העבודות להקמת חניון אוטובוסים במשכנות האומה (צילום: ענבל בלום)
(צילום: ענבל בלום)

וידאו – משרד הבריאות לעירייה: תעצרו את העבודות להקמת החניון במשכנות האומה

בחוות דעת שנשלחה לעירייה מבקש משרד הבריאות שלא להתקדם בביצוע פרויקט הקמת חניון האוטובוסים במשכנות האומה, שנבנה בסמוך לגן ילדים

פורסם בתאריך: 13.3.18 18:31

המאבק נגד הקמת חניון אוטובוסים תפעולי סמוך לגן ילדים במשכנות האומה נמשך – משרד הבריאות שיגר לעירייה מכתב שבו היא מתבקשת שלא להתקדם בעבודות להקמת החניון.


צפו בעבודות סמוך לגן הילדים, השבוע


 

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" בכוונת עיריית ירושלים להקים חניון תפעולי לאוטובוסים בסמיכות לבית החייל, למורת רוחם של תושבי פרויקט משכנות האומה ושל ההורים לילדי גן ילדים בגילאי 6-3 סמוך החוששים לבריאות ילדיהם. ההורים אף הפגינו נגד המהלך מחוץ לכמה ישיבות בכיכר ספרא.

 


משכנות האומה - ציר שז"ר חסום בכניסה לעיר

משכנות האומה

במכתב ששלחה ד"ר רבקה שפר, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, לעמירם רותם, מנהל המחלקה לתכנון ולפיתוח בר קיימא בעיריית ירושלים, היא כותבת בין השאר "משרד הבריאות קיבל לאחרונה מספר פניות מגורמים שונים בנושא הקמת חניון האוטובוסים בקרבה לגן ילדים בשכונת משכנות האומה בירושלים. על פי המידע שבידינו, לא קיים מסמך סביבתי המאפשר הערכת זיהום אוויר בסביבה הסמוכה לחניון המתוכנן על ידי המשרד להגנת הסביבה. מידע זה הכרחי להבנה מושכלת של הסיכון הבריאותי. ידוע שזיהום אוויר גורם לתגובות בריאותיות מיידיות ולתוצאים בריאותיים ארוכי טווח. כמו כן, חשוב לציין שאוכלוסיית ילדים מוגדרת כאוכלוסייה רגישה להשפעות מזהמים סביבתיים".

 


צפו בעבודות סמוך לגן הילדים, השבוע

 

בהמשך מציינת ד"ר שפר כי "לדעתנו יש חשיבות רבה בהכנת המסמך, במיוחד בשל העובדה שמדובר על סמיכות לגן ילדים בטרם יאושר ויבוצע הפרויקט. לאור זאת נבקש שלא להתקדם בביצוע הפרויקט עד אשר יתקבל תסקיר זיהום האוויר ויבחנו המשמעויות של תוצאותיו".

יחד עם זאת, תושבי השכונה מתלוננים כי חרף חוות הדעת שנשלחה ממשרד הבריאות, העירייה ממשיכה בעבודות באתר.

ההפגנה מחוץ לישיבת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בכיכר ספרא - הורים מוחים נגד בניית חניון אוטובוסים במשכנות האומה

ההפגנה מחוץ לישיבת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בכיכר ספרא

יו"ר מינהל קהילתי לב העיר ד"ר אופיר לנג מדגיש ואומר: "לא ברורה לנו, ואף מקוממת ההתעקשות להקים במהירות חניון אוטובוסים תפעולי במתכונת שתסכן את בריאות התושבים ואת גני הילדים הצמודים אליו, כל זאת בניגוד לעמדת הוועדות העירוניות לתכנון ובנייה. בניגוד לתסקירים סביבתיים שהצביעו על זיהום אוויר ורעש חריגים ובניגוד לעמדת משרד הבריאות. נדגיש גם כי מאז שהחלו העבודות התרענו בפני העירייה על הסכנות ואף הבאנו בפניה גם חלופות, וטוב תעשה העירייה אם תפעל לפי כללי התנהלות תקינים. תעצור את העבודות ותעתיק את בניית החניון למקום שאינו מסכן את התושבים ואת גני הילדים".

אופיר לנג (צילום: פרטי)

אופיר לנג (צילום: פרטי)

מהעירייה נמסר בתגובה: "העבודות המבוצעות בימים אלה הינן לצורך סלילת משטח אספלט והתאמת גבהים ומדובר בעבודות מינוריות וקצרות טווח. באשר לפעילות האוטובוסים – אף אוטובוס לא ייכנס לחניון בית החייל מבלי שיקבל את כל האישורים הנדרשים ויעמוד בתקני איכות סביבה מחמירים. עיריית ירושלים עומדת בקשר עם משרד הבריאות וראש העיר ניר ברקת גם נפגש עם ההורים והבטיח להם כי העירייה לא תעמיד שום ילד בעיר בסיכון. בשל ההתקדמות בפרויקט 'הכניסה לעיר' שיכלול בין היתר מרכז תחבורתי מתקדם וירוק, חלים שינויים רבים באזור. אולם לכל אורך הדרך העירייה עושה את כל המאמצים לשמור על שגרת חיי התושבים, וכמובן להגן על בריאותם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    התושבים צודקים לא רק הילדים יסבלו מזיהום אוויר כל הסביבה כולל החיילים שנמצאים בבית החייל והחתך המסכן שמגיע ליד לבנים
    די ברקת רד מהטיקוניות שלך ללא רחם עבור לאיזור אחר הפסק להרוס כל חלקה טובה בירושלים תטפל בדברים שזועקים לשמיים בניות בלתי חוקיות של דירים בשכונות מגורים העושים כטוב בעיניהם בסיוע פקחים המעלימים עיין ושותפים לדרך הכתובת על הקיר עוד ימים יגידו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר