אהרון רמתי, בבית משפט השלום בירושלים, חשוד בניהול כת (צילום: "הארץ")
אהרון רמתי, בבית משפט השלום בירושלים (צילום: "הארץ")

ההחלטה המפתיעה: החשוד בניהול כת אהרון רמתי ישוחרר למעצר בית

בית משפט השלום בירושלים החליט לשחרר למעצר בית את אהרון רמתי, שכנגדו עומדים חשדות חמורים של ניצול מיני והחזקה בתנאי עבדות בכת אכזרית בירושלים; המשטרה שוקלת לערער על ההחלטה

פורסם בתאריך: 29.1.20 16:21

בית משפט השלום בירושלים החליט לפני זמן קצר לשחרר את אהרון רמתי, שחשוד בניהול כת, למעצר בית. רמתי צפוי לשהות בבית בעיר צפת. המשטרה שוקלת להגיש ערעור ולכן הורה בית המשפט על עיכוב ביצוע של השחרור למעצר בית עד מחר בבוקר, חמישי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כפי שפורסם ב"כל העיר" בתום חקירה סמויה, פשטו כוחות משטרת ירושלים על מתחם המגורים של רמתי, שבו התנהלה על פי החשד קהילה סגורה – כת, ובה עשרות נשים וקטינים תחת תנאי עבדות ועושק 'בניצוחו' של רמתי. אחד מהחשדות החמורים שעלו במהלך החקירה היה שילדים עד גיל 5, הוחזקו במקלט בבידוד מוחלט. עוד עלה כי כלפי הנשים נקט רמתי לפי החשד בדרכי ענישה שונות -ביניהן שריפה באש. כמו כן, חלק משכרן של הנשים לפי החשד הועבר ישירות לכיסו הפרטי.

רמתי ניהל במשך 12 שנה את סמינר "באר מרים" בשכונת הבוכרים בירושלים, שבו התגוררו כ-50 נשים וכ-10 ילדים, רובם מתחת לגיל 5 – בכל השנים עלו עדויות מהחיים הקיצוניים שמתנהלים במקום. העדויות התבססו רק לפני כמה חודשים כשכמה נשים אזרו אומץ ועזבו את מתחם הסמינר, שבו על פי החשד ניהל רמתי כת סגורה וקיצונית, והחלו לספר את מה שבאמת קורה מאחורי הדלתות הסגורות במתחם של רמתי. מעדויות שעולות מחקירת המשטרה הנשים סיפרו כי רמתי דאג כי הנשים ינתקו קשר עם משפחותיהן, עם חברות שהיו להן ועם מכרים אחרים. הנשים מתארות חיים קיצוניים בכפייה, בתנאי עבדות עם חשד לניצול מיני.

במהלך אחד הדיונים  בהארכת מעצרו של רמתי בבית משפט השלום בירושלים אמר בין השאר נציג המשטרה כי "מה שקרה בסמינר זה לא לימוד תורה. הבנות למדו לציית למנהל הכת; לאט לאט הפחידו אותן והפרידו אותן מהמשפחות שלהן. כסף שהגיע מהבנות הלך, בין היתר, לקניית רכב למנהיג הכת".



רמתי, יש לציין, מכחיש את החשדות החמורים כנגדו. עורך דין אילן כהן, סנגורו של רמתי, מסר: "החקירה למעשה מיצתה את עצמה. אנחנו מברכים על ההחלטה האמיצה של בית המשפט שסיים את הפסטיבל התקשורתי, שהיה דומה יותר לקרקס, ושחרר את הלקוח שלי למעצר בית. אני מאמין שעם בחינה ראויה של החומרים על ידי פרקליטות ירושלים, הם יחזרו בהם מכל האישומים ותיק החקירה ייסגר".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

16 תגובות
  1. רבקה

    בושה למדינת ישראל ולבית המשפט לשחרר חלאה כזה..
    חבל שלאחד השופטים אין בת אצל הרשע הזה

  2. "בזמן האחרון כל יום יש צרות לא נורמליות"

    סימן טוב ומזל טוב

    "בזמן האחרון כל יום יש צרות לא נורמליות" בזמן האחרון לצערינו הרב, כל יום יש צרות לא נורמליות. אני בטוחה כל עוד יש חנויות פאות נכרית במגזר החרדי המצב ילך ויחמיר ח"ו. חייבים לעצור מגפת הפאות נכריות שנאסר על ידי כל גדולי ישראל!!!!!!!!!!! זה הרעל המסוכן שגורם להרבה צרות בעם ישראל. ודו"ק.

    אשה הלובשת בגדי פריצות ופאה נכרית עוברת עוון חמור מאוד! ומעוררת קיטרוגים עליה בעלה ובניה מימין ומשמאל, משמים ומארץ ואחריתה מרה כלענה וכו’ כהיום אין להתיר לאשה נשואה לצאת בפאה נכרית לרשות הרבים בשום פנים, ויש לאסור בזה בכל תוקף. ובפרט בדורות שלנו שעושים את הפאות במומחיות רבה עד שלא ניכר כלל אם אלו שערות טבעיות או פאה נכרית, ולא לכיסוי כזה נתכוונו חז”ל שהצריכו כיסוי הראש באשת איש. לזכור שהדג מסריח מהראש!!! והפאה הנכרית שמעליו מסריח ביותר! ומכל שכן שיש לאסור בזה לספרדים ובני עדות המזרח, מאחר שכל גאוני ספרד המפורסמים פסקו לאסור בזה, והעידו שבמקומותינו לא נשמע מעולם מנהג כזה. ורק לאחרונה החלו נשים פרוצות הספרדיות ללבוש פאה נכרית בהשפעת המורות והחברות שלהן. וצריך להבהיר להן, שכל גדולי התורה מעדות המזרח לא התירו לנהוג כן, ואין לשנות מהמנהג. ולמה שלא יחושו להחמיר בדבר כזה חמור. ואף בפאה וכובע ראוי להחמיר. וכל בעל ישפיע על אשתו רק בדרכי נועם ושלום, ויבאר לה חומר הענין.

    הפאות היום עשיות במומחיות כזו, כל מי שלא משקר לעצמו, יודע שפאות כללו אף פוסק לא התיר, שהרי יותר יפות משיער טיבעי, ולא ניכר כלל שמכסה ראשה, ועוד שמושכות גם הופעת לבוש שתתאים להם, ומגרות את יצר הרע, אוי לנו. וראה רוב פוסקים מדורות הקודמות שפסקו שאסור ללכת בפאה נכרית – ובפרט כהיום אחר שמצאו שכל הפאה נכרית הייתה של עבודה זרה – זאת אומרת שכל הדלקת נרות שבת, הקידוש, וברכת המזון והסדר, הולך לעבודה זרה ממש.

    אז מי שיש לו קצת מח בקודקודו יודע ומודה, שהרחוב יושב ומחפש עצות פשוטות מאד, איך להחטיא את הרבים. סיפר לי אדם אחד מחוץ-לארץ, שיושבים אנשים ומקבלים שכר עצום, שהתפקיד שלהם להתעמק, איך לעורר ולגרות את היצרים של האנשים. ואלו המלבושים הנדרשים ב”מודה”. ואת הזבל הזה ואת האשפה הזו, ואת העלבון והטומאה ושחץ הזו מכניסים כאן לכל ארץ ישראל, ואברך יכול להרשות לעצמו שאשתו תלך כך?! יש בזה יופי בדברים האלו? או שמטרה אחת ויחידה…

    אברך שולח את אשתו! לכי תחטיאי את הרבים! [תחטיאי בחורי ישיבות בעבירות החמורות כהז”ל ח”ו], ואמר הרב שך זצ”ל, לפני עשרים ושתיים שנה ניסו נשים ללכת במלבוש יותר קצר מהברכיים, והרב שך קרא אותנו ובא מיוחד לירושלים לאולם “טירת חן” ואמר: “אוי זה בוער לי, כל הקיום של הכוללים תלוי בזה, כל הקיום של התורה, צריך לסגור את הכוללים אם הולכים ככה נשים של אברכים, זה לא יתכן! אין קיום לתורה!” (רבי יוסף עדס שליט”א)

    והלכה למעשה: אין להתיר לאשה נשואה לצאת בפאה נכרית לרשות הרבים, ויש לאסור בזה בכל תוקף. ובפרט בדור שלנו שמרן פוסק הדור הרב אלישב זצ”ל אמר שהפיאות של היום אסור גמור, משום שעושים את הפאות במומחיות רבה עד שלא ניכר כלל אם אלו שערות טבעיות או פאה נכרית, ולא לכיסוי כזה נתכוונו חז”ל שהצריכו כיסוי הראש באשת איש. ומכל שכן שיש לאסור בזה לספרדים ובני עדות המזרח, מאחר שכל גאוני ספרד המפורסמים פסקו לאסור בזה, והעידו שבמקומותינו לא נשמע מעולם מנהג כזה. ורק לאחרונה החלו נשים פרוצות ללבוש פאה נכרית בהשפעת המורות והחברות שלהן. וצריך להבהיר להן, שכל גדולי התורה מעדות המזרח לא התירו לנהוג כן, ואין לשנות מהמנהג.

  3. הגיע הזמן; שתפסיקו לשפוך דם יהודי צדיק וקדוש

    מורי ורבותי; אל תתפעלו אם עוד מעט יהיה חוק במדינת איזראל שאסור להדפיס את הספר הקדוש "ראשית חכמה" שמדובר ומתאר שם מה שקורה "בגיהינום". הנה תראו מה מדינת השמד עושים לצדיק וקדוש מטענה שהוא מנהל "כת" ורק חושדים אותו שהוא מדבר על עונשים בגיהינום. ובגלל שבסמינר הזה הם מתנהגות בצניעות זה מרגיז את כולם…..

    הגיע הזמן; שתפסיקו לשפוך דם יהודי צדיק וקדוש, והכל בלי לדעת כלום, וכל הרדיפות אחריו זה רק בגלל שאולי ואולי הוא חשוד….. וידוע מי שמקנא משמיץ, תראו משהוא מאוד מעונין: כמה שהמשטרה מנסה לחפס מתחת לשולחן היא לא מוצאת כלום וכלום וכלום, וזה מאוד מסוכן לכל החרדים בארץ ישראל בגלל שבקרוב יהיה אסור ללמוד תורה בארץ. בבקשה שונא דת תחזרו לגרמניה מיד, שמה זה המקום שלכם, ואנחנו נמשיך מסורת אבותינו בידינו – בלימוד התורה הקדושה, וקיום כל התרי"ג מצות..

    שומו שמים; מי יכול להראות לנו עוד צדיק אחד שמוסר נפשו בעבור בנות ספרדיות בעלות תשובה צניעות וכו' ומעלה אותם דרך המלך ועוזר להם להקים בית נאמן בישראל, מי כמו הצדיק המקובל הרב רמתי שליט"א????? וידוע מי שמקנא משמיץ, וְשׁוֹטִים אלו עֲתִידִין לִתֵּן אֶת הַדִּין בקרוב בביאת משיח צדקינו.

  4. שבוע טוב לכולם אורלי

    שבוע טוב לכולם

    לא הבנתי במה מאשימים אותו. הסמינר "באר מרים" היא מטעם ובברכת כל גדולי ישראל. לא הבנתי במה מאשימים אותו – אדם הכי ישר. כל אחת יכלה לצאת בכל רגע נתון… הוא עצור למה הם לא עוזבות? הכל עלילה שקרית…. לא מאמין לשום מילה שלהן רואים בודאות שהן שקרניות מגמתיות… לא הבנתי להסתמך על עדות אחת או 2 או 3????

    כולם מאמינים שדרך הרב שלנו היא דרך תורתנו הקדושה והטהורה. הרב פועל רק על פי דעת תורה של כל חכמי התורה, דהיינו על פי התורה שנתנה לנו בסיני. הרב הצדיק שלנו רק פועל על פי זה. וכל מי שמתנגד לזה לא מקיים את התורה!!!!! מדובר בפעילות שיש בה תמיכה רוחנית עד לשמים, עד הכסה הכבוד ממש. וזה מטעם ובברכת כל גדולי ומנהיגי ישראל שליט"א.

    הכל שקרים וביזיונות לרב שלנו. מכיר אותו אישית כל מה שמאכילים אתכם התקשורת אתם מאמינים? הבנאדם נשוי עם ילדים ועשה חסד לבנות. מחתן אותם, מאכיל אותם ,והכל על חשבונו. מי אתם שתשפטו אדם ישר מאוד?

    אורלי

  5. בס"ד מוצש"ק פרשת בא תש"פ - נכתב ע"י יהודים אוהבי ד' - שמבינים דבר מתוך דבר - ומתוך כאב הלב לצער השכינה.

    בס"ד
    מוצש"ק פרשת בא תש"פ
    לסדר: תְּסַפֵּר֩ בְּאָזְנֵ֨י בִנְךָ֜ וּבֶן־בִּנְךָ֗ אֲשֶׁ֤ר הִתְעַלַּ֨לְתִּי֙ .
    "מי שמקנא משמיץ" — "ומי שמשמיץ מקנא"
    וְשׁוֹטִים אלו עֲתִידִין לִתֵּן אֶת הַדִּין

    כעת הרדיפות והחקירות אחרי הגאון הגדול הרב רמתי שליט"א מנהל סמינר "באר מרים" בירושלים עיה"ק ממשיכה עם סיפורי סבתא, הוא נחשד שהפעיל במשך שנים קהילה סגורה בירושלים, [כעין כת] והמשטרה חקרו אותו שבועים ולא מצאו עליו דבר ולא חצי דבר, ואעפ"כ כל יום המשטרה מבקשת מבית משפט האכזרי להאריך את מעצרו על לא דבר. וכבר עברו 18 ימים ואין עליו כתב אישום – בגלל שאין עליו כלום, זה פשוט המשך מהמלחמה של "הציונים המסיונריים" הרודפים את הדעת, והם נגד "החרדים" לדבר השם, וזו רדיפה אכזרית שאין בה לא טעם ולא רֵֽיחַ.

    אז כולנו צריכים לחשוש; שאל תתפעלו אם בקרוב או עוד מעט זמן, יֵּצֵא מרדיפות אלו של עֲלִילֹ֣ת דְּבָרִ֔ים וְהוֹצִ֥את שֵׁ֣ם רָ֑ע, חוק חדש במדינת איזראל, שאסור להדפיס את הספר הקדוש "ראשית חכמה" שמדובר ומתואר שם דברים מפחידים מה שקורה לרשעים אפיקורסים וכו' "בגיהינום" לאלו שהקב"ה מעניש שמה. הנה תראו מה מדינת השמד עושים למקובל צדיק וקדוש [הרב הנ"ל] בטענה שהוא מנהל "כת" וכעת רק חושדים אותו שהוא מדבר על עונשים בגיהינום. ובספר הנ"ל מתאר בפירוש מה שקורה לרשעים וכו' "בגיהינום" – דברים מפחידים מאוד. ורק בגלל שבסמינר הזה הבנות צדקניות מתחזקות בתורה ובמצות, ומתנהגות בצניעות, וגם בלי אייפונים וכו' וזה מרגיז את כולם שהם חוזרות בתשובה, כבר מותר להם לשפוך את דמו??? ולרדוף אותו עד חרמה??????? אתם גורמים צער לשכינה הקדושה!!!!!

    הגיע הזמן; להפסיק לשפוך דם יהודי גאון צדיק וקדוש, והכל בלי לדעת עליו כלום, וכל הרדיפות אחריו זה רק בגלל שאולי ואולי הוא חשוד….. וידוע מי שמקנא משמיץ, תראו משהוא מאוד מעונין: כמה שהמשטרה מנסים לחפש עליו מתחת לשולחן היא לא מצליחה עליו כלום ולא כלום ולא כלום, וזה שרודפים אותו על לא עול מאוד מסוכן לכל החרדים בארץ ישראל, בגלל שיכול לצאת מזה שבקרוב יהיה חוק בארץ שאסור ללמוד תורה, ואסור לקיים מצות השם וכו' וכו' וכו'.

    הנה בקשה דחופה לכל שונא הדת בארץ ישראל, נא תחזרו לגרמניה, או לרוסיה, שמה זה המקום שלכם, ואנחנו בס"ד נמשיך מסורת אבותינו בידינו – בלימוד התורה הקדושה, וקיום כל התרי"ג מצות…

    שומו שמים; מי יכול להראות לנו עוד צדיק אחד שמוסר נפשו עבור בנות ספרדיות בעלות תשובה צנועות וכו' ומעלה אותם דרך המלך ועוזר להם להקים בית נאמן בישראל, מי כמו הגאון הצדיק המקובל הרב רמתי שליט"א????? וידוע מי שמקנא משמיץ, וְשׁוֹטִים אלו שרודפים אותו עֲתִידִין לִתֵּן אֶת הַדִּין, כדכתיב "קל נקמות השם" בקרוב בביאת משיח צדקינו, מתוך רחמים וחסדים גמורים בב"א.

    נכתב ע"י יהודים אוהבי ד' – שמבינים דבר מתוך דבר – ומתוך כאב הלב לצער השכינה.

  6. RAC

    בנות ובנים יקרים אני איני יודעת עם מרע הוא או טוב אין לי את הכלים לבדוק גם לכם אין בציבור החרדי יש הרבה נפגעי תקיפה מינית כי כאשר המשטרה כבר עושה משהו עלמנת למגר תופעה זו תמיד יהיו חרדים שוטים שיצעקו לא היו דברים מעולם-אייך אתם יודעים על סמך חזות החיצונית שלו גם מזוזה ל מנת לדעת עם כשרה היא בודקים את הפנמיות שלה ולא את החזות התמימה החיצונית תחשבו עמוק על העתיד ילדיכם נFדים אתם רוצים שמשהו בעל חזות דתית יאנוס אותם או תגידו לא

  7. את פשוט מטומטמת... ואולי גם לא "יהודיה" כמו שאת מכנה את עצמך.

    את פשוט מטומטמת… ואולי גם לא "יהודיה" כמו שאת מכנה את עצמך.

    יש לך מידע רץ.. לא עוצר… זרם של טומאה מסריחה…. כמו ……שלשול" חזק….. כן את עם כל הטינופת החילונית היפך התורה היפך הדת היפך כל החרדיות.. את ההיפך–אנחנו מכירים….. מתאים לך להצביע לליברמן "הרוסי" או לכחול לבן של שבעירי את הלפיד

  8. ליהודיה היקרה! דיי לא נמאס לך לשקר? דיי דיי דיי דיי דיי דיי דיי!!!

    ליהודיה היקרה! דיי לא נמאס לך לשקר? דיי דיי דיי דיי דיי דיי דיי!!! כל גדולי הדור תומכים בו!!! כולם עמו, אני מאמינה שגם הרב עובדיה יוסף לפני שנפטר תמך בו. אל תדאגי שום דבר שם לא בחינם! לכל דבר יש מחיר. הרב הזה עמל ויגע בתורה והגיע למעלה למעלה מחביריו… מדרשה לבנות אמיתית היא לא רק לזמן מוגבל זה לכל החיים להשפיע ולעזור לבנות היקרות.

    תתעוררי ותחזרי בתשובה לפני שיהיה מאוחר מידי, ותפסיקי להשמיץ איש צדיק וגדול בישראל לפני שהשם ינקום בך חזק!!!!!! תגני על עצמך לפני הכל!! השם יודע שאת מפיצה דברי מוציא שם רע על אחד מגדולי הדור. ובקרוב מי יודע איך ינקום בך השם, תתעוררי לפני שהעונש יגיע ישר מהשמים.

  9. דינה

    איך אתם מדברים… בצורה ממש מגעילה ותינוקית.. היהודיה צודקת!! יש דברים לצערינו בכל ציבור! ואם קורה משהו צריך לפתוח את העיניים ולשים לב.. ולפי התגובה של מי שכתב וכינה אותה.. יהודיה מטומטמת.. אתה צריך להתבייש! אין בך טיפת שכל וכבוד..

  10. מבפנים

    לרבקה,תתבישי לך ללכלך ככה על הרב הצדיק באמת!!#אני מכירה מבפנים!

  11. ליהודיה היקרה! דיי לא נמאס לך לשקר? דיי דיי דיי דיי דיי דיי דיי!!!

    ליהודיה היקרה! דיי לא נמאס לך לשקר? דיי דיי דיי דיי דיי דיי דיי דיי דיי דיי!!! כל גדולי הדור תומכים בו!!! כולם עמו, אני מאמינה שגם הרב עובדיה יוסף לפני שנפטר תמך בו. אל תדאגי שום דבר שם לא בחינם! לכל דבר יש מחיר. הרב הזה עמל ויגע בתורה והגיע למעלה למעלה מחביריו… מדרשה לבנות אמיתית היא לא רק לזמן מוגבל זה לכל החיים להשפיע ולעזור לבנות היקרות.

    תתעוררי ותחזרי בתשובה לפני שיהיה מאוחר מידי, ותפסיקי להשמיץ איש צדיק וגדול בישראל לפני שהשם ינקום בך חזק!!!!!! תגני על עצמך לפני הכל!! השם יודע שאת מפיצה דברי מוציא שם רע על אחד מגדולי הדור. ובקרוב מי יודע איך ינקום בך השם, תתעוררי לפני שהעונש יגיע ישר מהשמים.

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל המקום הזה צביעות ושקר, וכל מי שכתב פה אחרת אז הוא לא מכיר את המקום או שהוא מכיר ומושבע כבר בכת הערורה הזו.

  13. rut

    אני מתפלאת איך מגיבים כל כך בשנאה רק מקריאה של פרסום בעיתון שהוא לא מדייק ומטה את האמת על פי רוב. בהזדמנות מסוימת ליויתי בחורה צעירה שהתארחה אצל משפחת רמתי בשבת היא חזרה הביתה ונשארה בקשר עם משפחתה מתי ואיך שרצתה. היא חזרה משם עם רשמים של אחדות עבודת ד' ושמחה. אני ממש בצער לקרוא על ההיטפלות לאדם/רב זה. וחבל. אין היום אנשים רבים שהיו מוכנים לעזור בשמחה ולתת מזמנם למען אחרים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר