מוזיאון עין יעל (צילום: באדיבות מוזיאון עין יעל)
מוזיאון עין יעל (צילום: באדיבות מוזיאון עין יעל)

האם הקרן לירושלים תאלץ לפנות את מוזיאון עין יעל?

בתביעה שהוגשה השבוע לבית המשפט המחוזי טוענת הפטריארכיה היוונית לבעלות על השטח שבו פועל מוזיאון עין יעל. על כן, כך על פי התביעה, נדרש המוזיאון להתפנות מהשטח לאלתר

פורסם בתאריך: 4.5.20 16:15

האם מוזיאון עין יעל יאלץ לסגור בקרוב את שעריו? בתביעה שהוגשה השבוע לבית המשפט המחוזי טוענת הפטריארכיה היוונית לבעלות על השטח שעליו פועל המוזיאון – בשמורת טבע נחל רפאים בסמוך לגן החיות התנ"כי – ועל כן היא מבקשת מבית המשפט להורות על פינוי המתחם.

כידוע, קרבות משפטיים ודרישות לבעלות מצד מדינות וישויות זרות על שטחים בעיר אינה תופעה חדשה, וכעת נוסף גם השטח שבו פועל מוזיאון עין יעל.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בכתב התביעה מצוין, בין השאר, כי "על פי מידע שהתקבל אצל התובעת החל משנת 1990 או בסמוך לכך, הנתבעת 1 (הקרן לירושלים ש.ה) /או הנתבעת 2 ( מוזיאון עין יעל ש.ה) פלשו והסיגו גבול למקרקעי התובעת, שלא כדין, ללא רשות וללא ידיעתה של התובעת. הנתבעת 1 הינה קרן עירונית של עיריית ירושלים המשמשת, על פי פרסומיה באתר האינטרנט, כזרוע לגיוס תרומות למשימות יחודיות במטרה לפתח את העיר ירושלים. למיטב ידיעת התובעת, עמותת עין יעל, מנהלת ומפעילה את מוזיאון עין יעל במקרקעי התובעת תוך הסגת גבול מבלי שקיבלה הסכמה או רשות מצד התובעת".


מוזיאון עין יעל (צילום: באדיבות מוזיאון עין יעל)

מוזיאון עין יעל (צילום: באדיבות מוזיאון עין יעל)


בכתב התביעה מגוללת הפטריארכיה היוונית את הסיפור ההיסטורי של השטח. על פי המצוין, בשנת 2015 נודע לפטריארכיה כי המוזיאון פועל על קרקע ששייכת לה. "התובעת נדהמה לגלות כי הנתבעות עושות שימוש במקרקעיה ומפיקות רווח על חשבון התובעת ומפעילות בו מוזיאון ללא הסכמתה וידיעתה, ומעשיהן של הנתבעות חמור שבעתיים שעה שמדובר במקרקעין מוסדרים הרשומים על שם התובעת כדין. התובעת הסכימה, לפנים משורת הדין, לחתום על מסמכי התכנית בכפוף לאישור מראש ובכתב מאת הנתבעת מס' 1 לפיו, אין בחתימת הפטריארכיה כדי לשמש כהסכמה לשימוש ו/או כויתור זכות מזכויות הפטריארכיה ומבלי שהדבר יהווה מניעות או השתק לדרישותיה ומיצוי מלוא זכויותיה לרבות לעניין תביעת פינוי ו/או דמי שימוש. אשר על כן, מתבקש בית המשפט הנכבד לסלק את ידו של הנתבעות ממקרקעי התובעת ולחייב את הנתבעות בהוצאות משפט".

מעיריית ירושלים נמסר: "יש לפנות לקרן לירושלים".

מהקרן לירושלים נמסר בתגובה: ״הקרן לירושלים תגיב אחרי שכתב התביעה יומצא לנו כדין ואחרי שנלמד אותו״.

תגובת עיריית ירושלים תובא כשתתקבל.




תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. נחו

    אם יפנו את עין יעל כולם יפסידו ,רשיון בניה אם פעם הם יקבלו זה עוד איזה 200 שנה אם לא יותר ,

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר