הדסה עין כרם
הדסה עין כרם

לאחר תקיפת האחות והמאבטח: בהדסה מזהירים מהסלמת התוקפנות

האלימות הקשה השבוע בהדסה | ד"ר רלי אלון, סמנכ"לית סיעוד ומקצועות הבריאות בבית החולים בשיחה עם "כל העיר": "לא נקבל התנהגות משולחת רסן כלפי הצוות הרפואי, גם כשהיא נובעת ממצבי חולי וממצוקה"

פורסם בתאריך: 5.9.19 07:30

האלימות קשה בהדסה כלפי הצוות הרפואי מדאיגה את העובדים ואת ההנהלה .בהדסה מזועזעים מהמקרה וחוששים מהסלמת התוקפנות. ד"ר רלי אלון, סמנכ"לית סיעוד ומקצועות הבריאות בהדסה, אומרת בשיחה עם "כל העיר": "אנו כהנהלה מחויבת לעובדים ולביטחונם בהגעה לעבודה ובעבודה. אפס סובלנות לאלימות והמשטרה תוזעק בכל מקרה בו צוות בית חולים יחווה אלימות מכל סוג".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כזכור, ביום שני צעירה בת 20 חשודה כי תקפה אחות ומאבטח בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. הצעירה חשודה כי סטרה לאחות ונשכה את המאבטח. המשטרה הוזעקה לבית החולים ועצרה את הצעירה. מעצרה הוארך.

"הקמנו ועדה פנימית למניעת אלימות, כשחברי הנהלת הדסה לוקחים חלק בהובלת הוועדה", מספרת ד"ר אלון. "בנינו תרשים זרימה על אופן ניהול ארועים של אלימות. בכל מקרה, בבית החולים הקמנו צוות אשר תומך בעובד שנפגע. העלבון, הכאב וחוסר האונים הינם מנת חלקם של אנשי הצוות אשר אמונים על בריאות המטופלים. עובדי מערכת הבריאות והדסה עובדים מתוך מסירות ומחויבות ועושים את עבודתם נאמנה מתוך תחושת שליחות המאפיינת את ערכי וחזון המוסד".

"אני כסמנכ"לית סיעוד ומקצועות הבריאות מחויבת למתן תחושה של בטיחות לכל עובד", מדגישה ד"ר אלון, "לא נקבל התנהגות משולחת רסן כלפי הצוות הרפואי, גם כשהיא נובעת ממצבי חולי וממצוקה. במקביל יש לטפל גם בחולי של מערכת הבריאות – מיטות ועוד, שייתכן תקטין ולו במעט את אירועי האלימות אותם חווים הצוותים".


ד"ר רלי אלון (צילום: דוברות הדסה)

ד"ר רלי אלון (צילום: דוברות הדסה)


"האחים והאחיות שבחרו במקצוע מתוך תחושת שליחות אמיתית, ברגישות ובסובלנות אינסופיים, 24/7, הם אלה שזוכים לספוג עלבונות וכעסים מצד המטופלים", אומרת אלון, "עבור התקשורת זוהי עוד כתבה – עבור הצוותים זוהי טראומה שממנה קשה להתנתק. חייבים לנקוט בכל אמצעי הרתעה שניתן על מנת למנוע את האירוע הבא".

הנהלת בית החולים הדגישה לאחר המקרה כי היא "לא תקבל כל גילוי של אלימות כנגד מי מעובדיה המסורים, העושים עבודתם נאמנה לאורך כל שעות היממה ותנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה כנגד המתפרעים".


המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)

המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)


גם יו"ר ועד האחיות והאחים ניצה שמש פדידה הוציא הודעת גינוי למקרה. "ועד האחיות מזועזע מהאלימות שהופעלה כלפי האחות", נמסר מהוועד. "צוות הסיעוד עובד 24/7 ונותן מענה מקצועי למטופלים, תוך התחשבות וניסיון לקצר שהותם וסבלם. אנו מחבקים את האחות, צוות המחלקה והאחות הראשית ואומרים לכם 'אנחנו פה אתכם', 'נעמוד לצדכם', 'אתם לא לבד' – אסור שנעבור על אלימות לסדר היום. ועד האחיות יתמוך וילווה את צוות המחלקה ככל שנדרש. לא מדובר במאבק אישי או פרטי. כל צוות האחיות עומד מאחוריכם. אנו קוראים להנהלה ליישם את הנחיות הועדה למיגור האלימות, ומודים על הנעשה עד כה במקרה הספציפי הזה. כוחנו באחדותנו".



אין זו הפעם הראשונה שבה מותקף איש צוות בהדסה. שני אירועי אלימות קשים התרחשו ביום אחד לפני כחודש, כאשר אחות ביחידת טיפול נמרץ ומאבטח הותקפו על ידי קרובי משפחה של מטופלים. כמו כן, באפריל השנה הותקף איש צוות רפואי בהדסה עין כרם – לפי החשד מטופלת בת 38 תקפה את איש הצוות, שהעניק לה טיפול. האישה, כבת 38, נעצרה על ידי משטרת ירושלים. במקרה נוסף שהתרחש בתחילת חודש אפריל השנה – אח של מטופלת שבר ציוד רפואי ואיים להשתמש בסכין על איש צוות רפואי, לאחר שאחותו לא קיבלה מכתב שחרור. לאחר שצוות הביטחון של הדסה הזעיק את המשטרה, האח של המטופלת ברח ממתחם בית החולים. הוא נלכד מאוחר יותר על ידי המשטרה.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ירושלמית

    עוד מקרה אלימות..התרגלנו..יש הסתה מתמשכת במדינה ..נגד אשכנזים..נגד שמאלנים..נגד משכילים..נגד דתיים..נגד רוסים..נגד כל אחד שחושב אחרת…לא פלא שתוקפים פטליטיקאים..רופאין..יועץ הממשלה..פרקליטות..

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני לא מצדיקה אלימות חס וחלילה.
    אך לצערי מצב מערכת הבריאות בכי רע ולעיתים אנשים מאבדים את זה בגלל היחס של הצוות הרפואי.שאף אחד לא יעמוד בניסיון.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר