בית הכרם (צילום: Hovav)
בית הכרם (צילום: Hovav)

מכת חולדות – גם בבית הכרם: "הן חודרות לבתים ומסתובבות בחדרי המדרגות"

דיירים מתלוננים על התרבות של חולדות בשכונת בית הכרם, שהחלה בעקבות עבודות החפירה שמתבצעות סמוך לשכונה. העירייה: "מבוצעת הדברה יזומה"

פורסם בתאריך: 16.12.19 08:17

מכת חולדות בבית הכרם: בחודש האחרון החלה מכת חולדות ברחובות רבים בשכונה. לטענת התושבים מדובר בתופעה של ממש – "החולדות חודרות לבתים, לחדרי מדרגות ומסתובבות ברחובות", מתארים הדיירים. הדיירים טוענים כי התרבות החולדות היא ככל הנראה בעקבות עבודות התשתית והחפירה הרבות שנעשות בסמוך לשכונה, בין השאר הקמת כביש 16.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"תופעת החולדות קיימת כבר כחודש בשכונה", מספרת בשיחה עם "כל העיר" תושבת רחוב החלוץ. "בעבר זה לא היה, ולא נתקלתי בחולדות. אך, בחודש האחרון תפסתי כארבע חולדות בבית שלי, אני בפעם הראשונה ראיתי חולדות במטבח ובמרפסת המקורה שלי. הן אכלו לי מרהיטי העץ, ופתחו מוצרי מזון ואכלו מהם. התקשרתי ללוכד פרטי ששם מלכודת מיוחדת, ולאחר מכן, מתו כשלוש חולדות – חשבתי שסיימתי איתן, ולפני כשלושה ימים שמתי מלכודת נוספת, ותפסתי עוד אחת גדולה".

"להבנתי תופעת החולדות החלה בעקבות חפירות כביש 16", מוסיפה ואומרת הדיירת. "אנחנו לא יודעים מה הבעיה הקונקרטית, אך בעקבות החפירות והבנייה של הרחבת בית החולים שערי צדק, וחפירות כביש 16 – כל העבודות באזור משפיעות".

לדברי הדיירת, היא התקשרה למוקד העירייה על מנת לדווח על מפגעי החולדות, אך הטיפול שניתן על העיריה נקודתי, ולא עזר למגר את התופעה. "התקשרתי למוקד העירייה בחודש שעבר לדווח על המפגע. הבנתי שזו תופעה רחבה, וכל רחוב החלוץ ועוד רחובות נוספים מלאים בחולדות, וגם לשכנים שלי ממול יש אותה בעיה. כולם דיווחו לעירייה, ולהבנתי הם מטפלים בזה נקודתי, אך זה לא עובר כי זה התפשט להרבה רחובות ובניינים כבר – צריך לטפל בתופעה הזו לעומק, לא טיפול נקודתי כי זה לא עוזר".


כביש הכניסה החדש של ירושלים (הדמיה: קולקל קולקר אפשטיין אדריכלים)

כביש 16 – ציר הכניסה החדש של ירושלים (הדמיה: קולקל קולקר אפשטיין אדריכלים)


כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"כל העיר" שכונת בית הכרם אינה השכונה היחידה שבה התושבים סובלים ממכת החולדות. גם בשכונת מוסררה תושבים, שמתגוררים ברחובות שבטי ישראל ודניאל טוענים כי כבר תקופה ארוכה הם סובלים ממתקפת חולדות ועכברים. לטענתם התושבים, הם פנו כמה פעמים לעירייה על מנת שיטפלו בבעיית העכברים והחולדות בשכונה, אך הם עדיין ממשיכים לסבול מהמפגעים.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים מבצעת הדברה יזומה בכל שכונות העיר. ישנן שכונות שמצב התשתיות בשטחים הפרטיים של הדיירים לא מתוחזק כראוי, ומאפשר תנאים להתרבות מכרסמים כגון גרוטאות, עשביה ומערכות ביוב פתוחות ושבורות. בחודש האחרון התקבלו שלוש פניות מתושבי שכונת בית הכרם אשר טופלו גם בשטחים הפרטיים. יש לציין כי ללא שיתוף פעולה מהתושבים, ביצוע הדברה יזומה הינה בגדר טיפול נקודתי בלבד. יצוין שבשכונת בית הכרם מבוצע פינוי אשפה יומי, כולל טאטוא יומי ושטיפה".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ישראל בית הכרם

    בהתייחס למכת החולדות והמצב התברואתי בשכונה.אני תודב בית הכרם. את פחי הזבל מרוקנים אחת ליומיים ולא כל יום,באופן קבוע ולפעמים ״מדלגים על יום ״ ואז זה יוצא אחת לארבעה ימים.פחי הזבל פתוחים !!!! וללא מכסים. פחי זבל עם מכסים, נפתחים על ידי אוהבי החתולים ואין חוק שיעצור אותם.
    עורי עירית ירושלים ומחלקת התברואה לפני ש- החולדות יאכלו את אזני ילדינו הישנים !!!

  2. ברמלי

    מאז הפחים המוטמנים, החתולי רחוב לא אוכלים ופשוט מתים. כשאין חתולי רחוב, יש חולדות…

  3. המדביר שמציל

    הכל בגלל שירותי התברואה הירודים בעיר, הביוב עולה ואיתו החולדות
    יש פתרון פשוט לחולדות והוא מלכודות קפיץ או מלכודות דבק
    אפשר תמיד להזמין את המדביר שמציל לפתרון בעיית החולדות
    https://www.ha-madbir.co.il

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר