רחבת הכותל (צילום: נמרוד גליקמן)
רחבת הכותל (צילום: נמרוד גליקמן)

סקר: 62 אחוז מהציבור מאמין שאין צורך בהפרדה בכותל

לפי סקר של מכון שכטר 30 אחוז מהציבור בארץ מאמין כי הכותל הוא אתר היסטורי

פורסם בתאריך: 29.5.17 10:43

לכבוד כנס ירושלים השנתי שיתקיים בתאריך 6.6 במכון שכטר למדעי היהדות בוצע סקר בנושא הכותל המערבי ומעמדו בציבור הישראלי לאור השינויים שחלו בו מאז 1967. ממצאי הסקר עולה כי 37 אחוז מהמשיבים מאמינים שהכותל הוא אתר דתי ולאומי, 30 אחוז חושבים שמדובר בכלל באתר היסטורי, 26 אחוז מאמינים שהכותל הוא אתר דתי בלבד ו־4.4 אחוזים חושבים שהוא אתר לאומי בלבד.
עוד עולה מהסקר כי הרוב המכריע, 62.2 אחוז של הישראלים היהודיים מאמינים שאין צורך בהפרדות ומחיצות ברחבת הכותל וכי כל איש ואישה, אורתודוכסיים, קונסרבטיביים ורפורמיים, רשאים להתפלל בו כאוות נפשם, ללא מגבלות והתניות. רק 9.3 אחוז מהישראלים חושבים שיש לאסור על זרמים לא אורתודוכסים-מסורתיים ביהדות להתפלל במקום.

 

הכותל המערבי (צילום: אורן בן-חקון)

הכותל המערבי (צילום: אורן בן-חקון)

כמו כן, 22.2 אחוז מהנשאלים מבקרים בכותל לפחות פעם בחצי שנה. רוב הנשאלים, 33.9 אחוז מבקרים בכותל המערבי בממוצע פעם בשנתיים, 21.4 אחוז מהישראלים מבקרים פעם אחת בתקופה שבין שנתיים לחמש שנים וכמעט 20 אחוז מהישראלים בקושי רב מבקרים בכותל, גם לא פעם בחמש שנים. רק 3.1 אחוזים מהישראלים הצהירו שמעולם לא ביקרו בכותל. בנוסף, 12.5 אחוז מהנשאלים הודו כי לא יבקרו בכותל בשנה הקרובה ורק 0.6 אחוזים מהישראלים אמרו שהם מבקרים בכותל בתדירות גבוהה. הסקר בוצע על ידי מכון הסקרים גיאוקרטוגרפיה בקרב 500 גברים ונשים.
"עתיד הכותל המערבי תלוי רק בנו", מציין פרופ' דורון בר, נשיא מכון שכטר. "במידה שהחברה הישראלית בכללותה תמשיך להיות אדישה כלפי המקום ולא תגלה עניין ומעורבות בנעשה שם, הרי המגמה הקיימת היום של ניתוק הישראליות מהמקום תמשך גם היא. כדי להחזיר את הכותל המערבי לידי החברה הישראלית יש לגלות עניין כלפי המקום, לבקר בו ולהתעקש להפוך אותו לחלק מסדר היום היהודי והישראלי העדכני".

הכנס "הכותל המערבי והעיר העתיקה בפרספקטיבה של 50 שנה", ייערך ביום שלישי, 6.6.17, בשעה 16:45, באודיטוריום קמפוס מכון שכטר למדעי היהדות, רחוב אברהם גרנות 4, ירושלים. הכניסה חופשית.

 

***

 

נשות הכותל: "הכותל הוא מקום קדוש גם לכאלה שאינם חרדים"

פרויקט שביל האופניים ממלחה ועד התחנה המרכזית יוצא לדרך

דיירי עין כרם מוחים: "הדרך הראשית בשכונה הפכה לכביש ראשי"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר