נביל עטון מוקף בד"ר ריפעת ג'בארה, ד"ר רונן דניאל, האחות ליזה מאטסקינה והאח חאלד כמאל (צילום: דוברות הדסה)
נביל עטון מוקף בד"ר ריפעת ג'בארה, ד"ר רונן דניאל, האחות ליזה מאטסקינה והאח חאלד כמאל (צילום: דוברות הדסה)

עבר 6 אירועי דום לב רצופים – כך הצילו רופאי הדסה את חייו של בן 66

נבין עטון, תושב ירושלים בן 66 ואב לחמישה, קיבל את חייו במתנה. במהלך יום שגרתי - הוא עבר 6 אירועי דום לב רצופים, שהסתיימו בצנתור בהול ביחידת צנתורי הלב בהדסה עין כרם

פורסם בתאריך: 30.4.24 19:39

אירוע דום לב נשאר חקוק בראשם של מי שחווים אותו, על אחת כמה וכמה שמדובר על אדם שחווה 6 אירועי דום לב רצופים. כזה הוא נביל עטון, תושב ירושלים בן 66, שיצא לפני מספר שבועות ליום שגרתי בחייו, ולא האמין שהיום שלו יסתיים בהצלת חייו, כנגד כל הסיכויים, בהדסה עין כרם.

כשהוא מתאושש במחלקה הקרדיולוגית, והצוות מוודא מדדים תקינים לקראת שחרורו הביתה, מספר עטון, אב לחמישה ילדים, כי קיבל את חייו במתנה כשכבר חשב שהכל אבוד ולא נותר לו סיכוי.

"בוקר אחד התעוררתי והתחלתי להרגיש לא טוב", הוא מספר. "אני אדם בריא בדרך כלל, אבל כשהגוף נשאר חלש והכאב הלא ברור החמיר, הגעתי לקופת חולים ליד הבית שלי. הגעתי לשם ממש בזמן כי במהלך הבדיקות עברתי במרפאה התקף לב חריף ודום לב, ותוך כדי שהצוות הזמין אמבולנס בדחיפות, הוא כבר נערך במהירות ונתן לי מכת חשמל אחת כדי להחזיר לי דופק".

"בדרך להדסה", ממשיך עטון ומתאר בהתרגשות, "עברתי דום לב שני באמבולנס, והצוות של מד"א ביצע מכת חשמל שנייה".וזה עוד לא הכל. עם הגעתו של עטון להדסה עין כרם כבר המתין צוות מחלקת הקרדיולוגיה בכוננות לקראת המטופל המורכב בידיעה שמצבו לא יציב כלל.

ד"ר רונן דניאל מומחה בפנימית ומתמחה בקרדיולוגיה במערך הלב בהדסה, החל בביצוע הנשמה במטופל שקרס עם הגעתו ומצבו היה קשה מאוד.

ד"ר ג'בארה, מנהל יחידת קרדיולוגיה אשפוזית בהדסה עין כרם, שהוזעק מהבית לטיפול בחולה, מספר שעטון הגיע כשהוא מעורפל הכרה, עם התכווציות וחשד לחולשת פלג גוף, ולכן ההחייאה בה החל הצוות היתה צעד משמעותי ונחוץ ביותר. "במקביל למצב הקשה בו היה נתון וקריסת הלב, היה עלינו לבצע צנתור באופן מיידי כי הוא סבל מעורק ראשי חסום לגמרי. המשכנו בהחייאה ממושכת ותוך כדי התחלנו בביצוע הצנתור, זו דרמה גדולה מאוד בתוך חדר הצנתורים. הכל קרה תוך כדי: פתיחת העורק הראשי שהייתה מאתגרת מאוד, 4 אירועי דום לב שעטון עבר בזה אחר זה ו-4 מכות חשמל שקיבל והחייאה שנמשכה כל הזמן במקביל, במתן תרופות ועיסויים".

 

 

ד"ר ג'בארה, מצנתר בכיר, אשר בניסיונו העשיר טיפל בלא מעט מקרים מורכבים ביותר של צנתורים לבביים דחופים, מספר שאפילו עבורו הייתה זו סיטואציה קיצונית. "נלחמנו על חייו עד שהתייצב המודינמית וניתן היה להמשיך בצנתור, בזהירות יתרה. וכאילו שלא די בכך, הדרמה המשיכה עם חשד מיידי לאירוע מוחי לכן בוצע סיטי מוח דחוף ששלל דימום מוחי או אוטם מוחי חריף. לבסוף הצליחו לפתוח את העורק כראוי ולייצב את החולה ולהעביר אותו לטיפול נמרץ מונשם ומורדם עם תמיכה פרמקולוגית מסיבית יחד עם קוצב זמני ובלון תוך ותיני.

כשעטון התעורר למחרת, הוא לא היה מודע תחילה לדרמה הסוערת שהתחוללה סביב הצנתור שעבר. הצוות הסביר לו שעבר ארבע פעמים דום לב – בסך הכל שישה, יחד עם השניים הראשונים, והיה תלוי בין חיים למוות והוא לא פסק מלהודות להם על המאמצים הגדולים להצילו. "המזל הטוב שלי זה הצוות הזה, שאני לא יודע איך אוכל להודות ולגמול לו אי פעם. ד"ר ג'בארה נשלח להציל אותי", הוא אומר.

למרות המצב הקשה בו פונה לבית החולים, החלים עטון באופן מעורר התפעלות וחזר לעמוד על רגליו בתוך יומיים.

"אחרי 36 שעות הוא כבר היה מאושש לגמרי", מספר בחיוך ד"ר ג'בארה. "הוא חזר לעצמו והתחיל להתהלך במחלקה. כולם ניגשו לחדר שלו כדי להיווכח במו עיניהם איך האדון שעבר שישה מקרים של דום לב אחד אחרי השני יושב בחדר בנינוחות, מחייך ומברך את הצוות בבוקר טוב.

"לקראת שחרורו, בבדיקת אקו לב שביצענו ראינו שהמדדים תקינים בהחלט ותפקוד הלב נראה מצוין – תוצאה טובה בכל קנה מידה. אנחנו שמחים שהצלחנו לתת את המקסימום כדי שהלב הזה יפעל כמו שצריך. המטופל הולך הביתה במצב קליני מצוין ללא כל שארית של פגיעה לבבית או נוירולוגית".

תודה מבקש עטון למסור גם לטכנאי אמין ולאח שריף, שהשתתפו גם הם הבחייאה הדרמטית והמוצלחת בחדר הצנתורים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר