מנזר גורני בעין כרם, הרכבת הקלה (צילומים: Flavio, מתוך ויקיפדיה, באדיבות סיטיפס)
מנזר גורני בעין כרם, הרכבת הקלה (צילומים: Flavio, מתוך ויקיפדיה, באדיבות סיטיפס)

תוכנית הרכבת הקלה בעין כרם: רוסיה דורשת להפסיק את העבודות

היחסים המתוחים בין רוסיה לישראל עלולים להוביל לעיכוב בעבודות הרכבת הקלה בעין כרם - המנזר הרוסי הגיש התנגדות חריפה נגד מעבר התוואי בסמוך אליו

פורסם בתאריך: 28.12.19 17:34

עבודות הרכבת הקלה בירושלים מתקדמות בימים אלה במלוא המרץ – האם התנגדות רוסיה לסלילת הרכבת הקלה להדסה עין כרם תעכב את הפרויקט?

פחות מחודש לפני ביקורו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בירושלים כשברקע פרשת שחרור הצעירה הישראלית נעמה יששכר מהכלא הרוסי – המשלחת הדתית הרוסית, שנשלטת על ידי הפטריארך ממוסקבה, הגישה החודש התנגדות לוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה נגד פרויקט הרכבת הקלה לעין כרם, שכולל בניית מנהרות בצומת אורה.

בהתנגדות, שהוגשה על ידי עורכי הדין ויאצ'סלב (סלבה) רודנקו ואלכס גפני, נכתב בין השאר כי "על אף שהמנזר נמצא  במרחק של פחות מ-130 מטרים מגבול התוכנית, לא הומצא למשלחת כל הודעה על התוכנית ונודע לה על התוכנית לפני מספר ימים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]



"המשלחת מברכת על כוונת מגישי התוכנית לטפל בהסדרי התנועה בצומת אורה, אך חוזרת ומבקשת כי במסגרת התכנון הכולל של צומת אורה סוף סוף תיפתר של דרכי הגישה למנזר. נכון להיום דרך הגישה למנזר הינה באמצעות מעבר בשטח מתחם בית החולים הדסה. מעבר זה כרוך בקשיים רבים מצד המשלחת ומבקרי המנזר (כך למשל הגישה הקיימת אינה מאפשרת לרכבי כיבוי אש שבמקרה החירום ייאלצו לעשות סיבוב ארוך כדי להגיע למנזר), ומהווה הכבדה אף על תנועה במתחם בית החולים, בשים לב לאוטובוסים של צליינים ותיירים המגיעים למנזר דרך שטח בית החולים".

"מעל למנזר מעל לכביש צומת אורה – בית החולים הדסה, משתרע השטח ההיסטורי של המנזר עם שיריד הקירות, בורות המים ועם מגדל השומרים – מבנה מרובה בעל שתי קומות. המשלחת מבקשת לוודא כי האלמנטים ההיסטוריים לא ייפגעו כתוצאה מבניית המנהור", מודגש בהתנגדות.

כפי שפורסם ב"כל העיר", עבודות התשתית להארכת תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה אל תוך המרכז הרפואי הדסה עין כרם החלו בחודש ינואר 2018, וצפויות להסתיים ב-2022.


הדמיה של תוואי הרכבת הקלה לעין כרם (הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)

הדמיה של תוואי הרכבת הקלה לעין כרם (הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)


במסגרת הפרויקט תיבנה הפרדה מפלסית בצומת אורה באמצעות מערכת של שתי מנהרות נפרדות – מנהרה לכל כיוון – שבהן תזרום התנועה בין דרך קוליץ (כביש גבעת משואה) לכביש הגישה להדסה עין כרם (כביש 396). יתר התנועה בצומת אורה, כולל הרכבת הקלה, תעבור על פני הקרקע. כמו כן, התוכנית מתווה כביש חדש עבור תנועת כלי רכב מכיוון בית החולים הדסה עין כרם לכיוון צומת אורה, במקביל לכביש הקיים כיום, כביש זה עובר בחלקו במנהרה בדופן ההר.

במנזר גורני בעין כרם מתגוררות נזירות רוסיות אורתודוכסיות- המקום מוכר גם בשמו הערבי "מוסקוביה". בניית המתחם החלה ב-1871 – בין השאר בשטח הכנסייה ישנה אבן שעל פי המסורת הנוצרית ממנה הטיף יוחנן המטביל.

אין זו הפעם הראשונה שבה השלטון ברוסיה מתערב בשטחים בירושלים – לפני 14 שנה קידם פוטין את החזרת "חצר סרגיי", שבה פעלה החברה להגנת הטבע, לידי הרוסים.



תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. שוקן

    לא מדובר בקו הרכבת הקלה שהתשתיות עבורו כבר כמעט הושלמו באזור אלא בהפרדה מפלסית מתחת לצומת אורה מכביש הדסה לכביש עוקף קרית מנחם לכיוון גבעת משואה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר