נתיב התחבורה הציבורית בכביש בגין (הדמיה: תכנית אב לתחבורה)
הדמיה של נתיב התחבורה הציבורית בכביש בגין (הדמיה: תכנית אב לתחבורה)

כביש בגין: הבשורה לנוסעי האוטובוסים – נתיב לתחבורה ציבורית

העבודות לסלילת נתיב התחבורה הציבורית יימשכו כשנה בהשקעה כוללת של כ-30 מיליון שקלים; הנת"צ יוקם בשולי כביש בגין, ולא על חשבון הנתיבים לכלי הרכב הפרטיים

פורסם בתאריך: 8.9.19 10:58

בשורה לנוסעי האוטובוסים: נתיב לתחבורה ציבורית ייסלל בכביש בגין. העבודות יימשכו כשנה, בהשקעה כוללת של כ-30 מיליון שקלים. הנת"צ, באורך 2.5 ק"מ, יוקם בשולי כביש בגין, ולא על חשבון הנתיבים של כלי הרכב הפרטיים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בשלב הראשון יבוצעו עבודות בין מחלף בנציון לגולדה מאיר במסלול הדרומי בלבד. "הנתיב, שיקרא 'שותצ' נתיב תחבורה ציבורית (בלבד) בשולי הכביש, יוקם בשולי הכביש ולא על חשבון שלושת הנתיבים הקיימים, בנוסף במקטע זה בלבד גם יהיו שוליים", מציינים בעירייה.

העבודות יכללו הוספת נתיב לתחבורה ציבורית, הטמנת תשתיות, בניית שלטי בקרה ומידע, סלילה, הסדרת תאורה, הסדרת מעקות בטיחות ועוד. "זוהי הפעם הראשונה בירושלים שפרויקט מסוג זה מתקיים. נתיב תחבורה ציבורית, המתווסף לשאר הנתיבים. כאמור, הנתיב החדש, יהיה בשוליים ולכן לא יפריע כלל לשגרת הנהגים הפרטיים", מדגישים בעירייה. "בעקבות המהלך, מספר האוטובוסים העוברים בכביש יגדל והצעד יטיב עם הנוסעים ויקצר משמעותית את זמני הנסיעה".

כפי שפורסם לראשונה לפני כחצי שנה ב"כל העיר" התוכנית להוספת נת"צ בכביש בגין עלתה כבר לפני כשנתיים במשרד התחבורה, אולם היא התעכבה בשל היעדר תקציב לתוכנית.

אורכו של כביש בגין – כ-16 ק"מ, והוא כולל כ-10 מחלפים. מדובר בציר תחבורה ראשי, ללא רמזורים, אבל עם הרבה מאוד כלי רכב – בעיקר פרטיים, וללא עדיפות למעבר תחבורה ציבורית. ישנם מספר קווי אוטובוסים הנוסעים בכביש, יחד עם עדר המכוניות. רוב האוטובוסים בעיר אינם חולפים על פני בגין מכיוון שאין נתיב תחבורה ציבורית מיועד. לכן, נאלצים קווי האוטובוסים השונים לנסוע בדרכים חלופיות וארוכות יותר, בתוך השכונות, מה שמאריך עבור נוסעי התחבורה הציבורית את זמן הנסיעה.


כביש בגין (צילום: אורן בן-חקון)

כביש בגין (צילום: אורן בן-חקון)



ראש העיר משה ליאון מציין: "עיריית ירושלים מקדמת בנחישות תשתיות לתחבורה הציבורית. הסדרת נתיבי תחבורה ציבורית – נת"צ בשדרות בגין תאפשר כניסה מהירה יותר לירושלים מכיוון צפון ובהמשך גם מכיוון דרום, עבור נוסעי התחבורה הציבורית. הסדרת נת"צים נוספים נעשית גם במחלף גינות סחרוב, שדרות גולדה בשכונת רמות ושדרות' שז"ר בכניסה לעיר. פרויקטים אלה מצטרפים לסדרת פרויקטים נוספים שאנו מקדמים כעת ברחבי העיר כולה, למען התושבים והמבקרים בה. נמשיך ונתקדם את תשתית העיר למען תחבורה יעילה יותר, 'ירוקה יותר' ומודרנית יותר".

אינג' מיכאל פוסטלניק מצוות תכנית אב לתחבורה מוסיף ומציין: "בכביש בגין מתוכננים כ-18 ק"מ של שות"צים (נתיב תחבורה ציבורית בשוליי הכביש). יש לציין כי במקטע הראשון לאחר סיום הפרויקט יתווסף נתיב לתחבורה ציבורית והצלחנו בנוסף להשאיר גם את השוליים (בצורה מצומצמת), וזאת בעקבות רוחב מסעה משמעותי שקיים בשטח. סיימנו את התכנון במקטע הראשון והצוות ממשיך לתכנן במקביל את שאר המקטעים שיבשילו בקרוב לביצוע. אנחנו נרגשים להוביל את הפרויקט הזה שמצטרף לעשרות הפרויקטים שאנחנו מקדמים בעיר לרווחת הציבור הירושלמי בכל הקשור לתחבורה ציבורית".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עג

    מיותר. ניתן כבר עכשיו לייחד נתיב לתחבורה ציבורית, שממילא תפחית כמות רכב פרטי

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר