העבודות על החניון סמוך למשכנות האומה (צילום: יהונתן בלום)
האתר שבו היה מתוכנן לקום חניון האוטובוסים סמוך למשכנות האומה (צילום: יהונתן בלום)

אחרי שנבלמה: התוכנית להקמת חניון האוטובוסים במשכנות האומה חוזרת

שמונה חודשים לאחר שבמשכנות האומה הצליחו לבלום את התוכנית להקמת חניון אוטובוסים סמוך לשכונה - התוכנית שוב מקודמת בעירייה והדיירים נערכים למאבק נוסף: "סכנה מוחשית לפגיעה בריאותית"

פורסם בתאריך: 2.9.19 08:03

התוכנית להקמת חניון אוטובוסים במשכנות האומה חוזרת – דיירי משכנות האומה זועמים על כוונת העירייה להחיות את התוכנית להקמת חניון אוטובוסים סמוך לשכונה – שמונה חודשים לאחר שנבלמה.

ל"כל העיר" נודע כי בימים האחרונים עיריית ירושלים הגישה בקשה חדשה לשימוש חורג להפעלת מגרש אוטובוסים תפעולי בבית החייל, בצמוד לבתי מגורים וגני ילדים במשכנות האומה.

כפי שפורסם ב"כל העיר", בינואר השנה, לאחר מאבק ארוך, הצליחו הדיירים לבלום את התקדמות בניית החניון לאחר שפנו לבית המשפט המחוזי בירושלים. רגע לפני ההכרעה המשפטית הודיעה עיריית ירושלים כי היא חוזרת בה מקידום צו העבודות להקמת חניון אוטבוסים בשכונה, ולמעשה התחייבו כי התוכנית תעבור הליך תכנוני חדש. המאבק של דיירי משכנות האומה נולד לאחר שהעירייה החלה בעבודות להקמת חניון אוטובוסים בסמיכות לבית החייל, למורת רוחם של הדיירים ושל הורים לילדי גן ילדים בגילאי 6-3 סמוך החוששים לבריאות ילדיהם. ההורים אף הפגינו נגד המהלך מחוץ לכמה ישיבות בכיכר ספרא. ואף חסמו את התנועה בכניסה לירושלים – אזור שממילא פקוק ועמוס בשל הסדרי התנועה החדשים. בהמשך הדיירים החלו בהליך משפטי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כתב התנגדות מקיף הוגש בשם השכונה והורי ילדי הגנים בטענה כי העירייה מנסה להכשיר שוב את החניון בהליך מקוצר של שימוש חורג שאינו מתאים. לכתב ההתנגדות הצטרפו מומחים שונים בתחום איכות הסביבה אשר קבעו כי הפעלת חניוני אוטובוסים תוביל לחריגה באיכות האוויר והרעש המותרים בקרבת מגורים וגני ילדים. ד"ר אריה ונגר, ראש תחום איכות אוויר ואנרגיה בארגון אדם טבע ודין: "תוספת של זיהום עקב בניית החניון רק תחמיר את המצב הקיים, ותגרום להשלכות בריאותיות לאוכלוסיה הנחשפת".

פרופ' איתן כרם, מנהל אגף ילדים במרכז הרפואי הדסה, אמר בין השאר כי "במקרה הנידון כתוצאה מתפעול שני חניוני אוטובוסים תפעוליים קיימת סכנה מוחשית לפגיעה בריאותית ברורה לילדים בגנים בקרבת החניונים הללו ולאוכלוסייה המתגוררת באזור".



ד"ר מיכאל גרבר, יועץ לאגף איכות אויר ושינוי אקלים במשרד להגנת הסביבה, ויועץ בינלאומי למניעת מפגעי זיהום אוויר: "תוכנית עיריית ירושלים לחניוני האוטובוסים בבית החייל והיכל המשפט מתעלמת לגמרי ממפגעי הרעש הצפויים להיגרם בבתי המגורים במשכנות האומה ובגני הילדים".


העבודות להקמת חניון האוטובוסים במשכנות האומה (צילום: יעקב ארמן)

העבודות להקמת חניון האוטובוסים במשכנות האומה (צילום: יעקב ארמן)


במינהל הקהילתי לב העיר מספרים ל"כל העיר" כי התגבש פיתרון הנוגע להקמת חניון האוטובוסים. יו"ר המינהל ד"ר אופיר לנג, שליווה בשנים האחרונות את מאבקם של התושבים מוסר כי "על רקע כוונת העירייה להכשיר מחדש את המגרשים לחניוני אוטובוסים במסגרת פרויקט הכניסה לעיר, נערכו לבקשתי ובהתאם להנחיית ראש העיר מר משה ליאון, מספר דיונים וסיורים מקצועיים עם נציגי עיריית ירושלים, חברת מוריה, חברת עדן וצוות אב לתחבורה על מנת להביא פתרון ראוי, שיאפשר את המשך התקדמות פרויקט הכניסה לעיר תוך שמירה על איכות חייהם ובריאותם של תושבי שכונת משכנות האומה וגני הילדים. מתוך כך התגבש פתרון רציני שייתן לטעמנו מענה לכל הצדדים. אנו ממתינים כעת לאישור לשכת ראש העיר ובהתאם לכך נביא את הצעת הפתרון בפני התושבים".

"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים שמוסר בתגובה כי "חניון האוטובוסים הזמני הוקם בשל הצורך לפנות חניונים קיימים בכניסה לעיר להתקדמות בעבודת התשתית של המגה-פרויקט שם. הסוגיה נעשית בהליך של 'שימוש חורג', בשיתוף המנהל הקהילתי בדיאלוג עם התושבים. העירייה בוחנת אפשרות להקלות נוספות, דוגמת הקטנת כמות האוטובוסים ונתיבי כניסה/יציאה מרוחקים מריכוזי אוכלוסין. כל ההקמה נעשית עם ההיתרים הנדרשים כולל היתרי איכות הסביבה ובטיחות. עיריית ירושלים וראש העיר, משה ליאון, ימשיכו להיות קשובים לתושבים כל העת".



תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בושה של ראש עיר
    בשכונות הדתיות הוא לא מעז לגעת
    אמרנו את זה בבחירות
    החילונים לא הקשיבו
    אז בבקשה עכשיו הוא נכנס בנו

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר