אישה מוכה (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

"חנק אותי ואיים 'אני אחתוך אותך ואשלח את החתיכות לאמא שלך'"

12 שנים של התעללות: ט', בת 38, אמא לשלושה ילדים מתלפיות, מספרת על החיים לצד בעל אלים, ועל איך אזרה אומץ וברחה למקלט לנשים מוכות: "היום אני עצמאית, עובדת, מתפרנסת ולומדת, חיה את החיים"

פורסם בתאריך: 24.5.17 10:29

"ערב אחד חזרתי מהעבודה, הוא קפץ עלי, וחנק אותי, ואז הוא איים עלי 'אני אחתוך אותך ואשלח את החתיכות לאמא שלך'", מספרת ט', בת 38, אמא לשלושה ילדים, מתגוררת בתלפיות, שספגה אלימות מבעלה במהלך שנות נישואיהם. "הוא היה שתוי ולא הפסיק לצרוח שהוא יחתוך אותי", היא מתארת בשיחה עם "כל העיר", הייתי בטוחה שזה היום האחרון שלי. היינו נשואים כמעט 12 שנים, הדברים החלו להדרדר אחרי הולדת בני הבכור, אני הייתי עסוקה ולא הרגשתי שהוא הולך לשתות, גם לא הכרתי את התופעה הזאת. אחרי כך הוא סיים את לימודיו ולא מצא את עצמו, אז הוא היה שתוי רוב הזמן. כשנולד הילד השלישי, כבר למדתי לעמוד על שלי והמריבות היו ללא הפסקה. הוא היה מעיף ושובר דברים בנוכחות הילדים, הבן הגדול הלך והסתגר, עד שיום אחד הוא התפרץ בבית הספר ואני הבנתי שזה לא יכול להמשך, זה הגיע למצב שזה פוגע בילדים".

ט' מספרת כי אזרה אומץ ו"פניתי לרווחה. הוחלט שאני עוברת עם הילדים למקלט לנשים מוכות. היינו במקלט תשעה חודשים, זו הייתה חוויה מאתגרת. להיות עם כל כך הרבה נשים וילדים שאנחנו לא מכירים".

ומה עשית אחרי שעזבת את המקלט?

"לאחר שעזבנו את המקלט קיבלנו דירת מעבר. עמותת ידידות טורונטו סייעה לנו בקניית כל המוצרים ובטיפול בילדים. מעבר לכל ידעתי שיש לי אוזן קשבת, וכל דבר שבו התלבטתי היה לי עם מי לדבר. העמותה העמידה אותי על הרגליים, דאגה שאלמד מקצוע בתחום החינוך ובו אני עובדת עד היום, עוד העמותה דאגה שלבני תהיה מסיבת בר מצווה", היא מספרת בגאווה, "היום אני עצמאית, אני עובדת, מתפרנסת ולומדת, חיה את החיים".

 

אישה מוכה (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

 

בשבועות הקרובים צפויה לעלות לדיון בכנסת, אחרי הדיון בקריאה ראשונה בוועדת עבודה ורווחה, הצעת חוק שירותי רווחה (מענק הסתגלות לנשים ששהו במקלט לנשים מוכות – תיקון – זכויות נשים ששהו במקלט לנשים מוכות), התשע"ו–2016. לפי ההצעה שיזמו חברות הכנסת זהבה גלאון (מרצ), מירב בן ארי (כולנו) ושלי יחימוביץ (המחנה הציוני), נשים היוצאות ממקלטי חירום לנשים מוכות יקבלו תמיכה כספית, סיוע וליווי – במטרה למנוע את חזרתן לבן הזוג האלים.

בעמותת ידידות טורונטו מעניקים את התמיכה לנשים שיצאו ממקלטים של נשים מוכות כבר כיום. "עמותת ידידות טורונטו, היא עמותה הפועלת לאיתור פערים בחברה הישראלית ולהתמודד איתם", מספרת אורלי סטוצינר כהן, מנהלת תחום הרווחה בעמותה. "ליווי הנשים שיוצאות מהמקלטים לנפגעות אלימות נמצא במסגרת פרויקט דף חדש, ונולד מתוך ההבנה שלנשים קשה לבד אחרי המקלט. לפי בדיקות שערכנו שליש מהנשים שיוצאות מהמקלטים חוזרות לגברים המכים, ולכן אנחנו החלטנו שאנו מלווים את הנשים עוד בהיותן במקלט ומפגישים אותן עם עובדת סוציאלית שמחכה להן עם צאתן מהמקלט ונמצאת שם לאורך כל הדרך".

 

***

מיזם בירושלים המסייע לנשים נפגעות אלימות

עירנות של הורה בירושלים הובילה למעצרו של אב החשוד באלימות בילדיו

בית שמש: אישה בת 36 נעצרה בחשד לרצח אביה

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר