מחאת תושבי משכנות האומה בכניסה לעיר (צילום: יעקב ארמן)
(צילום: יעקב ארמן)

וידאו – הברדק בכניסה לעיר: תושבי משכנות האומה חסמו את התנועה

התושבים יצאו הבוקר, ראשון, להפגין בשיירת כלי רכב נגד התוכנית להקמת חניון אוטובוסים צמוד לגני ילדים: "ברקת מרעיל את הבריאות שלנו"

פורסם בתאריך: 25.3.18 09:23

תושבי משכנות האומה מעלים הילוך במאבק נגד הקמת חניון אוטובוסים בשעונה, סמוך לגני ילדים ולבניינים. התושבים חסמו את התנועה בכניסה לירושלים – אזור שממילא פקוק ועמוס בשל הסדרי התנועה החדשים.




התושבים יצאו בעשרות כלי רכב וחסמו את התנועה בכניסה לעיר, במחאה "על ההחלטה שמוביל ניר ברקת לבניית חניוני אוטובוסים תפעוליים בתוך השכונה בצמוד לבנייני מגורים וגני ילדים". כחלק מההפגנה, התושבים תלו הבוקר עשרות שלטי מחאה בכל רחבי השכונה, ביניהם כתוב: "ניר ברקת מרעיל את הבריאות שלנו" , "ניר ברקת מזהם אותנו" ו-"ניר ברקת מסכן אותנו".

התושבים טוענים כי "העירייה פועלת בחיפזון להכשיר כעת שני חניוני אוטובוסים תפעוליים בניגוד להחלטות שהיא קיבלה בוועדות העירוניות לתכנון ובנייה, בניגוד לתסקירים סביבתיים שמצביעים על סיכון בריאות התושבים וגני הילדים ובניגוד להנחיית משרד הבריאות שהורה להפסיק את העבודות". כמו כן התושבים מתלוננים על סבל רב שנגרם להם מזיהום אוויר, אבק ורעש בלתי סביר כתוצאה מעבודת העירייה בכניסה לעיר.

מחאת תושבי משכנות האומה (צילום: יעקב ארמן)

מחאת תושבי משכנות האומה (צילום: יעקב ארמן)

תושב השכונה יהודה אוליבה שהשתתף במחאה אומר: "זו התארגנות ספונטנית של תושבים בשכונה שלא מוכנים למות מזיהום אוויר, אבק קבוע ורעש קבוע ביום ובלילה. ראש העיר בורח מאיתנו לא מוכן אף להאזין לנו. כל מועצת העיר שלו חושבת שהוא נוהג בחוסר יושר כלפינו".

מחאת תושבי משכנות האומה (צילום: יעקב ארמן)

מחאת תושבי משכנות האומה (צילום: יעקב ארמן)

ד"ר אופיר לנג, יו"ר מינהל קהילתי לב העיר: "לא יעלה על הדעת שעיריית ירושלים תנהג בכזה חוסר רגישות ופגיעה כל כך קשה בתושבים, בקשישים ובילדים. מאז החלו העבודות התרענו על הסכנות הקיימות ואף הבאנו מספר חלופות. טוב תעשה העירייה אם תפעל לפי כללי התנהלות תקינים, תעצור את העבודות ותעתיק את בניית החניונים למקום שאינו יסכן את בריאות התושבים והילדים".

 

כזכור, לפני שבועיים פורסם באתר "כל העיר" כי משרד הבריאות מבקש מהעירייה שלא להתקדם בביצוע פרויקט הקמת חניון האוטובוסים במשכנות האומה, שנבנה בסמוך לגני ילדים. "ידוע שזיהום אוויר גורם לתגובות בריאותיות מיידיות ולתוצאים בריאותיים ארוכי טווח. כמו כן, חשוב לציין שאוכלוסיית ילדים מוגדרת כאוכלוסייה רגישה להשפעות מזהמים סביבתיים", כך כתבה ד"ר רבקה שפר, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, לעמירם רותם, מנהל המחלקה לתכנון ולפיתוח בר קיימא בעיריית ירושלים.

מחאת תושבי משכנות האומה (צילום: יעקב ארמן)

הכניסה לעיר, הבוקר (צילום: יעקב ארמן)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר