תחנת הר הרצל, הרכבת הקלה ואוטובוס (צילום: אמיל סלמן)
תחנת הר הרצל, הרכבת הקלה (צילום: אמיל סלמן)

מחדל התחבורה הציבורית בירושלים: 25 דקות נסיעה מקרית היובל לתחנת הר הרצל

חלם בקרית היובל - נוסעי רחוב שטרן מתלוננים כי נסיעה במרחק של כ-1.5 ק"מ שאמורה להימשך כ-5 דקות להר הרצל נמשכת כ-25 דקות בשל קו ספגטי מפותל. משרד התחבורה: "הסטת הקו אינה אפשרית בשל מגבלות תשתית; אנו פועלים לשיפור נקודתי"

פורסם בתאריך: 30.12.19 08:03

מחדל התחבורה הציבורית בירושלים – תושבי רחוב שטרן בשכונת קרית היובל מתלוננים כי זמן הנסיעה בין מקום מגוריהם לבין תחנת הר הרצל של הרכבת הקלה נמשכת כ-25 דקות, במקום זמן נסיעה שאמור להיות כ-7-5 דקות. המרחק בין שתי הנקודות הוא כ-1.5 ק"מ. הסיבה: הקו היחידי שמגיע לקצה הרחוב ונוסע לתחנת הרכבת הר הרצל הוא 24, שמסלולו מפותל.

למעשה, אם היה קו שיוצא מרחוק שטרן ועובר ברחוב גולומב, ולמעשה עוקף את השכונה ואת עומסי התנועה בתוך רחובות קרית היובל, הזמן הנסיעה יכול היה להתקצר משמעותית.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מסלול הנסיעה של קו 24 - מרחוב שטרן לתחנת הר הרצל (צילום מסך: מתוך אתר bus.co.il)

מסלול הנסיעה של קו 24 – מרחוב שטרן לתחנת הר הרצל (צילום מסך: מתוך אתר bus.co.il)


"אנחנו נמצאים בסוג של מצור על מנת לצאת מרחוב שטרן", מתאר בשיחה עם "כל העיר" נוסע שמתגורר ברחוב שטרן. "אנחנו משתמשים בקו 24, שיוצא מנקודת מהרכבת הקלה בהר הרצל, ונכנס לתוך קרית היובל, ובסופו של המסלול האוטובוס מגיע לרחוב שטרן שזה רחוב ארוך וחד סטרי – מי שרוצה לצאת מרחוב שטרן ומחוץ לשכונה, חייב לנסוע בקו 24 לרדת בתחנת המסוף ולחכות לעוד אוטובוס על מנת לצאת לתחנת הרכבת".

"אנחנו לא יכולים לצאת מהשכונה בלי קו 24", מוסיף ואומר הנציג. "הקו הזה משרת תושבים רבים שגרים ברחוב. מי שרוצה לצאת לעבודה, לבתי ספר, קופת חולים, יש להם מסלול ארוך ומייגע מאד לעבור, לרדת במסוף ולהמתין לעוד אוטובוס עד לרכבת הקלה, ממש סרבול".


קו 24 (צילום: פרטי)

קו 24 (צילום: פרטי)


כמה מתושבי השכונה פנו במכתב לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ולראש העיר משה ליאון, בבקשה שיתערבו לשיפור המצב הקיים. "ברחוב שטרן מתגוררות אלפי משפחות, רובן אינן מחזיקות ברכב פרטי ותלויות בתחבורה ציבורית", מצוין במכתב. "המרחק בין תחנת הרכבת הקלה בהר הרצל לבין תחנת האוטובוס ברחוב הוא כ-1.5 ק"מ בלבד, אולם הנסיעה באוטובוס במסלול זה מגיעה ל-50-40 דקות והיא אפשרית רק באמצעות קו 24, ויש לנסוע עד תחנת הקצה, לרדת מהאוטובוס ולעלות לאוטובוס לכיוון השני. זוהי נסיעה מעייפת הפוגעת בזמננו ובאיכות החיים שלנו. לצערנו, הפתרון אותו אנחנו מקדמים, הפיכת קו 24 לקו סיבובי נענתה בשלילה על ידי משרד התחבורה 'בשל מגבלות תשתית והמתנת אוטובוסים בהר הרצל'".

"המסוף בהר הרצל תוכנן לתת מענה למעברים בין אוטובוס לרכבת הקלה", מדגישים התושבים במכתב, "מרבית התחבורה הציבורית בשכונות דרום מערב העיר מגיעה אל המסוף בהר הרצל ואפלייתם של תושבי רחוב שטרן – צרכנים בלעדיים של תחבורה ציבורית – זועקת לשמים".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה לפניית "כל העיר": "העירייה עושה כל מאמץ לשפר את התחבורה הציבורית בכל רחבי העיר, אולם תלויה גם במשרדי הממשלה. נמשיך ונעשה כל מאמץ להביא לתחבורה ציבורית יעילה, מהירה ואפקטיבית לתושבי עירנו".

ממשרד התחבורה נמסר לפניית "כל העיר": "הפונים קיבלו מענה. זמן הנסיעה הינו כ-25 דקות ולא כפי שנטען. בנוסף, הסטת הקו אינה אפשרית בשל מגבלות תשתית. הנושא מוכר לגורמי התכנון במשרדנו והם פועלים לשיפור נקודתי בחיבור בין הר הרצל לרחוב שטרן ללא מעבר במסוף שטרן וזאת במסגרת המשאבים הקיימים".

הערב, יום שני, מקיים ארגון "15 דקות" בקרית היובל כנס תושבים בנושא התחבורה הציבורית. 19:30, בבית טיילור, הכניסה חופשית. 




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. יוחנן

    השאלה שתשאלו את עצמכם תושבי הרחוב כמה שנים הקו נוסע כך ונסעתם כך עשרות שנים למה לא התלוננתם?

  2. אלי

    מי שיכול ללכת מרחק כזה ברגל בזמן סביר באמת עדיף שיעשה את זה. רכב זה למרחקים ארוכים.

  3. תומר

    ליוחנן הצדיק. כל הזמן התלוננו רק עכשיו מקשיבים לנו. התעוררו פתאום. יש גם בעיה בקו23 רח אולסוונגר סיוט רק עם קו אחד שמגיע בקושי אפשר לצאת מהשכונה. לא כולם מתניידים עם רכבים.

  4. סנופי

    אבל העיקר נותנים שעה חניה חינם, מה שצפוי לתקוע את האוטובוסים בפקקים ארוכים עוד יותר.

  5. חנה

    לכל השואלים ;זה שעיריית ירושלים נתנה את דעתה עכשיו על הקטסטרופה ברחוב שטרן זה רק הוכחה שכבר עשר שנים אנו פונים לכל גורם בעירייה שאולי יוכל לשנות את המצב! ומי שכתב שהדרך אורכת 25 דקות יש שני אופציות או שהוא לא ניסה את המסלול או שנסע בו ב 6 לפנות בוקר או לחילופי ב 12 הלילה. נקווה שיבוא יום והמצב ישתפר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר