אבטחת תחבורה ציבורית בירושלים - (צילום: מתוך דף הפייסבוק של היחידה לאבטחת תחבורה ציבורית)
אבטחת תחבורה ציבורית בירושלים - (צילום: מתוך דף הפייסבוק של היחידה לאבטחת תחבורה ציבורית)

הסוף לאבטחה בתחבורה הציבורית בירושלים? "נגמר המימון שהוקצה לפרויקט"

מערך אבטחת האוטובוסים בעיר, שהוקם בסוף שנת 2015, יבוטל בעוד כחודש וחצי לאחר שהתקציב נגמר. במשרד התחבורה מוסיפים: "הנושא בבדיקה ויעלה במל"ל לבחינת הצורך המבצעי"

פורסם בתאריך: 18.11.19 17:57

בעוד כחודש וחצי, בינואר 2020, יבוטל מערך אבטחת האוטובוסים בירושלים. ל"כל העיר" נודע כי התקציב שהוקצה לפרויקט – סך של כ-80 מיליון שקלים – נגמר, וכעת ייבחן הצורך המבצעי להמשיך אותו.

בלשכת שר התחבורה בצלאל סמוטריץ מוסרים ל"כל העיר" כי "נגמר המימון שהוקצה לפרויקט על ידי הקבינט. מדובר בפרויקט אבטחתי, שתלוי בהערכות מצב ביטחוניות ולא תחבורתיות. הנושא נמצא בבדיקה ויעלה לדיון במטה לביטחון לאומי (מל"ל) לבחינת הצורך המבצעי ומשם להחלטות ברמת הקבינט".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כידוע, מערך אבטחת האוטובוסים בירושלים הוקם בעיצומו של גל הטרור שפקד את העיר בסוף שנת 2015. גל הטרור התאפיין בפיגועי יחיד, בעיקר פיגועי דקירה ודריסה, אך כלל גם פיגוע שהתרחש ב-13.10.2015 בקו אוטובוס 78 בעיר, שגבה את חייהם של חיים חביב ז"ל, אלון גובברג ז"ל וריצ'רד לייקין ז"ל, שאחריו הוחלט על הקמת ותפעול מערך לאבטחת האוטובוסים בירושלים. המערך כולל כ-100 מאבטחים המועסקים על ידי חברות אבטחה, בפיקוח של אגף הביטחון במשרד התחבורה.

בחברת אגד, שמפעילה את קווי האוטובוס בירושלים, נמסר: "יש להפנות למשרד התחבורה את השאלות הנוגעות לאבטחת התחבורה הציבורית בבירה".



ביטול מערך האבטחה, כמעט מיותר לציין, יפגע בתחושת הביטחון של הנוסעים. יוסי סעידוב, ממייסדי ארגון 15 דקות לשיפור התחבורה הציבורית, אומר ל"כל העיר": "שוב נוסעי התחבורה הציבורית נמצאים בתחתית סולם העדיפויות העירוני והממשלתי: מכרזי הקווים המהירים בירושלים תקועים, התחנות והמדרכות הפכו למגרשי חניה לעבריינים וכעת נגמר התקציב לאבטחת הנוסעים. רק ראוי שהפקידים והפוליטיקאים ישתמשו בתחבורה ציבורית לפני שהם מקבלים החלטות שמנותקות מהשטח".



ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "משרד התחבורה הפעיל מערך אבטחה בתחבורה הציבורית בירושלים בעקבות גל הפיגועים שהחל בשנת 2015. הפעלת מערך זה תופסק בסוף השנה הנוכחית, עם סיום התקציב שהוקצה עבורה. המשך הפעלת מערך האבטחה תלוי בהחלטת ממשלה והמשרד לביטחון פנים ובתקצוב נוסף של משרד האוצר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר