והתפתח ביניהם ויכוח. לטענת צוות העובדים, ואת זה נבדוק במצלמות, הלקוח התחיל לנבל את הפה ולצעוק. בנוסף, לטענת העובדים הלקוח גם הודיע להם שהוא יעשה להם שיימינג. ועדיין, אנחנו מתייחסים בכובד ראש לפנייה של הלקוח ובודקים אותה".

מה בנוגע לטענות שנציגי החברה לעגו לנכותו של הלקוח?
"הצוות טוען שלא לעגו לנכותו. בנוסף, המנהל מסביר שבגלל שהוא בעצמו מוגבל, הוא מאוד דרוך ורגיש לנושא ויש לו התייחסות מיוחדת לאוכלוסיית בעלי המוגבלות, שהוא חלק ממנה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

15 תגובות
  1. אלי

    אני יכול להמליץ לך על דוקטור פלאונסי שמטפל בגמגום זה בהר חוצבים בתור מגמגם לשעבר יש שמה המון קבוצות ועוזרים אחד לשני שגם במצבי לחץ אין גימגום האחראי שם קוראים לו דיויד איש מקסים ביותר ! בהצלחה

  2. דני

    לפי דעתי אים אכן קרה הדבר הזה והנהלת קל אוטו מכבדים את עצמם ואת החברה הם אמורים לפטר לאלתר את כול אלה שלעגו לאדם היקר הזה זו בושה וחרפה להיתנהג בצורה כזו אל השונה צריכים לכבד כול אדם באשר הוא אדם נקודה

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פשוט גועל נפש!!! יהודי שעושה המון לטובת הציבור

  4. רחלי גולדברג - ירושלים

    מזעזע : לראות דבר כזה קורה בישראל של 2019. ראיתי פעם אך נהג אוטובוס צחק והשפיל בחורה בגלל שהיא גמגמה לו בשאלתה אך להגיע לכתובת מסיומת. פשוט בכיתי דמעות בשבילה הרגשתי שאני נחנקת מדמעות.
    אנשים חסרי סבלנות כלפי מגמגמים.

    חייב להעלות את המודעות של זה !!!!!

  5. נתי

    אדם שקרן ומגעיל לא ככה היו הדברים אתה התנהגת שם בצורה בזויה מאוד אתה השפלת שם תנציג אתה אדם 0 ועלוב

  6. ענר

    תודעת שירות בירושלים מסתכמת במגבניקים שבודקים אם אתה לא מחבל,כנראה זה מה שמגיע לנו מבירת העולם

  7. זמירה צור

    כאב לי לקרוא את הכתבה תשלחו את הנציגים שלכם ללמוד איך להתנהג לבני אדם ולאנשים אם מוגבלויות חבל שכחה החברה שלנו משפעלה אנשים כאלה טובים ומיוחדים

  8. משה

    לא ,שופט מראש . משום מה יש לי הרגשה שבמקרה הזה הלקוח לא תמים . לפי תגובת החברה הוא החזיר אוטו מטונף וגם ניבל את פיו. כמו כן הם אומרים שיש מצלמות ושהם יבדקו האם התעללו בו. לדעתי שני הצדדים עשו טעויות ושניהם צריכים להתנצל זה בפני זה .

  9. שני עצור

    אביתר אני מכירה את הפעילות שלך. אני חושבת שחצי מדינה מכירה אותך היום, ואת המעשים הטובים שלך אף אחד לא יכול לקחת ממך!
    תמשיך בדרכיך ותצליח בעזרת השם.

  10. אגם בן שושן

    אלבאז המתוק כמה כואב ומצער לשמוע שככה עברת.
    כירושלמי הצבעתי לך כמו מאות אנשים שבחרו בך לעירייה… אתה אדם מיוחד, רגיש ומלא שמחת חיים.
    מחכים ליום שנזכה להצביע לך לכנסת רק אדם כמוך יכול לעשות משהו במדינה שלנו. זכור לגמגם זה לא בושה!!!!!!!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר