שלט נהג חדש, בדיקה משטרתית לנהג צעיר (צילומים: עמותת אור ירוק)
(צילומים: עמותת אור ירוק)

לא בטופ אבל לפני תל אביב: עד כמה מסוכנת ירושלים לנהגים צעירים?

נהגים צעירים, כך על פי ניתוח נתונים של עמותת אור ירוק, מבצעים יותר עבירות תנועה ומעורבים בתאונות קטלניות בשיעור גבוה יותר מאשר חלקם במצבת הנהגים. בירושלים, שמדורגת בעשירייה הראשונה, 29 אחוז מהנהגים שנפגעו בתאונות דרכים היו נהגים צעירים

פורסם בתאריך: 30.4.24 08:22

עד כמה מסוכנת ירושלים לנהגים צעירים? מניתוח נתונים של עמותת אור ירוק נמצא כי ירושלים מדוגרת במקום ה-8 מבין ערי ישראל במדד הנהגים הצעירים הנפגעים בתאונות דרכים ביחס לכלל הנהגים הנפגעים בתאונות בתחומי העיר. מהנתונים עולה כי 29 אחוז מהתאונות שבהן נפגע הנהג – מדובר היה על נהג צעיר (עד גיל 24).

הניתוח של אור ירוק היה כלל ארצי בערים גדולות (מעל 50,000 תושבים) ובדק את חלקם היחסי של נהגים צעירים (עד גיל 24) – ברכב פרטי ובאופנועים – שנפגעו בתאונות דרכים בערים במהלך תקופה של חמש שנים (2022-2018), מתוך כלל הנהגים שנפגעו באותן שנים בערים.

מניתוח הנתונים עולה כי בערים ערביות שיעור הנהגים הצעירים הנפגעים בתאונות דרכים גבוה מאוד. שלוש הערים הערביות הגדולות – אום אל פאחם, רהט ונצרת נמצאות בין עשרת הערים הראשונות בשיעור הנהגים הצעירים הנפגעים מכלל הנהגים.

על פי אור ירוק – 37 אחוז מהנהגים שנפגעו בתאונות דרכים באום אל פאחם היו נהגים צעירים עד גיל 24 – הכי הרבה מכל הערים בארץ. במקום השני (הגרוע אף הוא) – נמצאת רהט – שבתחומה 34 אחוז מהנהגים שנפגען באןמןץ דרכים בשנים שנבדקו היו נהגים צעירים. אילת במקום השלישי – עם 33 אחוז נהגים צעירים שנפגעו בתאונות דרכים, כשאת החמישייה הראשונה סוגרות בית שמש ונהריה, שבהן 32 אחוז מהנפגעים בתאונות דרכים בין 2018 ל-2022 היו נהגים צעירים.

 

 

ירושלים, כאמור, מדורגת במקום ה-8 והלא כל כך מכובד – עם שיעור 29 אחוז – הרבה יותר מחלקת של הנהגים הצעירים באוכלוסיית העיר. על פי הנתונים, בשנים שנבדקו נפגעו בתחומי ירושלים סך של 18,074 נהגים בתאונות דרכים – מתוכם, 5,293 היו נהגים עד גיל 24.

והיכן מדורגת תל אביב? במקום נמוך מאוד, זאת למרות שבתחומי העיר תל אביב נרשמו הכי הרבה תאונות דרכים בשנים הללו – כ-28,500, מתוכם כ-6,000 היו במעורבות נהגים צעירים – 21 אחוז.


מספר נהגים צעירים שנהרגו בתאונות דרכים בעשור האחרון (ניתוח: עמותת אור ירוק)

(ניתוח: עמותת אור ירוק)


עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נהגים צעירים הם אוכלוסייה עם מאפייני נהיגה ייחודיים החושפים אותם לסכנה גדולה יותר להיפגעות ולמעורבות בתאונות דרכים. נהיגה בשעות הלילה, לעיתים בעייפות ותחת השפעת אלכוהול הם  מאפיינים בולטים בקרבם. בנוסף, לחץ חברתי וחוסר ניסיון בקריאת מפת הסכנות שבכביש מובילים אותם לטעויות קריטיות בקבלת ההחלטות ובשיקול הדעת. בשל כך נהגים צעירים מבצעים יותר עבירות תנועה מחלקם בבעלי הרישיונות ומעורבים בתאונות קטלניות בשיעור גבוה יותר מחלקם היחסי במצבת הנהגים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים ליישם תכנית רב שנתית אשר תתמקד תהליך הכשרת הנהג ותקופת הליווי שלו. בנוסף, חייבים לחזק את הנוכחות המשטרתית סביב מקומות הבילוי כדי למנוע נהיגה תחת השפעת אלכוהול. אנחנו מאבדים כל כך הרבה צעירים בכבישים וביישום תכנית פעולה נכונה ניתן להציל חיים ולמנוע צער, סבל וכאב ממשפחות רבות".

עוד על פי אור ירוק – בשנת 2023 נהרגו 41 נהגים צעירים בתאונות דרכים. על פי הנתונים של העמותה – מדובר על זינוק של 28 אחוז במספר ההורים לעומת שנת 2014 (עשור אחורה). יחד עם זאת, יש לציין כי לעומת 2022 – מדובר על ירידה של שבעה נהגים צעירים הרוגים.

הערה: הבדיקה כוללת את מספר הנהגים הצעירים לפי מקום התאונה ולא לפי מקום מגורים של הנפגע.

 

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. ישמעאלה

    אז איך תל אביב שנרשמו בה הכי הרבה תאונות דרכים , מדורגת נמוך?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר