הפגנת תושבי הר חומה בישיבת מועצת העירייה (צילום: דוברות התעוררות)
הפגנת תושבי הר חומה בישיבת מועצת העירייה (צילום: דוברות התעוררות)

וידאו – בלגן במועצת העירייה: הישיבה הועברה לאולם קטן וננעלה בפני הציבור

הערב בישיבת מועצת העירייה - תושבי הר חומה מחו נגד הקמת מטמנת עפר סמוך לשכונה ודיירי משכנות האומה הפגינו נגד בניית חניון זמני לאוטובוסים. בשלב מסוים ברקת החליט על העברת הישיבה לאולם קטן, ללא אפשרות לכניסת הציבור

פורסם בתאריך: 23.11.17 23:07

בלגן, הערב, חמישי, 23.11.17, בישיבת מועצת העירייה בכיכר ספרא. בעקבות מחאות תושבים הישיבה הועברה לאולם קטן, וננעלה בפני הציבור. בין השאר תושבי הר חומה מחו כנגד התוכנית להקמת מטמנת עפר סמוך לשכונתם. כמו כן, תושבי משכנות אומה, כפי שפורסם אתמול, רביעי, ב"כל העיר", שנאבקים נגד הקמת חניון לאוטובוסים זמני בשכונה, הפגינו נגד המהלך.

במהלך הישיבה החליט ראש העיר ניר ברקת על סגירת הישיבה, באופן חסר תקדים, והעברתה לאולם קטן, ללא אפשרות, כאמור, לכניסת הציבור. בתוך האולם הקטן נרשמה סערה גדולה – חברי האופוזיציה מחו על המהלך מול ברקת, ביניהם חברי סיעת התעוררות, שבשבוע שעבר התפטרו מהקואליציה העירונית.

 


מתוך ישיבת המועצה באולם הקטן


 

חברת האופוזיציה עינב בר כהן (התעוררות) מוסרת כי "ישיבות המועצה של הציבור ולא של ראש העיר. לא ייתכן שברקת ימנע מהציבור להשתתף בדיון ולהשמיע את עמדתו. מה מהות דמוקרטיה ומה חובתנו כנבחרי ציבור לעשות אם לא לפעול למענם וכנציגיהם. אנחנו מחויבים להיות קשובים אליהם ולצרכיהם ולא להתעלם מהם, כפי שעשה ראש העיר, כשבחר להדיר אותם מהדיון. לצערנו, ברקת לא מסוגל להתמודד עם ביקורת, ובמקום לנהל את המועצה בשקיפות, בחר להעביר את הישיבה לאולם קטן, שאליו הציבור לא יוכל להיכנס. אחרי התנהלות מבזה שכזאת, ברור כי ניר לא בעיר, הוא מנותק מהציבור. זהו יום שחור לדמוקרטיה ולראש העיר".

עינב בר כהן בפנייה לניר ברקת: "אינך מרוכז בירושלים ב-100 אחוז"

ישיבת מועצת העירייה באולם הקטן (צילום: דוברות התעוררות)

ישיבת מועצת העירייה באולם הקטן (צילום: דוברות התעוררות)

 

 

תושבי משכנות האומה באולם מועצת העירייה (צילום: ד"ר אופיר לנג)

תושבי משכנות האומה באולם מועצת העירייה (צילום: ד"ר אופיר לנג)


 

ד"ר אופיר לנג, יו"ר מינהל קהילתי לב העיר, שהגיע יחד עם תושבי משכנות האומה למועצת העירייה, מציין כי "תושבי משכנות האומה נאבקים נגד החלטת העירייה להוציא צו בניית חניון אוטובוסים תפעולי בלב השכונה. באופן חסר תקדים העבירו את דיון המועצה לאולם דיונים אחר מבלי לתת לתושבים להשתתף. אישור של צו בניית חניון שכזה, מבלי שהנושא נבחן לעומק, ללא בדיקות מקדימות והבנת המשמעויות על הסביבה ברמה הבריאותית והתחבורתית בכלל ושיתוף התושבים בפרט הינה חסרת אחריות ויש לדרוש זאת כתנאי מקדים בטרם נבחנת כל בקשה לאישור בניית חניון אוטובוסים בתוך שכונת מגורים. למיטב הבנתנו זה הולך לעבור ויש רק להצר על כך שבדרך הזו מתקבלות החלטות. נמשיך לעדכן ולפעול בנושא בכל האמצעים העומדים לרשותנו".

 


אולם מועצת העירייה ריק, הערב (צילום: דוברות התעוררות)

אולם מועצת העירייה ריק, הערב (צילום: דוברות התעוררות)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רן

    ראש עיר ביזיון
    התחיל בביטול חניות כחול לבן בצורה גורפת המשיך בשיסוי הפקחים במתן דוחו״ת בצורה מופקרת וסיים בסילוק האזרחים שבחרו בו מישיבת המליאה שפתוחה לציבור. בושה
    בבחירות הבאות ״רק לא ניר ברקת״
    רוצים ראש עיר אנושי לירושלים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר