שף אורי נבון (צילום: יהב יעקב)
שף אורי נבון במסעדת 'מחניודה' (צילום: יהב יעקב)

שף אורי נבון מקבוצת המסעדות 'מחניודה': "הפאניקה מאחורינו, הצרה רק עכשיו מתחילה"

קרב ההישרדות של המסעדות בירושלים: בשיחה עם "כל העיר" מתאר שף אורי נבון, מבעלי קבוצת 'מחניודה' שמחזיקה 7 מסעדות רק בירושלים, את חוסר האונים ואת התחושות הקשות בעידן הקורונה: "מה יהיה עם ה-200 עובדים? אנחנו רוצים להחזיר את כולם, אבל אנחנו לא יודעים מה אפשר לעשות"

פורסם בתאריך: 14.5.20 08:10

להבה בוערת, מזון שנחרך על מחבת לוהטת, 'כן שף', 'מיד שף', צליל פעמון, מנות מצוירות מרחיבות אישונים טסות מהפס, סועדים וסועדות יושבים סביב שולחנות, צוחקים בפה חשוף שיניים, משיקים כוסות יין, קרקוש סכו"ם וצלחת אחת לפחות שנשברת במשמרת זה היום חלום של כל מסעדן ומסעדנית בירושלים. נורמליות. שגרה אמיתית. זה משהו שגם לא מעט סועדים מתגעגעים אליו – אוכל טוב לצד דרינק משובח, חברה נעימה ומוזיקה ברקע – כל זה בחודשיים האחרונים הפכו למטבחי הגיהינום, מציאות אכזרית שמסרבת לגווע.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אחד הענפים שמתקשים להתאושש ממשבר הקורונה, בין השאר בשל ההגבלות שעדיין חלות עליו, הוא המסעדנות. המסעדות ברחבי ירושלים, כמו גם ברחבי הארץ, מורשות לפעול רק במתכונת משלוחים ואיסוף עצמי. משיחות שהתנהלו בימים האחרונים במשרד הבריאות עולה כי ככל הנראה בעוד כשבועיים, בתחילת חודש יוני, ניתן יהיה לפתוח את המסעדות, תחת הגבלות מחמירות. בינתיים, אמצע חודש מאי ועדיין מאות ברמנים וברמניות, מלצרים ומלצריות, מארחים ומארחות, עובדי ועובדות מטבח ושוטפי הכלים נמצאים בחל"ת, מחוסרי תעסוקה, משוועים ליום שבו ניתן יהיה לחזור לעבודה.

בקבוצת 'מחניודה' בראשות השפים אסף גרניט ואורי נבון, שחולשת על מסעדות ברחבי העיר ביניהן – מחניודה, יודל'ה, סדנא, דקל, ליד"ה, צמח וג'יג'י קובלה, נמצאים כ־200 עובדים בחל"ת. "התחושות הן לא פשוטות בכלל", מתאר בשיחה עם "כל העיר" שף אורי נבון, "כפו עלינו סגירה. אנחנו פועלים כ-11 שנה ברציפות, מעולם לא היינו סגורים. היינו פתוחים בכל מצב, ועכשיו, מה יהיה עם ה-200 עובדים? אנחנו רוצים להחזיר את כולם, אבל אנחנו לא יודעים מה אפשר לעשות. המסר שלנו כרגע שאנחנו נושמים עמוק, אנחנו רגועים ונתקדם לאט לאט".


"ג'יג'י קובלה" (צילום: יהב יעקב)

"ג'יג'י קובלה" (צילום: יהב יעקב)


בשבוע שעבר החלו בחלק ממסעדות הקבוצה להציע שירות של איסוף עצמי. "כרגע הג'יג'י קובלה פתוחה לטייק-אווי, ובמסעדה הצמחונית החדשה שלנו 'צמח' עשינו מעדנייה, שאפשר לבוא ולקנות כל מיני מאפים, ירקות, קינוחים וכו'. אנחנו מחכים לאישור פתיחה ואנחנו נפתח לפי ההנחיות וההגבלות, נעשה את מה שצריך ונתקדם לאט-לאט. כולנו נערכים לשגרה חדשה, לגבי מה יהיו העוצמות של זה – אף אחד לא יודע, אני חושב שייקח קצת זמן לחזור, אבל הייתי שמח אם מקבלי ההחלטות יתחילו לזוז ולהבין שהפיק של הפאניקה מאחורינו, אבל הצרה של העסקים רק עכשיו מתחילה".


מסעדת מחניודה (צילום: אתי נמיר)

מסעדת מחניודה (צילום: אתי נמיר)




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר