הרכבת בתחנת האומה בירושלים (צילום: שלומי כהן)
הרכבת בתחנת האומה בירושלים (צילום: שלומי כהן)

מוצ"ש: קו הרכבת המלא ירושלים-ת"א יצא לדרך

הגיע הזמן: אחרי עיכוב של שנה ותשעה חודשים - הערב, מוצ"ש תחל לפעול הרכבת המהירה. מירושלים לתל אביב ב-32 דקות

פורסם בתאריך: 21.12.19 19:07

מירושלים לתל אביב ב-32 דקות – נשמע כמו חלום, אבל נראה שמדובר במציאות, כך לפחות לפי הבטחת משרד התחבורה. הערב, מוצ"ש, 21.12, תחל לפעול הרכבת המהירה ירושלים-תל אביב, וזאת לאחר עיכוב של למעלה משנה ותשעה חודשים.

הנסיעה הראשונה שתהיה פתוחה לקהל הרחב תצא מתחנת נבון בירושלים בשעה 21:56. עלות הנסיעה לכל כיוון הינה 22 שקלים. כשעה לאחר מכן, בשעה 22:56, תצא רכבת נוספת בכיוון ההפוך, מתחנת ההגנה בתל אביב לתחנת נבון בירושלים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הרכבות יפעלו בימים ראשון עד חמישי, בתדירות של שתי רכבות בשעה לכל כיוון, מהשעה 6:20 בבוקר ועד השעה 21:30 בערב, ובמוצאי שבת רכבת אחת בשעה לכל כיוון, מהשעה 21:56 ועד לחצות.

כזכור, כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", שר התחבורה לשעבר ישראל כץ הכריז והבטיח בפעם הראשונה כי כבר בסוף חודש מרץ 2018, קו הרכבת המהיר ירושלים-תל אביב יתחיל לפעול, ואף נערכה נסיעת מבחן חודשיים לפני כן, בחודש בינואר, בהשתתפות השר – זה לא התממש. לאחר מכן, נרשמה דחייה נוספת של הקו עד לתל אביב בחג סוכות 2018, מה שלא מנע לקיים טקס השקה חגיגי שנערך בתחנת האומה (ע"ש יצחק נבון) ובו גזרו את הסרט ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר כץ ובכירים אחרים, זאת בידיעה שקו הרכבת החל לפעול באופן חלקי – הרכבת הגיעה רק עד תחנת נמל התעופה בן גוריון – והוגדר כמתכונת הרצה ללא תשלום לנוסעים, כאשר הנוסעים לתל אביב נאלצו לעצור בתחנת נתב"ג ולהחליף רכבת שמגיעה לתל אביב. הפעלת הקו במלואו עד לתל אביב נדחתה שוב לחודש דצמבר 2018, בהמשך נאמר כי הקו עד לתל אביב יחל לפעול רק במהלך שנת 2019. כעת, סוף-סוף, ניתן יהיה ליהנות מהרכבת.


השר בצלאל סמוטריץ, השר ישראל כץ (צילום: ששון תירם)

השר בצלאל סמוטריץ, השר ישראל כץ (צילום: ששון תירם)


ביום רביעי חנכו שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' וקודמו בתפקיד השר כץ את קו הרכבת המהיר. במשרד התחבורה ציינו כי "מאז פתיחת הקו, ספטמבר 2018, בוצעו בקו הרכבת המהיר יותר משלושה מיליון נסיעות. מדי יום נוסעים בקו כעשרת אלפים נוסעים בממוצע. מספר הנוסעים ברכבת, בכל נסיעה מוגבל כיום ל-400 נוסעים בלבד. בחודשים הקרובים, עם השלמת עבודות החישמול של המסילה באיילון, צפויה ההגבלה להתבטל בהדרגה".

מנכ"ל הרכבת, מיכאל מייקסנר מוסר כי "מדובר בהישג חשוב לחברת רכבת ישראל, המהווה מנוף לתוכנית הפיתוח של הרכבת, בהם החלפת צי הנייד, המונע דיזל, ברכבות חדישות המונעות, באמצעות אנרגיה חשמלית ירוקה. בחודשים הקרובים נשפר עוד יותר את השירות עם הארכת השירות עד לתחנות תל אביב השלום וסבידור מרכז. אני מודה לעובדינו על עבודתם המאומצת ומברך את נוסעי הרכבת".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אל תהיו פראיירים.
    כל כיוון 22 שח?
    קנו חופשי יומי כולל אוטובוסים בפחות כסף.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אנחנו סובלים מאד מהבנייה של הרכבת הקלה. כל לילה היו עבודות דווקא מ-1 בלילה ועד 5 בבוקר. עשו שיפוצים בכביש המסכן והעלוב בבית הדפוס

    עכשיו בונים כל היום והלילה בניה לקראת הרכבת דווקא בקרית משה שממש לא רוצה ולא צריכה רכבת. בגבעת שאול יש מלא אוטובוסים וטוב לנו. לא רוצים רכבת. בהר נוף- תנו לנו קו אחד, 74, בתדירות של כל 5 דקות וזהו. לא צריך רכבת קללה שתשתר את כולם חוץ מאיתנו.
    נפגעי הרעש- האוזניים ומערכת העצבים שלנו בסכנה!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר