המרכז הרפואי שערי צדק, המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילומים: דוברות שערי צדק, אבי חיון)
המרכז הרפואי שערי צדק, המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילומים: דוברות שערי צדק, אבי חיון)

"לייזר כן וטיפולי פוריות לא?": מאות נשים ממתינות לחידוש הטיפולים בשערי צדק ובהדסה

מאות נשים בירושלים ממתינות לחידוש טיפולי הפוריות במלואן במרכזים הרפואיים שערי צדק והדסה: "מדובר בתהליך ארוך ומתיש גם כך, השבתת הטיפולים פוגעת בנו"

פורסם בתאריך: 6.5.20 08:14

מאות נשים ממתינות לאישור משרד הבריאות והממשלה לחידוש טיפולי הפוריות במרכזים הרפואיים שערי צדק והדסה. למעשה, מתחילת משבר הקורונה הופסקו טיפולי ה-IVF ל-15,000 נשים ברחבי הארץ, בירושלים מדובר במאות – רק בשערי צדק ישנן כ-600 נשים שמחכות לחידוש הטיפולים. כמו כן, עשרות זוגות חדשים מחכים להגיע למרפאות הפוריות בבתי החולים בירושלים.

השבוע אישרה הממשלה חזרה חלקית של הטיפולים – לפי המתווה, הטיפולים יחודשו רק לנשים מעל גיל 39, כולל שאיבת ביציות. עבור נשים מעל גיל 35 – הן יכולות להיות מטופלות רק במסגרת מרפאות הקהילה ולעבור טיפולי הזרעה בלבד. כל זאת בתנאי שהן אינן סובלות ממחלות רקע כמו יתר לחץ דם, סוכרת, מחלת ריאות כרונית או עודף משקל. הטיפולים יבוצעו לנשים ולגברים שיעברו בדיקת קורונה 72 שעות לפני הטיפול במרפאה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"לייזר, קוסמטיקה ובוטוקוס כן ולא אישרו טיפולי פוריות? איפה ההיגיון?", אומרת בשיחה עם "כל העיר" אישה ירושלמית, בת 34, שממתינה לחידוש הטיפולים. "מדובר בתהליך ארוך ומתיש גם כך, וכרגע השבתת הטיפולים פוגעת בנו. צריך להחזיר מיד את הטיפולים".

יש לציין כי השבוע הוגשה אף עתירה לבג"ץ בנושא, מי שמקדמת את חידוש הטיפולים היא חברת הכנסת קטי שטרית (הליכוד), שפועלת לפתוח את מרפאות הפוריות לכלל הנשים, ללא הגבלות. למעשה, נשים שמבקשות להיכנס להריון באמצעות הפריה חוץ גופית דורשות להסיר את המגבלות על הטיפולים, וזאת על רקע התייצבות נתוני תחלואת הקורונה. כאמור, נשים רבות זועמות עך כך שמאפשרים טיפולי קוסמטיקה ולייזר, אך עדיין ישנם מטופלות רבות שאינן מורשות לחדש את טיפולי ההפרייה.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר