הדמיית ההפרדה המפלסית בצומת אורה (הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים)
הדמיית ההפרדה המפלסית בצומת אורה (הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים)

האם זו התוכנית שתשים סוף לפקקים בדרום ירושלים? אושרה הקמת מנהרות בצומת אורה

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה את התוכנית ליצירת הפרדה מפלסית בצומת אורה באמצעות שתי מנהרות נפרדות. ההפרדה המפלסית תאפשר גישה מהירה להדסה והיא עשויה להקל על עומסי התנועה בכל האזור

פורסם בתאריך: 16.1.19 07:40

בשורה גדולה ומשמעותית לתושבי דרום ירושלים: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה אישרה בישיבתה האחרונה תוכנית ליצירת הפרדה מפלסית באמצעות מנהרות בצומת אורה.

התוכנית, כך נמסר מהוועדה המחוזית, נועדה להקל על עומסי התנועה בצומת, אשר מהווים חלק משגרת היום-יום של הנוסעים בצומת, והיא צפויה להקל על הפקקים באזור דרום העיר. כמו כן, התוכנית תאפשר העדפה לתנועת הרכבת הקלה העתידה לפעול בצומת החל משנת 2023.





התוכנית מציעה הפרדה מפלסית בצומת אורה באמצעות מערכת של שתי מנהרות נפרדות – מנהרה לכל כיוון – שבהן תזרום התנועה בין דרך קוליץ (כביש גבעת משואה) לכביש הגישה להדסה עין כרם (כביש 396). יתר התנועה בצומת אורה, כולל הרכבת הקלה, תעבור על פני הקרקע. כמו כן, התוכנית מתווה כביש חדש עבור תנועת כלי רכב מכיוון בית החולים הדסה עין כרם לכיוון צומת אורה, במקביל לכביש הקיים כיום, כביש זה עובר בחלקו במנהרה בדופן ההר.

שכונת קריית יובל: המהפך לקראת שדרות היובל

"מדובר בתוכנית חשובה בשל תרומתה למערך התחבורה הציבורית בירושלים בכלל, ובפרט התחבורה הציבורית המשרתת את קמפוס בית החולים הדסה עין כרם", נכתב בהחלטת הוועדה המחוזית לתכנון. "הוועדה התרשמה כי העברת חלק מן התנועה בצומת לתת הקרקע תפחית את העומסים הצפויים על פני הקרקע ותאפשר מתן עדיפות למעבר הרכבת הקלה בצומת, באופן ראוי לתחבורה ציבורית. הוועדה קובעת כי התוכנית תואמת את המדיניות לקידום פרויקטים שיתרמו ליעילות מערכת התחבורה הציבורית בעיר ירושלים ובמטרופולין בכלל".

כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר", עבודות התשתית להארכת תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה אל תוך המרכז הרפואי הדסה עין כרם החלו בחודש ינואר 2018. העבודות יימשכו כשנתיים נוספות, ובסופן יניח זכיין הקן את המסילות.

הדמיית ההפרדה המפלסית בצומת אורה (הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים)

מתכננת מחוז ירושלים, שירה תלמי-באבאי מציינת כי "מדובר בתוכנית חשובה בשל תרומתה למערך התחבורה הציבורית בירושלים בכלל, ובפרט התחבורה הציבורית".

התוכנית, יש לציין, הוגשה על ידי משרד הבינוי והשיכון ביוזמת צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים.


פאניקה מיותרת? על רקע התחזית לשלג בירושלים: העירייה החליטה – הלימודים והצהרונים יסתיימו מחר, רביעי, בשעה 15:00


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עוד

    שום כביש לא יחסל את הפקקים, אלא מעבר לתחבורה ציבורית שיתופית ומוניות שירות. מקוה שיהיה ראש עיר שיבין את זה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר