המגרש שבו מתוכנן לקום חניון האוטובוסים (צילום: ארנון בוסאני)
המגרש שבו מתוכנן לקום חניון האוטובוסים (צילום: ארנון בוסאני)

מאבק דיירי משכנות האומה: הוגשה עתירה נגד הקמת חניון אוטובוסים

המאבק של דיירי משכנות האומה נגד הקמת חניון לאוטובוסים מגיע לבית המשפט. בעתירה נטען כי "שדרת הנשיאים תהפוך לשדרת המסיעים. משכנות האומה יהפכו למשכנם של זיהום, רעש ותנועה ללא תקומה"

פורסם בתאריך: 8.1.18 13:56

ועד דיירי פרויקט משכנות האומה הגישו לבית המשפט לעניינים מינהליים – בית המשפט המחוזי בעיר, עתירה מינהלית נגד עיריית ירושלים. הדיירים מתנגדים להחלטת העירייה להקים חניון תפעולי זמני לאוטובוסים ברחוב היכל המשפט. כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", מדובר על מאבק מתמשך של התושבים מול העירייה, שהחל כאשר העירייה ביקשה להקים חניון אוטובוסים ברחוב האלוף דוד שאלתיאל, אולם התושבים טענו כי המהלך יגרום למפגעים של זיהום אוויר, רעש, והכבדה בעומסי התנועה. העירייה נענתה לדרישותיהם והחליטה לבנות חניון תת קרקעי.

 

עבודות במשכנות האומה (צילום: דינה מור יוסף)

השטח שעליו מתוכנן לקום חניון האוטובוסים (צילום: דינה מור יוסף)



אולם, כפי שנטען בעתירה שהוגשה על ידי עו"ד יעקב אמסטר, להפתעת התושבים, בתאריך 20.11 הוחלט בוועדת הכספים להוציא צו ארעי להקמת חניון תפעולי לאוטובוסים ברחוב היכל המשפט – מקום שכבר כיום משמש לנקודת התארגנות לחפירות תת קרקעיות במסגרת פרויקט הכניסה לעיר. שלושה ימים לאחר מכן, נטען בעתירה, ההחלטה על הקמת החניון לאוטובוסים עברה במועצת העירייה – לדיון זה הגיעו תושבים רבים שהפגינו נגד ההחלטה, כפי שפורסם ב"כל העיר", אולם הם הוצאו מחוץ לאולם. לדברי התושבים החלטת המועצה התקבלה תוך חריגה מסמכות. לטענת התושבים כבר כיום הם סובלים מרעש, אבק ולכלוך, עקב עבודות כריית המנהרה באזור.

יו"ר מינהל קהילתי לב העיר ד"ר אופיר לנג מדגיש ואומר כי "לפני מספר חודשים נדונה בוועדת התכנון והבניה תכנית בנוגע לחניון אוטובוסים תפעולי ברחוב שאלתיאל בשכונת משכנות האומה. לאחר תסקיר סביבתי שהצביע על זיהום אויר, מעבר לרף הסביר באזור וקבלת התנגדות מינהל קהילתי לב העיר, הוחלט על ידי הוועדה המקומית לאשר את בניית החניון מתחת לפני הקרקע בלבד. בנסיבות אלה, מה הועילו חכמים בתקנתם בבניית חניון 'זמני' על פני הקרקע שיפעל שנים רבות בלב השכונה? לאור האמור לעיל, אישור של צו בניית חניון שכזה ללא בדיקות מקדימות והבנת המשמעויות על הסביבה ברמה הבריאותית והתחבורתית בכלל, ושיתוף עם התושבים בפרט, הינה חסרת אחריות ויש לדרוש זאת כתנאי מקדים בטרם נבחנת הבקשה לאישור החניון".

 

בעתירה נכתב בין השאר כי "יש לזכור כי מדובר בשכונה חדשה, שכונה איכותית ויוקרתית המשמשת בפועל את חלון הראווה של הכנסיה לירושלים. 'דה-פאקטו'", טוענים הדיירים, "שכונה זו עומדת כיום בלב ליבה של 'מתקפה' אין סופית ובלתי אפשרית, מכל עבריה וצדדיה, הכוללת עבודות בנייה, חפירות ,שינויי תוואים ושינויים בכיווני נסיעה. השכונה כולה כמרקחה, וחלון הראווה כולו מאובק". בהמשך נטען בעתירה כי "שדרת הנשיאים תהפוך לשדרת המסיעים. משכנות האומה יהפכו למשכנם של זיהום, רעש ותנועה ללא תקומה. לא מוסדות ציבור יוקרתיים ולב האומה, אלא תנועה אינסופית מזרה זיהום ואימה".

מאבק תושבי משכנות האומה (צילום: פרטי)

מחאת מאבק תושבי משכנות האומה (צילום: פרטי)

הדיירים מבקשים מבית המשפט "להורות על ביטול החלטת ועדת הכספים וביטול החלטת מועצת העירייה. לחילופין בלבד, מתבקש בית המשפט הנכבד להורות לעירייה על השהיית כל הפעולות המתבצעות להקמת חניון האוטובוסים בתפעולי במיקומו הנוכחי, עד אשר יוגש דוח של ועדת איכות הסביבה בעניין הקמת החניון במיקום המבוקש, ואזי על העירייה לקיים דיון מחודש בהחלטה בהתאם לממצאי דוח איכות הסביבה".

מהעירייה נמסר: "עיריית ירושלים וצוות 'הכניסה לעיר' נמצאים כל העת בקשר ובהידברות עם העותרים, ועושים את מרב המאמצים על מנת לגשר על הפערים ולמצוא פתרונות יצירתיים. פרויקט הכניסה לעיר יהפוך בשנים הקרובות למרכז העסקים והתרבות הגדול בישראל אשר יצעיד את ירושלים קדימה ויוסיף כ-60 אלף מקומות עבודה. כחלק מתכנית התחבורה אשר מתואמת עם משרד התחבורה, תוסדר ותופחת משמעותית כמות האוטובוסים החונים באזור ביחס למצב הקיים היום. רוב האוטובוסים הניצבים היום בשטח הכניסה לעיר, יועברו אל חניון מרכזי חדש שייבנה מחוצה לה ושלא בסמוך לשכונות מגורים. תכנית כוללת זו תפחית באופן ניכר את זיהום האוויר התחבורתי באזור. נמשיך להיות קשובים כמו תמיד ולכל אורך הפרויקט והעבודות לצורכי התושבים במטרה למצוא פתרונות יעילים ומוצלחים לרווחת וטובת התושבים כולם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר