ההפגנה מחוץ לישיבת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בכיכר ספרא - הורים מוחים נגד בניית חניון אוטובוסים במשכנות האומה
ההפגנה שנערכה לפני שנתיים מחוץ לישיבת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בכיכר ספרא

המאבק נגד חניון האוטובוסים במשכנות האומה: "סכנה לבריאות התושבים ולגני הילדים"

דיירי השכונה וההורים לילדי הגנים הפועלים בסמוך לחניון 'בית החייל' ממשיכים במאבק. העירייה: "לא תישקף כל סכנה לבריאות הציבור"

פורסם בתאריך: 21.2.18 15:31

המאבק נגד הקמת חניון אוטובוסים זמני במשכנות האומה – במסגרת פרויקט הכניסה לעיר מחריף. גם השבוע הגיעו עשרות הורים זועמים והפגינו יחד עם ילדיהם הקטנים בכיכר ספרא, בדרישה לבטל את חניון האוטובוסים מחשש לבריאות ילדיהם בגנים הצמודים לחניון. הערב, רבעי, צפוי להיערך כנס חירום בנושא בהשתתפות עשרות תושבים ונציגי ציבור.

בהמשך לכך ראש העיר ניר ברקת החליט כי העירייה תכשיר שטח חניה זמני במקום חניון 'בית החייל' – "במסגרת העבודות להקמת רובע העסקים בכניסה לעיר הנחה ראש העיר ניר ברקת להכשיר מגרש צמוד לשערי צדק הישן בסמוך לרחוב יפו כחניה זמנית לתושבי האזור", נמסר מהעירייה, "כמו כן, הבהיר ברקת כי  אף אוטובוס לא ייכנס לחניון בית החייל ללא כל הבדיקות, האישורים הנדרשים והעמידה בתקנים המחמירים ביותר של איכות הסביבה. הפעלת חניון האוטובוסים תתבצע רק באמצעות אוטובוסים שיעמדו בתקן המחמיר ביותר- יורו 5 ורק לאחר השלמת כלל הבדיקות והעבודות שיבטיחו עמידה בתקנים הנדרשים. חשוב לציין כי החניון כרגע ריק לחלוטין מאוטובוסים וגם במתכונת הפעלתו הזמנית, ולאחר קבלת האישורים בלבד, הוא צפוי להכיל 29 אוטובוסים בלבד, שיעמדו בתקני איכות סביבה מחמירים ביותר. עד לאחרונה שימש החניון הזה כחניה לא מוסדרת לכ-100 כלי רכב פרטיים".

המגרש שבו מתוכנן לקום חניון האוטובוסים (צילום: ארנון בוסאני)

(צילום: ארנון בוסאני)

עוד מציינים בעירייה "יתר על כן, במסגרת מכלול הפרויקט תצומצם משמעותית כמות האוטובוסים החונים באזור זה, כאשר כיום חונים בשטח זה כ-300-250 אוטובוסים לעומת כ-60 אוטובוסים בלבד הצפויים לפעול בעתיד. העירייה ממשיכה כל העת בדיאלוג שוטף עם נציגי התושבים והמנהל הקהילתי".

בעירייה הדגישו כי "העירייה עושה מאמצים רבים לשמור ככל הניתן  על איכות ושגרת חיי התושבים ועל בריאותם תוך עמידה בכל תקני איכות הסביבה למניעת זיהום אוויר. נחדד שוב כי בשום שלב לא תישקף כל סכנה לבריאות הציבור".

ההפגנה מחוץ לישיבת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בכיכר ספרא - הורים מוחים נגד בניית חניון אוטובוסים במשכנות האומה

ההפגנה מחוץ לישיבת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בכיכר ספרא

מנגד, ראשי המתנגדים ממשיכים במאבקם נגד הקמת החניון. ד"ר אופיר לנג, יו"ר מינהל קהילתי לב העיר, אומר כי "מאז שהנושא נדון והוכרע בוועדות העירוניות, שקבעו באופן חד משמעי שלא ניתן לבנות חניון אוטובוסים תפעולי על פני הקרקע, לא נערך כל דיון או תיאום מול המינהל הקהילתי בדבר הפעלת חניון אוטובוסים זמני על פני הקרקע באותו המקום, והעירייה לא פרסמה כל הודעה בנושא לתושבים והמבקרים בנושא. לא ברורה לנו ואף מקוממת ההתעקשות להקים כעת במהירות חניון אוטובוסים שמסכן את בריאות התושבים ואת גני ילדים הצמודים אליו".

 

"החניון שהוועדות העירוניות פסלו", מדגיש לנג, "על בסיס המלצות התסקיר הסביבתי, היה אמור להכיל 17 מקומות חניה לאוטובוסים בתקן יורו 6 ועל פי הודעת העירייה החניון 'הזמני' שנבנה בימים אלה צפוי להכיל הרבה יותר מקומות חנייה לאוטובוסים וגם בתקן סביבתי מזהם יותר של יורו 5. היות וחניון תפעולי עובד בשיטת שהייה לזמן קצוב של כל אוטובוס, הצפי הוא למאות אוטובוסים מדי יום שיכנסו ויצאו מהחניון, יזהמו פי 3 בעמידה עם מנוע דלוק  ויסכנו את בריאות התושבים ובדגש הילדים בנמצאים שם בכל שעות היום. נדגיש כי מאז החלו העבודות התראנו בפני העירייה על הסכנות הקיימות, ואף הבאנו בפניה מספר חלופות. למותר לציין שלא קיבלנו שום תגובה או התייחסות מקצועית, וטוב תעשה אם תעצור את העבודות ותעתיק את בניית החניון למקום שאינו מסכן את התושבים וגני הילדים".

פרויקט הכניסה לעיר. (צילום: ארנון בוסאני)

פרויקט הכניסה לעיר. (צילום: ארנון בוסאני)

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", בחודש שעבר , במסגרת המאבק הגיש ועד דיירי פרויקט משכנות האומה לבית המשפט לעניינים מינהליים – בית המשפט המחוזי בעיר, עתירה מינהלית נגד עיריית ירושלים. הדיירים מתנגדים להחלטת העירייה להקים חניון תפעולי זמני לאוטובוסים ברחוב היכל המשפט. לפני שבועיים הוצבו בטונדות בכניסה לחניון בית החייל – ולמעשה חסמו את דרכן של כלי רכב חונים. ההורים טוענים כי המהלך בוצע בניגוד להחלטת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה לפני מספר חודשים, לפיה במקום יפעל חניון אוטובוסים בקומה תת קרקעית. התוכנית נקבעה בהתאם לתסקיר סביבתי של האגף לאיכות הסביבה, כך לדברי ההורים, שהצביע כי על כך שאם יוקם חניון אוטובוסים פתוח במקום, כמות רעש וזיהום האוויר באיזור יהיו גבוהים משמעותית מהתקן המותר ויסכנו את בריאות התושבים וילדי הגנים הסמוכים.

הדמיית פרויקט 'הכניסה לעיר' (הדמיה: פרחי צפריר אדריכלים)

הדמיית פרויקט 'הכניסה לעיר' (הדמיה: פרחי צפריר אדריכלים)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר