רחוב דרך חברון (צילום: אורן בן-חקון)
רחוב דרך חברון (צילום: אורן בן-חקון)

דרך חברון: מצלמות אכיפה יותקנו בנתיבי התחבורה הציבורית

במסגרת עבודות שמבצעת העירייה לשדרוג הסדרי התנועה, יחולו בדרך חברון שינויים משמעותיים בהם ביטול פניות לרחובות צדדיים. כמו כן, מערך הרמזורים ישודרג וייתן עדיפות לתחבורה הציבורית

פורסם בתאריך: 29.8.19 07:31

רחוב דרך חברון – אחד מצירי התנועה המרכזיים בעיר – צפוי לשנות בחודשים הקרובים את פניו, עם שינויים משמעותיים בהסדרי התנועה. העבודות, כידוע, החלו לפני כשבועיים, אך כעת הן צפויות להיכנס להילוך גבוה. במסגרת העבודות ייבנו בדרך חברון איי תנועה חדשים, יוחלפו אבני השפה, יותקנו תמרורים חדשים ויוצבו רמזורים חדשים.

השינוי המרכזי הצפוי בציר, הוא תעדוף בולט וברור לתחבורה הציבורית שנוסעת בו. במסגרת התעדוף, יותקנו מצלמות אכיפה בנתיב התחבורה הציבורית, ובנוסף מערך הרמזורים ייתן עדיפות ברורה לתחבורה הציבורית.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


עוד במסגרת העבודות, ייערכו שינויים בנסיעה מדרך חברון לרחובות הצדדים. כך למשל, תבוטל הכניסה מדרך חברון לרחוב אסתר המלכה משני הכיוונים, כשמנגד תתווסף פנייה ימינה מדרך חברון לרחוב יהודה ויתווסף נתיב פנייה שמאלה לרחוב חנוך אלבק. בנוסף, תתאפשר נסיעה מרחוב ינובסקי לרחוב יהודה דרך רחוב דרך חברון.

העבודות ייערכו בשעות היום למעט במקרים חריגים שבהם יתבצעו עבודות לילה באישור ובתיאום המשטרה. יש לציין כי במהלך העבודות ייתכנו הפסקות נקודתיות בפעילות הרמזורים.



יש לציין כי לעבודות יש מטרה כפולה, בראש ובראשונה להסדיר ככל הניתן את התנועה בדרך חברון – אחד מצירי הדמים המשמעותיים בירושלים כשגם ברמה הארצית הוא מככב. על פי נתוני אור ירוק, למעלה מ-100 בני אדם נפגעים בכל שנה בציר התנועה המרכזי, בהם פצועים קשה ואף ממוצע של למעלה מ-2 הרוגים בשנה. יש לציין כי במשטרת ירושלים מודעים למסוכנות הציר, ועל כן נערכים בו מדי כמה חודשים מבצעי אכיפה נקודתיים. כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", משטרת ירושלים מבצעת ברחוב אכיפה מוגברת כמו גם מבצעים יזומים. כך למשל, בחודש פברואר האחרון נערך מבצע אכיפה נרחב, במסגרתו נרשמו 114 דוחות תנועה.



המטרה השנייה של העבודות היא להסדיר את התנועה ברחוב ככל הניתן, וזאת לקראת תחילת עבודות התשתית להקמת הרכבת הקלה, אשר צפויות לצאת לדרך בקרוב. כחלק מההכנות הללו, כידוע, מתצעות בימים אלה עבודות ברחוב משה ברעם אשר מתחבר לדרך חברון. בין העבודות שמבוצעות כריית מנהרת אשר ווינר, אשר תחלוף מתחת לדרך חברון ותחבר בין רחוב משה ברעם לבין רחוב אשר ווינר, וזאת על מנת לאפשר בעתיד את תנועת הרכבת הקלה על ציר דרך חברון ללא הפרעות.

למרות הודעת העירייה על התקנת מצלמות אכיפה בנת"צ, בארגון התחבורה הציבורית 15 דקות לא ממש נלהבים. מייסד הארגון יוסי סעידוב מציין בשיחה עם "כל העיר" כי "זו הפעם השלישית בשנים האחרונות שעיריית ירושלים מכריזה על אכיפה בנת"צים באמצעות מצלמות – ובפועל אין שום אכיפה. אנו סקפטיים בנוגע להכרזות הללו. אנו מצפים מהעירייה לשפר בדחיפות את תשתיות נוסעי התחבורה הציבורית: תחנות נגישות, מידע אמין בזמן אמת, וקידום נתיב תחבורה ציבורית בכביש בגין בדחיפות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שלמה

    נמאס כבר מאגף התנועה שלא באמת חושב, אסתר המלכה הפך לציר עמוס אחרי שביטלו את הפנייה מדרך חברון לכיוון הרכבת, העירייה הקלוקלת הזו יוצרת כאוס נוסף בתחבורה הירושלמית

  2. נוסע בתבורה נבואית לצערי

    עכשיו זה סיוט לנסוע בדרך חברון בשעות הלילה בגלל עבודות הלילה בנתיבי התחבורה הציבורית. הדרך לכיוון גילה ממרכז העיר אורכת כמו נסיעה לתל אביב. מתי כבר יגמר הסיוט הזה של פקקים וגם פקקים ברחוב קרן היסוד ?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר