חגית משה, בנימין נתניהו (צילומים: יח"צ, אמיל סלמן)
חגית משה, בנימין נתניהו (צילומים: יח"צ, אמיל סלמן)

סגנית ראש העיר חגית משה: "נתניהו בגד בציונות הדתית"

הערב, חמישי, תושבע במליאת הכנסת הממשלה החדשה בראשות בנימין נתניהו. סגנית ראש העיר חגית משה תוקפת את ראש הממשלה וטוענת: "הוא בגד בימינה; הוא ישב איתם אחרונים ושם אותם במקום של אין ברירה"

פורסם בתאריך: 14.5.20 11:42

"נתניהו בגד בציונות הדתית", כך אומרת הבוקר בכעס גדול סגנית ראש העיר חגית משה (הבית היהודי), על רקע השבעת הממשלה הצפויה להתקיים הערב, חמישי (14.5) בכנסת. כידוע, לאחר שלוש מערכות בחירות ומשא ומתן קואלציוני ארוך, הצליח ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב ממשלה חדשה בראשותו – אלא שהמפלגה שמזוהה עם הציונות הדתית – 'ימינה' – נותרה מחוץ לממשלה.

משה ממשיכה ומסבירה כי "ההתנהלות של נתניהו בוגדנית כי ל'ימינה' היתה אלטרנטיבה. הם היו יכולים לתמוך בבני גנץ שיהיה ראש הממשלה. ולא נשכח – במהלך הבחירות חיזקנו את נתניהו ותמכנו בו. אמרנו נתניהו יהיה ראש הממשלה, ובמקום שייקח את 'ימינה' כשותפה מרכזית כבר בתחילת הדרך, הוא בחר לשבת עם 'כחול לבן' והשאיר את 'ימינה' לסוף – ולכן זו בגידה בציונות הדתית".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


משה, כאמור, היא נציגת 'הבית היהודי', סיעתו של הרב רפי פרץ שהתאחדה עם 'ימינה' לקראת הבחירות. הבוקר (חמישי) פורסם כי הרב פרץ סגר על כניסתו לממשלת נתניהו והוא יקבל את תפקיד שר מורשת, ירושלים ופרויקטים לאומיים' ובכך למעשה הוא מתפצל מהחיבור עם 'ימינה'.

למרות כניסתו של פרץ לממשלה, משה טוענת כי "נתניהו בגד בימינה. אם הוא היה יושב איתם בתחילת הדרך, ואני אפילו לא מדברת על מספר התיקים, אבל יושב ומסכם איתם כמו שהוא עם 'ש"ס' ועם 'יהדות התורה' ורק אחר כך יושב עם 'כחול לבן' – לא הייתי אומרת את המשפט הקשה הזה. אני אומרת את הדברים כי הוא ישב עם ימינה אחרונים, הוא הוביל את המשא ומתן איתם לקצה ושם את 'ימינה' במקום של אין ברירה".

מה דעתך על ההתנהלות של הרב פרץ בכל הסיפור?
"אני חושבת שהרב רפי לא בגד. היו לו הרבה שיחות עם ראשי סניפים ברחבי הארץ, שבעצם אמרו לו להיכנס לממשלה. אנחנו, המפד"ל לדרותיה וכיום הבית היהודי, תמיד היו חלק מהממשלה כדי להשפיע על דברים שהם מאוד חשובים מעבר לתיקים ותפקידים, אז היה לחץ מאוד מאוד גדול על הרב רפי להיכנס. אני לא זוכרת שהציונות הדתית לא היתה שותפה בממשלה כדי להשפיע על אופייה, והפחד הגדול שזה ילך למקומות שאנחנו לא רוצים להגיע אליהם. אז נכון – הרב רפי לא יהיה שר ביטחון ולא שר חינוך או בריאות לצערי, אבל גם קווי היסוד של הממשלה זה משהו שהוא לא פחות משמעותי".

ועדיין, משה מציינת כי "זה לא פשוט בכלל. השמחה לא מלאה ושלמה. אני מרגישה חצויה. אמנם כעת כן נוכל להשפיע בממשלה, אבל אני מרגישה שהאחים שלנו לא בתוך הקואליציה. ההרגשה מאוד מעורבת".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כמובן שנתניהו בגד בימינה.הם היו יכולים להצטרף לכחוללבן ולקבל קרדיט גדול.במקום זה הם נתנו גב לנתניהו שלא יעמוד למשפט.ומה יצא.נתניהו יהיה במשפט וימינה לא בממשלה וכחול לבן ברוטוציה עודשנה וחצי ראשות ממשלה.חבל שימינה שמרה לנתניהו את הזכות לממשלה.כמובן שנתניהו בגד ובשפת העם לא יצא גבר

  2. שרי

    אני בטוחה שהמעשים הלא אנושיים שעושה ביבי בסופו של דבר זה יהיה לו לרועץ.

  3. הצבנ"ע מלפצן

    אין רע בלי טוב.
    לראות את "הציונות הדתית" יוצאת מכליה, אחת הנחמות המהנות של התקופה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר