גלריה ברבור (צילום: באדיבות גלריית ברבור)
גלריה ברבור (צילום: באדיבות גלריית ברבור)

גני ילדים דתיים במקום גלריית ברבור: עיריית ירושלים דורשת מהגלריה לפנות את המבנה

פרשת סגירת גלריית ברבור בירושלים - העירייה פנתה לעמותת בר קיימא שתומכת בגלריה בנחלאות בדרישה לפנות את הנכס תוך 90 ימים, לטובת הקמת גני ילדים דתיים

פורסם בתאריך: 26.12.19 10:39

עיריית ירושלים דורשת מגלריית ברבור לפנות את המבנה בנחלאות, שבו היא פועלת. העירייה מתכננת לפתוח במבנה בחודש ספטמבר 2020 גני ילדים לציבור הממלכתי-דתי.

במכתב שנשלח השבוע לעמותת 'בר קיימא', שתומכת בגלריה, על ידי ריטה לדיז'נסקי, מנהלת אגף נכסים בעיריית ירושלים, נכתב כי "הנכם נדרשים לפעול בהתאם לפסק דין שניתן ביום 21.5.19 על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים ולפנות את הנכס לאלתר, ולא יאוחר מ-90 ימים ממועד קבלת מכתב זה". לדיז'נסקי מבהירה במכתב כי הנכס נדרש לטובת הפעלת גני ילדים, "לאור המחסור ההולך ומחריף בגני ילדים בירושלים בכלל, ובשכונת נחלאות בפרט. מאחר והנכס נדרש לצורך גן ילדים, החליטה ועדת טרום פרסום שאין מקום להקצאת הנכס לצרכי ציבור, לא לכם ולא לכל גורם אחר".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


גלריה ברבור, כפי שפורסם ב"כל העיר", מנהלת למעלה משנתיים מאבק על המשך פעילותה בנחלאות. העירייה החלה בתהליך משפטי לפינוי הגלריה בשנת 2017 לאחר אירוע של ארגון "שוברים שתיקה" שנערך במקום.


הפגנות לסגירת גלריית ברבור בשנה שעברה

הפגנות לסגירת גלריית ברבור אחרי אירוע שוברים שתיקה במתחם


בחודש יולי השנה בית משפט המחוזי בירושלים הציע כפשרה בין הצדדים כי הגלריה תגיש בקשה מהעירייה להסדיר את שהותה בנכס באמצעות הקצאת המבנה לשימושה. הגלריה, באמצעות עמותת בר קיימא, הגישה בקשה מסודרת בחודש יולי השנה, אך נציגיה לא זומנו לדיון בעניין בקשתם, שכאמור, כעת נדחתה בעקבות דרישה של העירייה להקצאת הנכס לטובת גני ילדים.

מגלריית ברבור נמסר בתגובה לפניית "כל העיר": "לפי החלטת בית המשפט הגשנו בקשה מסודרת להקצאה, ולא ידוע לנו על שום דיון שנעשה על כך או החלטה. הגלריה פתוחה לקהל בחנוכה התערוכה המציגה כעת היא 'דינמו' כחלק מהביאנלה הארצית לרישום. מזמינים את כולם".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר