הדמיית הקו הירוק של הרכבת הקלה בצומת בר אילן (צילום הדמיה: באדיבות צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים)
הדמיית הקו הירוק של הרכבת הקלה בצומת בר אילן (צילום הדמיה: באדיבות צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים)

הפקקים בכניסה לעיר יוחרפו? בקרוב יחלו עבודות תשתית בציר ירמיהו-שרי ישראל

עבודות התשתית להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה מתרחבות: עיריית ירושלים אישרה כ-86 מיליון שקלים לתחילת ביצוע העבודות במקטע ירמיהו-שרי ישראל. העבודות יכללו שינויים בהסדרי התנועה והחניה לאורך הציר

פורסם בתאריך: 3.2.20 08:00

עוד עבודות, עוד נתיבים חסומים, עוד פקקים – והפעם: עבודות התשתית להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה שוב מתרחבות והן יגיעו בתוך מספר חודשים לאחד מצירי התנועה העמוסים בירושלים – ירמיהו-שרי ישראל.

כידוע, לפני מספר חודשים נסגר לתנועת כלי רכב פרטיים ציר שדרות שז"ר בכניסה לעיר. התנועה נותבה לשני צירים חלופיים – דרך רבין (וכביש בגין) למבקשים להגיע למרכז העיר ולדרום ירושלים וציר ירמיהו למבקשים להגיע לשכונות החרדיות (רוממה, בר אילן וכו') ולצפון העיר. עבודות התשתית להקמת הרכבת הקלה, שיחלו כאמור בקרוב, צפויות להוסיף לעומסי התנועה הקיימים גם כך בציר ולסתום עוד יותר את אזור הכניסה לעיר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כידוע, מדובר בפרויקט של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה באמצעות תוכנית אב לתחבורה ירושלים וחברת מוריה. העבודות במקטע שרי ישראל-ירמיהו, כך נמסר השבוע ל"כל העיר", יחלו ברבעון השני של 2020 (בין חודש אפריל לחודש יוני).

בצוות תוכנית אב לתחבורה ובחברת מוריה מציינים כי "העבודות יכללו צמצום נתיבים ושינויים בהסדרי התנועה תוך שלביות ביצוע – עבודה במרכז התוואי המיועד של הרכבת ולאחר מכן בכל אחד מצידי התנאי ועל פי זה תוסדר התנועה במקום. שינוי הנתיבים יבוצע בהתאם להתקדמות העבודות. הפרוייקט מלווה בשיתוף ציבור וקשרי קהילה".


מפת הקו הירוק של הרכבת הקלה - באדיבות צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים

מפת הקו הירוק של הרכבת הקלה (צילום: באדיבות צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים)


עיריית ירושלים אישרה באחרונה תקציב בסף 86 מיליון שקלים לצורך תחילת ביצוע העבודות. בתוך כך, ועדת הכספים העירונית אף אישרה תקציב מיוחד בסך כ-400 מיליון שקלים לטובת המשך תכנון מפורט של הקו הירוק, הכולל גם ביצוע פיקוח עליון על קבלני הביצוע והזכיין הנבחר.

הקו הירוק של הרכבת הקלה, כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר", יהיה הקו השני שיפעל בעיר, ויתווסף לקו האדום שפועל בירושלים מאז שנת 2011. הקו הירוק של הרכבת הקלה יחבר בין הגבעה הצרפתית וקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית בצפון העיר, ויסתיים בשכונת גילה בדרומה. בדרכו יעבור ברחוב דב יוסף, צומת פת, רחוב הרצוג, מחלף בייט, יחצה את קמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם, את אזור הכניסה לעיר ומרכזה, בשד' שז"ר, שד' נורדאו, רחוב שרי ישראל, רחוב בר אילן, רחוב חטיבת הראל, רחוב זלמן שרגאי ושדרות לוי אשכול. יהיו בו 36 תחנות בסך הכול, ואורכו המתוכנן: 19 קילומטרים. העלויות – יסתכמו בעשרה מיליארד שקלים – כולל שווי הקרונות שישמשו את הרכבת. מתוך התקציב הכולל יוקצו ארבעה מיליארד שקלים לעבודות השלד וההנדסה.



ראש העיר משה ליאון: "גם בשנת 2020 עיריית ירושלים שמה לה למטרה להוביל בתחום התשתיות, נראות העיר ותחבורה ציבורית. מגוון הפרויקטים שאושרו בוועדת הכספים העירונית יביאו להמשך עבודה אינטנסיבית, תכליתית ויעילה. אנו עושים הכל 24 שעות מסביב לשעון על מנת לייעל את העבודה לצמצמם למינימום את הפגישה בחיי התושבים בעיר".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אבי

    במקום: עוד פקקים נכון יותר לומר. עוד שלב בדרך לעיר ירוקה יותר בעלת תחבורה ציבורית יעילה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כשמדובר בפרויקטים לשיפור חיינו וחיי ילדינו, כל העיר מדווחים על קטסטרופה. אבל כשנותנים חניה "בחינם" שעולה לכולנו בכסף, פקקים לשנים ארוכות, זיהום אוויר ותאונות, כל העיר מדווחים בהתלהבות 'הידד, חניה בחינם'.
    כך מפיצים בורות.

  3. קובי

    הקכבת הקלה הזאת לא משרתת אף אחד חוץ מבלאגן
    ולא סללו כביש אחד חדש כבר שנים למשל להקל על הכניסה לתלפיות יה חלם

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בושה שסוגרים עיר בירה מכל הכיוונים באותו זמן. אפשר לפצל את העבודות כל אזור עד שיסיימו את העבודות ולעבור לאזור אחר. את הפועלים שעובדים באזורים האחרים אפשר לקחת לאזור אחד וזמן העבודה יהיה קצר יותר

  5. גליה

    86 מיליון חחח פשוט מטורףףף … וזו רק ההתחלה לזה יש המון כסף. איזו מדינה מיוחדת במינה ממש ככה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר